Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Probleem met de raptor 650ie; tijdens opnieuw monteren gaskabels is er een scheur in het wit "plastiek" waar de kabels aangehaakt worden (net naast de gashendel, in het switch-blokje) dit is wel nergens te vinden in de onderdelenlijsten... kan ik deze van een ander merk/model nemen, is dit universeel?

2e probleem; tot aan tankstation gereden zonder problemen, getankt en start niet meer... maakt geen ontsteking, bij het kortsluiten van het startrelais start hij wel, wat zou het probleem kunnen zijn? proberen starten zoals altijd lukt niet, batterij is nog goed, ambriagecontact ook goed, staandercontact werking is ook OK..

3e probleem; ben al even op zoek naar het werkplaatshandboek maar kan deze nergens vinden, weet er iemand een site waar dit te downloaden valt?
Probleem 1: dat is een onderdeel, de koppeling met de gaskabel en het gedeelte waar het handvat op zit. Ik heb het een keer via eBay (tweede hands) gevonden, nieuw wordt lastig denk ik. Ik kan even kijken hoe beschadigd mijn oude deel is, dat heb ik nog liggen.

Probleem 2: Koppelingsensor? Of gaat de motor wel rond?

Probleem 3 wordt gefixt lees ik :t
 
Ja maar ik hoopte dat dit een universeel stukje is...
Koppelingssensor uitgemeten en de werking hiervan is OK, ik heb de elektrische schema's al gezocht maar ook niet te vinden
 
Ja nieuw zal dit wss niet meer te verkrijgen zijn.. zoals de meeste onderdelen van mijn raptor 😒😝
Mocht jouw wit stuk ervan nog inorde zijn kan ik het mss proberen demonteren van het jouwe en op het mijne monteren
 
De koplamp was het moeilijkste niet. Die komt van MP af.
https://link.marktplaats.nl/m1162868050

Ik heb ooit bij aanschaf van mijn uitlaten de plastic kappen gekregen die de koplamp vast houden.
Maar via de site kan je ook universele beugels krijgen.

Maar met alleen de koplamp heb je er nog niet.
Ik moest namelijk een plastic kapje hebben. Daar waar je sleutel zit.
Die is via een NL site besteld en uit Italie gehaald. (jammer dat hij wel wit is.)
cagiva - V RAPTOR 1000 - 2004 Spareparts - Schematic Parts List

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een houder moest hebben voor mijn teller unit.
Dat heeft even geduurd. Na wat heen en weer mailen in het italiaans (google translate)
Heb ik uiteindelijk een prijs gekregen met t verzenden erbij. Betaald en 4 dagen later had ik het thuis.
Italiaans onderdeel 800095110 Strumentazione e varie - Maxmotor16

Tak kap is inmiddels binnen en heb hem gespoten. Alleen zag ik dat die net iets van vorm anders is bij het contactslot. Heb je het rubber gebruikt wat om het contactslot zit?
full
 
De koplamp was het moeilijkste niet. Die komt van MP af.
https://link.marktplaats.nl/m1162868050

Ik heb ooit bij aanschaf van mijn uitlaten de plastic kappen gekregen die de koplamp vast houden.
Maar via de site kan je ook universele beugels krijgen.

Maar met alleen de koplamp heb je er nog niet.
Ik moest namelijk een plastic kapje hebben. Daar waar je sleutel zit.
Die is via een NL site besteld en uit Italie gehaald. (jammer dat hij wel wit is.)
cagiva - V RAPTOR 1000 - 2004 Spareparts - Schematic Parts List

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een houder moest hebben voor mijn teller unit.
Dat heeft even geduurd. Na wat heen en weer mailen in het italiaans (google translate)
Heb ik uiteindelijk een prijs gekregen met t verzenden erbij. Betaald en 4 dagen later had ik het thuis.
Italiaans onderdeel 800095110 Strumentazione e varie - Maxmotor16

Tak kap is inmiddels binnen en heb hem gespoten. Alleen zag ik dat die net iets van vorm anders is bij het contactslot. Heb je het rubber gebruikt wat om het contactslot zit?
full
 
Ziet er netjes uit! Waarmee heb je em gespoten? Volgorde, lagen?

Heb eerst 2 lagen gespoten met plastic primer van Motip. Daarna 3 lagen matzwart ook van Motip. De kunst is om in dunne laagjes te spuiten dan krijg je het mooiste resultaat. Moet wel ongeveer 2 uur wachten met spuiten van de volgende laag.
 
Heb eerst 2 lagen gespoten met plastic primer van Motip. Daarna 3 lagen matzwart ook van Motip. De kunst is om in dunne laagjes te spuiten dan krijg je het mooiste resultaat. Moet wel ongeveer 2 uur wachten met spuiten van de volgende laag.

Dat ziet er wel echt goed uit hoor.
Bij mij is hij helaas nog steeds room wit ;)
Het rubber bij het contact slot heb ik niet meer terug gedaan.
En dan past hij gewoon goed.

Heb je de "oren" al binnen?
 
Dat ziet er wel echt goed uit hoor.
Bij mij is hij helaas nog steeds room wit ;)
Het rubber bij het contact slot heb ik niet meer terug gedaan.