Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet dit even delen. Ik reed vanochtend op de A44 richting Leiden, één lange file omdat ze een rijstrook hadden afgekruist op het eind. Ik filterde achter een andere motorrijder, ik kon niet zien welke motor vanwege de 3 werkelijk kingsize koffers die hij op zijn motor had waardoor hij bijna de breedte van een smart of mini had.
Ik zat met studie te kijken hoe hij met 2 voeten slepend over de grond met 5km/h tussen de auto's laveerde. Zelfs al had hij maar 2 milimeter speling, hij moest en zou er langs. Op een gegeven moment stond een auto teveel naar de middenlijn, rijdt hij er bijna vol in. Klopt ie vervolgens heftig op het raam en geeft de automobilist er flink verbaal van langs (kon het niet verstaan natuurlijk, maar de bewegingen die hij maakte spraken boekdelen).

Nou ja, eindelijk uit de file, linker rijstrook afgekruist (zonder zichtbare reden). Wij allemaal op de rechter rijstrook met een gangetje of 70. Bedenkt 1 auto dat hij de rij dan wel op de afgekruisde rijstrook in kan halen. Maar dat zag deze motorman die op dat moment 30 meter voor mij reedt in zijn spiegel. En dat liet hij niet gebeuren. Hij gooit zijn motor naar links vlak maar dan ook vlak voor die auto, ik dacht echt dat het een ongeluk werd. Auto op de rem en gaat naar rechts, motorrijder gaat ook naar rechts, weer vlak voor die auto. Auto gaat weer naar links de afgekruisde rijstrook op, en onmiddelijk gooit motorman hem er weer voor en begint druk met zijn arm te zwaaien en naar achter kijkend totdat de auto het opgeeft en weer naar rechts gaat.

Man, man, man.
Met zulk een frustratie lijkt het mij beter niet op de motor te rijden ... :X
Ik liet (toen ik mijn driedelige kofferset nog had) de zijkoffers er wel altijd af voor woon werk.
Rijdt er een auto voor mij in in de file, rem ik wel, laat die gaan, en eventueel is een tuutje of flashke met de lichten, maar op de ruiten gaan beginnen slaan, nee, de bestuurder zou maar is uit frustratie tegen je rammen :X

En als er een auto mij inhaalt over een afgekruist rijvak ... gewoon laten gaan ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reed gisteren over de Amsterdamseweg langs het kanaal van Amsterdam naar IJmuiden.
Wijkertunnel was dicht dus iedereen moest door de Velsertunnel. (alles die kant op stond dus vast)
Amsterdamseweg stond vanaf de haven al vol dus ben maar gaan file-filteren over/op de doorgetrokken streep. Stuk verder stond een Politiebusje in de rij, de motor voor mij durfde toen niet meer er langs te gaan. Ben er zelf wel gewoon rustig langs gegaan, politie zat lekker een milkshake te drinken en liet mij gewoon door gaan.
Een einde verderop was er iemand aan het bellen, helaas bleef mijn gas opeens hangen dus sorry voor het verstoren van het telefoongesprek..
 
Ik moet dit even delen. Ik reed vanochtend op de A44 richting Leiden, één lange file omdat ze een rijstrook hadden afgekruist op het eind.Man, man, man.
Ik reed daar gisteren ook. Ondanks m'n brede koffers kon ik er heerlijk tussendoor, hoewel ik nog wel even ruzie heb staan maken met een paar idiote koekblikkers die niet aan de kant gi... nee geintje. :+

Ik reed daar gisteren wel, maar iets later dan normaal (na 8:30 pas) en zonder koffers. ;) Ze hadden op een gegeven moment zelfs beide rijbanen afgekruist. Bij afrit 2 werden we van de weg geleid en er daarna weer op. En toen kon je meteen 120 rijden.

Ik heb het hele stuk met een witte DL650 meegereden. Niet gewend dat daar file staat 's ochtends!
 
Laatst bewerkt:
Ik moest vandaag omrijden vanwegen een ongeluk.
Ik weet natuurlijk wel een binnendoor wegetje zodat ik nie tussenn al die auto's zit op een weg die niet is ingericht voor dit aantal auto's

Sla ik ergens verkeerd af zonder het door te hebben rij ik naar een paar honddrt meter met 80 een zandpad op die alleen door grote zwaare tractors gebruikt wordt.
Dat was ff schrikken en een keer hard op het zadel gestuiterd.
Daarna was het wel weer leuk :]
 
Ik moet dit even delen. Ik reed vanochtend op de A44 richting Leiden, één lange file omdat ze een rijstrook hadden afgekruist op het eind. Ik filterde achter een andere motorrijder, ik kon niet zien welke motor vanwege de 3 werkelijk kingsize koffers die hij op zijn motor had waardoor hij bijna de breedte van een smart of mini had.
Ik zat met studie te kijken hoe hij met 2 voeten slepend over de grond met 5km/h tussen de auto's laveerde. Zelfs al had hij maar 2 milimeter speling, hij moest en zou er langs. Op een gegeven moment stond een auto teveel naar de middenlijn, rijdt hij er bijna vol in. Klopt ie vervolgens heftig op het raam en geeft de automobilist er flink verbaal van langs (kon het niet verstaan natuurlijk, maar de bewegingen die hij maakte spraken boekdelen).

Nou ja, eindelijk uit de file, linker rijstrook afgekruist (zonder zichtbare reden). Wij allemaal op de rechter rijstrook met een gangetje of 70. Bedenkt 1 auto dat hij de rij dan wel op de afgekruisde rijstrook in kan halen. Maar dat zag deze motorman die op dat moment 30 meter voor mij reedt in zijn spiegel. En dat liet hij niet gebeuren. Hij gooit zijn motor naar links vlak maar dan ook vlak voor die auto, ik dacht echt dat het een ongeluk werd. Auto op de rem en gaat naar rechts, motorrijder gaat ook naar rechts, weer vlak voor die auto. Auto gaat weer naar links de afgekruisde rijstrook op, en onmiddelijk gooit motorman hem er weer voor en begint druk met zijn arm te zwaaien en naar achter kijkend totdat de auto het opgeeft en weer naar rechts gaat.

Man, man, man.

Door zulke types wordt ‘t nog eens verboden B|
Dat het mag wil namelijk niet zeggen dat het ook kan.
 
Doen dit soort mensen dat nou expres om beter zichtbaar te zijn, of kunnen ze gewoon het knopje niet vinden?

Moet bijna wel expres zijn: ik zie het zoveel motorrijders doen. Erg hinderlijk, vooral als ze achter je rijden door de file.

Vanmorgen ook een leuke situatie: A4 in landtunnel bij Leiden was een ongeluk(je) gebeurt. Linkerbaan was nog niet afgekruisd, maar er stond wel iemand op stil en de bestuurder druk te gebaren dat we naar rechts moesten. Voordeel was dat we daarna helemaal 0 file of drukte meer hebben gehad, heb lekker door kunnen rijden :Y (natuurlijk tot aan Nieuw Vennep waar de A44 erbij komt en iedereen in paniek raakt).
 
Vanmiddag rond half vijf een mooi rode zon, zoals je vaak net boven de horizon ziet.
Maar nu redelijk hoog in de lucht.
Helaas geen camera-beelden van dusdanige kwaliteit dat je dat kon zien. Jammer, was echt gaaf om te zien.

En vanochtend weer een bestelbusje/auto die 'opeens' om komt zonder te kijken.
En daarmee welgeteld 10 meter verder komt:
 
En vanochtend weer een bestelbusje/auto die 'opeens' om komt zonder te kijken.
En daarmee welgeteld 10 meter verder komt:
Bestuurder had jou echt wel gezien, maar ze douwen gewoon door, net zo als bij wegversmallingen, daar willen bestelbusjes en ingeblikten ook altijd eerst. Ze weten toch dat je, als motorrijder, je leven niet in gevaar brengt, en maken daardoor misbruik van de situatie om je er niet door te willen laten.
 
Bestuurder had jou echt wel gezien, maar ze douwen gewoon door, net zo als bij wegversmallingen, daar willen bestelbusjes en ingeblikten ook altijd eerst. Ze weten toch dat je, als motorrijder, je leven niet in gevaar brengt, en maken daardoor misbruik van de situatie om je er niet door te willen laten.

Zou jij ook die instelling hebben als jij de bestuurder was van een bestelbusje of auto?
 
Wel alerte reactie :t
:^ :}

Bij mij op de A4 richting Den Haag vanmiddag ging er in de file voor me plotseling een deur open. Gezellig. Natuurlijk ook weer de nodige telefoonkloters, maar goed, what else is new. Gelukkig dan aan het eind bij Rijswijk wel weer iemand die bijna vooraan stond bij het stoplicht, mij klaarblijkelijk zag aankomen, en zijn spiegeltjes invouwde zodat ik er net langs kon piepen. Niet nodig natuurlijk, er was sowieso genoeg ruimte en al was dat er niet dan was dat mijn probleem geweest en niet het zijne, maar des te meer waardeer ik zo'n gebaar. Bedankt met een duim en een brede grijns :D Zelf wellicht ook motorrijder, wie zal het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar: when the Flying Spaghetti Monster opens a door, he closes a mirror.


Ik zie nou trouwens bij nader inzien wel dat ik toch met een best tempo door die file heenknetter, harder dan ik dacht dat ik reed toen ik erin zat... Nou had ik wel haast (functioneringsgesprek en zo) maar ik dacht toch dat dat ik net wat relaxter had gereden.
 
Laatst bewerkt:
Bestuurder had jou echt wel gezien, maar ze douwen gewoon door, net zo als bij wegversmallingen, daar willen bestelbusjes en ingeblikten ook altijd eerst. Ze weten toch dat je, als motorrijder, je leven niet in gevaar brengt, en maken daardoor misbruik van de situatie om je er niet door te willen laten.

Met die gedachte maak je je als motorrijder vast al wat kleiner dan de bedoeling is, dan zetten ze idd door.

Maak me altijd breed in zo'n situatie dwz, loodrecht er op af, "kom maar met je busje" denk ik altijd maar ze durven nooit. ;) :t
 
Met die gedachte maak je je als motorrijder vast al wat kleiner dan de bedoeling is, dan zetten ze idd door.

Maak me altijd breed in zo'n situatie dwz, loodrecht er op af, "kom maar met je busje" denk ik altijd maar ze durven nooit. ;) :t

Met die gedachte doe je, je nickname, met bijbehorende instelling, weer eer aan })

Als, gedragspsycholoog, geef je dan weer het goede voorbeeld, goed voor de reputatie van motorrijders ;)

Zou jij ook die instelling hebben als jij de bestuurder was van een bestelbusje of auto?
Die vraag kan Wegmisbruiker vast wel beantwoorden :P
 
Met die gedachte doe je, je nickname, met bijbehorende instelling, weer eer aan })

Mag jij vinden, poneer in ieder geval niet de zeikgedachte dat ze het expres doen, dat lok je gewoon zelf uit!

Als, gedragspsycholoog, geef je dan weer het goede voorbeeld, goed voor de reputatie van motorrijders ;)

Ben gewoon duidelijk, niets meer of minder. ;)
 
Met die gedachte maak je je als motorrijder vast al wat kleiner dan de bedoeling is, dan zetten ze idd door.

Maak me altijd breed in zo'n situatie dwz, loodrecht er op af, "kom maar met je busje" denk ik altijd maar ze durven nooit. ;) :t

Dus dat. Het is ook een beetje soort van 'bluf spelletje'; ze proberen je gewoon uit jouw recht van voorrang te bluffen. Automobilisten doen het ook vaak bij zebrapaden. Net doen alsof ze niet gaan stoppen zodat je als voetganger begint te twijfelen en uiteindelijk niet je voorrang neemt. Strak aankijken, oogcontact maken (zie je dat de bestuurder met zijn/ haar telefoon bezig is oid kan je altijd nog daarop anticiperen), duidelijk laten zien dat je gaat en gewoon gaan. Dan stoppen ze heus wel.
 
Dus dat. Het is ook een beetje soort van 'bluf spelletje'; ze proberen je gewoon uit jouw recht van voorrang te bluffen. Automobilisten doen het ook vaak bij zebrapaden. Net doen alsof ze niet gaan stoppen zodat je als voetganger begint te twijfelen en uiteindelijk niet je voorrang neemt. Strak aankijken, oogcontact maken (zie je dat de bestuurder met zijn/ haar telefoon bezig is oid kan je altijd nog daarop anticiperen), duidelijk laten zien dat je gaat en gewoon gaan. Dan stoppen ze heus wel.
Ha! Dat moet je met fietsers eens proberen :D Ik merk heel duidelijk in Amsterdam dat steeds meer automobilisten stoppen voor zebrapaden, maar juist steeds minder fietsers.
 
Alleen wel idioot dat het zo moet. Iedereen kent de regeltjes toch? Kunnen we ons er misschien beter aan houden. Stukken beter voor de doorstroming.
 
Ha! Dat moet je met fietsers eens proberen :D Ik merk heel duidelijk in Amsterdam dat steeds meer automobilisten stoppen voor zebrapaden, maar juist steeds minder fietsers.

Ik weet het...ik steek dagelijks de Ceintuurbaan over bij Van Der Helstraat. Zelfs voor stoplichten stoppen fietsers niet. Ik sta daar ook regelmatig als een bezetene te schreeuwen: 'het is voor jou toch rooooodd?!?!'
 
Ik weet het...ik steek dagelijks de Ceintuurbaan over bij Van Der Helstraat. Zelfs voor stoplichten stoppen fietsers niet. Ik sta daar ook regelmatig als een bezetene te schreeuwen: 'het is voor jou toch rooooodd?!?!'
Vergeet niet dat een fietser met zijn eigen leven speelt en een automobilist met dat van anderen.
 
Ik sta daar ook regelmatig als een bezetene te schreeuwen: 'het is voor jou toch rooooodd?!?!'
In geval van zo'n rood licht heeft dat geen enkele zin, ze weten dat zelf ook wel, het boeit ze alleen niet. Om dezelfde reden heeft het geen zin om tegen automobilisten te gebaren dat ze hun telefoon moeten neerleggen. In beide gevallen weet iedereen dat dat niet mag, dus hebben ze al bewust besloten die overtreding te begaan. Met zebrapaden is het wat anders; verreweg de meeste fietsers realiseren zich écht niet dat dat zebrapad voorrang geeft aan voetgangers. Keuvelende scholieren, fietskoerier-studenten, kantoormensen-in-pakken, ouden van dagen, maakt niet uit, ze registreren gewoon dat hele zebrapad niet.

... zo sprak ik laatst een familielid dat net was gezakt voor het theorie-examen B, en die zei tegen me "weet je dat zo'n zebrapad echt gewoon vóórrang is voor voetgangers? Ik dacht dat het alleen een soort teken was dat dat de handigste plek was om over te steken..." En dat was een net afgestudeerde psycholoog. Tsja...
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag rond half vijf een mooi rode zon, zoals je vaak net boven de horizon ziet.
Maar nu redelijk hoog in de lucht.
Helaas geen camera-beelden van dusdanige kwaliteit dat je dat kon zien. Jammer, was echt gaaf om te zien.

En vanochtend weer een bestelbusje/auto die 'opeens' om komt zonder te kijken.
En daarmee welgeteld 10 meter verder komt:

Hij geeft wel netjes richting aan....

En vaak gebruiken ze dat ook als reden....
 
.

Maak me altijd breed in zo'n situatie dwz, loodrecht er op af, "kom maar met je busje" denk ik altijd maar ze durven nooit. ;) :t

Dit dus :t werkt altijd (op die enkele keer na maar dan heb je de ruimte om uit te wijken als het goed is)

En met de fiets en lopend "dwing" ik mijn voorrang ook altijd af. kom ik van rechts of een zebrapad dan laat ik echt merken dat ik voor wil. Veel automobilisten moeten dan opeens best hard remmen (als ik zelf iemand van rechts voor moet laten(of zebrapad) merk ik dat die personen je vaak voor laten gaan terwijl zij gewoon voorrang hebben, die mensen verkloten het voor de rest)


Dus niet twijfelen maar laten zien dat je voor gaat werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan