Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opmerkelijk hoe opgefokt veel mensen waren vanmorgen rond Rotterdam op de A15 en later de A29. Zag blikjes ruzie maken en vechten om een plekje op de weg en dan 300m verder de afslag nemen. :? :?
 
Dat is wel een aparte ervaring :t
Ik heb nog nooit de kans gekregen een praatje te maken met een in de file voor een rotonde aanschuivende motorrijder ... aangezien ik die net als de auto's voorbijrijd ...
het gebeurd echt zelden dat ik ergens niet tussen of langs kan ... gelukkig maar, anders had ik geen motor nodig voor woon werk ...
Ligt er aan waar ik rij of ik aansluit of inhaal... richting het westen van nederland wordt het al meer geaccepteerd, maar hier in Twente zijn er nog genoeg droeftoeters die het niet willen accepteren en je snel de weg willen blokkeren.
Daarbij zou ik in dit geval over een doorgetrokken streep moeten, weinig ruimte met tegemoetkomend verkeer, wat 80 rijdt, en iets verderop de heuvel in het midden van de weg waar ik er zoiezo niet langs had gekund.

Laatst in het mooie Den Ham nog een autotoeter die stil stond op de rotonde met een paar anderen, ik ging er tussendoor en haal hem links in, besluit hij op het moment dat ik naast zijn portier ziet vol naar links te steken om over de verhoging in het midden van de rotonde verder te rijden... ging net goed, maar wat die aan het denken was?

Heb voor mijzelf gewoon de regel, kan het niet netjes, of vertrouw je het niet? Dan gewoon wachten.
 
Kun je daar in het algemeen betere vriendinnen krijgen dan hier, of was dit een (gelukkig?) toeval? :P

Laten we het er op houden dat we een goede recruitment afdeling hebben hier op het werk.

Overigens wel aan te raden. Erg zorgzaam en je zult nooit meer zonder eten in huis komen te zitten. Maar misschien moeten we deze omschrijvingen in een ander topic zetten?


Ietwat meer ontopic: vandaag met het blik geweest omdat die voor de jaarlijkse keuring moest. Afkeur. Moeten nieuwe remschijven op. De huidige zijn te diep doorgeroest. Volgens mij is dit nog een verborgen kostenpost van elke dag met de motor gaan.
 
Er reed net een politiemotor voor mij en hij ging de (verhoogde) trambaan op (stuk verder stond een lange rij met auto's)
Toen ik naast hem reed, gebaarde ik naar hem of ik daar ook mocht rijden.Hij antwoord: "Daar zijn vacatures voor, dan mag je dit allemaal doen"
 

Laten we het er op houden dat we een goede recruitment afdeling hebben hier op het werk
.

Overigens wel aan te raden. Erg zorgzaam en je zult nooit meer zonder eten in huis komen te zitten. Maar misschien moeten we deze omschrijvingen in een ander topic zetten?


Ietwat meer ontopic: vandaag met het blik geweest omdat die voor de jaarlijkse keuring moest. Afkeur. Moeten nieuwe remschijven op. De huidige zijn te diep doorgeroest. Volgens mij is dit nog een verborgen kostenpost van elke dag met de motor gaan.

Klinkt zo fout _O- _O- _O- _O- :+
 
Er reed net een politiemotor voor mij en hij ging de (verhoogde) trambaan op (stuk verder stond een lange rij met auto's)
Toen ik naast hem reed, gebaarde ik naar hem of ik daar ook mocht rijden.Hij antwoord: "Daar zijn vacatures voor, dan mag je dit allemaal doen"
Politieagent is onderbetaald werk. Dus je moet het van je "secundaire voorwaarden" hebben...
 
Er reed net een politiemotor voor mij en hij ging de (verhoogde) trambaan op (stuk verder stond een lange rij met auto's)
Toen ik naast hem reed, gebaarde ik naar hem of ik daar ook mocht rijden.Hij antwoord: "Daar zijn vacatures voor, dan mag je dit allemaal doen"
Hier in B vragen we dat niet aan de zwaantjes (zoals wij hier in de volksmond motoragenten noemen), we doen dat gewoon. En geen ene die daar wat van zegt :t
 
Een onverwachte plens hemelwater. Al een tijd niet meer meegemaakt! Was ff wennen ...


Daar werd ik ook door verast terwijl ik mij vanochtend nog een keer omdraaide rond de klok van 8 terwijl ik mij bedacht dat ik blij was dat ik niet op de motor zat 8-)

Door dit te zeggen heb ik het waarschijnlijk voor mijzelf gejinxed voor vanavond :/
 
Vanochtend een duwtje gekregen van een ongeduldige blauwe Golf GTI op de N11 tijdens mijn rit naar werk. De wegen waren relatief vol, en ik reed op de linker-rijbaan met zo 115-120km per uur met voorliggers die net zo vlot meegingen met het verkeer.

Raakte mijn balans niet kwijt, maar ik vertikte het te accelereren aangezien we een kruispunt naderden waar je 70 max mag rijden alvorens je bij een stoplicht stopt + voorliggers. De golf achter mij bleef kleven, bij het spiegelen had ik één koplamp per spiegel.

Met mijn linkerhand een gebaar gemaakt te stoppen/ruimte te creëren, daar had de golfrijder maling aan. De situatie was ernstig, 300 meter voor de stoplicht, met een stoet stilstaande auto's aan beide kanten. De beslissing om een uitwijk gevolgd door een noodstop tussen de voertuigen te maken was gemaakt.

Dit met een goede afloop, maar in mijn 190.000km van motorrijden heb ik nog nooit zo'n debiel getroffen die zo willig was om met het leven van een ander te spelen. De golf was uitgeweken naar links en door rood licht gereden toen hij eenmaal door had dat ik van mijn motor was afgestapt en naar hem toe kwam lopen. Niet zo slim natuurlijk om dit zo op de snelweg te doen, maar op dat moment moest ik de vraag stellen, "waarom?". Zou je mij ingehaald hebben, dan zou je enkele tientallen meters weer een andere voorligger voor je hebben, veel schiet je er niet mee op...

Bah...sorry maar moest even mijn eitje kwijt. Het feit dat je als motorrijder kwetsbaar bent en blikrijders die hier misbruik van maken is om misselijk van te worden...
 
Vanochtend een duwtje gekregen van een ongeduldige blauwe Golf GTI op de N11 tijdens mijn rit naar werk. De wegen waren relatief vol, en ik reed op de linker-rijbaan met zo 115-120km per uur met voorliggers die net zo vlot meegingen met het verkeer.

Raakte mijn balans niet kwijt, maar ik vertikte het te accelereren aangezien we een kruispunt naderden waar je 70 max mag rijden alvorens je bij een stoplicht stopt + voorliggers. De golf achter mij bleef kleven, bij het spiegelen had ik één koplamp per spiegel.

Met mijn linkerhand een gebaar gemaakt te stoppen/ruimte te creëren, daar had de golfrijder maling aan. De situatie was ernstig, 300 meter voor de stoplicht, met een stoet stilstaande auto's aan beide kanten. De beslissing om een uitwijk gevolgd door een noodstop tussen de voertuigen te maken was gemaakt.

Dit met een goede afloop, maar in mijn 190.000km van motorrijden heb ik nog nooit zo'n debiel getroffen die zo willig was om met het leven van een ander te spelen. De golf was uitgeweken naar links en door rood licht gereden toen hij eenmaal door had dat ik van mijn motor was afgestapt en naar hem toe kwam lopen. Niet zo slim natuurlijk om dit zo op de snelweg te doen, maar op dat moment moest ik de vraag stellen, "waarom?". Zou je mij ingehaald hebben, dan zou je enkele tientallen meters weer een andere voorligger voor je hebben, veel schiet je er niet mee op...

Bah...sorry maar moest even mijn eitje kwijt. Het feit dat je als motorrijder kwetsbaar bent en blikrijders die hier misbruik van maken is om misselijk van te worden...
Daar had ik nu altijd een dikke ketting met dito slot voor op mn motor liggen achter mn zadel voor mn topkoffer. Welke ik onder het rijden kon pakken en over een schouder hangen demonstratieve. Dat heeft een klevende Mercedes wel eens rokende banden opgeleverd. Hij begreep de boodschap. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond ook weer zo'n prachtig WTF momentje. Ik stop naast een auto, ik ruik een onmeunige brandlucht, ik zie wat rook, ik denk ik spreek ze even aan...

(30 seconden)
 
Laatst bewerkt:
Daar werd ik ook door verast terwijl ik mij vanochtend nog een keer omdraaide rond de klok van 8 terwijl ik mij bedacht dat ik blij was dat ik niet op de motor zat 8-)

Door dit te zeggen heb ik het waarschijnlijk voor mijzelf gejinxed voor vanavond :/
Regen donker en jawel die verrekte vellemoderne kut verlichting.
Reed al niet meer in het donker als het niet hoefde maar kap er nu compleet mee.

En nee ik kijk er niet eens recht, maar ja missen kun je ze ook niet zo vel :X

Het is dat ik kort bij de snelweg woon, als de hele route 80 wegen waren was ik om gedraaid :X
 
Er reed net een politiemotor voor mij en hij ging de (verhoogde) trambaan op (stuk verder stond een lange rij met auto's)
Toen ik naast hem reed, gebaarde ik naar hem of ik daar ook mocht rijden.Hij antwoord: "Daar zijn vacatures voor, dan mag je dit allemaal doen"
En waar aan te melden? :+
 
Er reed net een politiemotor voor mij en hij ging de (verhoogde) trambaan op (stuk verder stond een lange rij met auto's)
Toen ik naast hem reed, gebaarde ik naar hem of ik daar ook mocht rijden.Hij antwoord: "Daar zijn vacatures voor, dan mag je dit allemaal doen"

Nou ja, als hij geen haast had was hij zeker een surveillance rondje aan het doen..
en als je stil staat tussen een zootje autos zie je dan ook niet zoveel.

Ik kan mij best voorstellen dat politiemensen gebruikmaken van bepaalde vrijstellingen zonder dat daar een directe reden toe lijkt te zijn. Mensen zijn altijd snel met oordelen maar denken er niet echt over na.

En dan nog, die gast is een agent. Hij is er voor jouw. Je buurman, je nichtje.. hij is er voor iedereen.
Laat hem lekker de opstoppingen skippen zodat hij bezig kan blijven.
Het is niet zo dat ze het doen om je te naaien, nog er daadwerkelijk voordeel uit te halen |(
 
Laatst bewerkt:
Politieagent is onderbetaald werk. Dus je moet het van je "secundaire voorwaarden" hebben...

Welke secundaire voorwaarden zijn dat dan :?


Ik heb nog nooit een baan gehad met zulke slechte secundaire voorwaarden als deze nl.





Nou ja, als hij geen haast had was hij zeker een surveillance rondje aan het doen..
en als je stil staat tussen een zootje autos zie je dan ook niet zoveel.

Ik kan mij best voorstellen dat politiemensen gebruikmaken van bepaalde vrijstellingen zonder dat daar een directe reden toe lijkt te zijn. Mensen zijn altijd snel met oordelen maar denken er niet echt over na.

En dan nog, die gast is een agent. Hij is er voor jouw. Je buurman, je nichtje.. hij is er voor iedereen.
Laat hem lekker de opstoppingen skippen zodat hij bezig kan blijven.
Het is niet zo dat ze het doen om je te naaien, nog er daadwerkelijk voordeel uit te halen |(

Ik geloof niet dat hij het 'aanvallend' richting die motoragent bedoelde.

En er is altijd een reden om gebruik te maken van vrijstellingen, al is het maar om je controlebevoegdheden te kunnen gebruiken.
Verkeerslichten zijn daarbij erg handig, kan je zo het rijtje langsrijden en overal een blik naar binnen werpen.
 
Welke secundaire voorwaarden zijn dat dan :?


Ik heb nog nooit een baan gehad met zulke slechte secundaire voorwaarden als deze nl.Ik geloof niet dat hij het 'aanvallend' richting die motoragent bedoelde.

En er is altijd een reden om gebruik te maken van vrijstellingen, al is het maar om je controlebevoegdheden te kunnen gebruiken.
Verkeerslichten zijn daarbij erg handig, kan je zo het rijtje langsrijden en overal een blik naar binnen werpen
.

Wat is nou het meest vreemde wat je daar bij bent tegen gekomen.
 
Ietwat meer ontopic: vandaag met het blik geweest omdat die voor de jaarlijkse keuring moest. Afkeur. Moeten nieuwe remschijven op. De huidige zijn te diep doorgeroest. Volgens mij is dit nog een verborgen kostenpost van elke dag met de motor gaan.

Herkenbaar! Daarom heb ik jaren geleden de auto ook de deur uitgedaan toen ik me realiseerde dat ik 's morgens wel eens in de auto stapte omdat "die ook weer eens moest rijden".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan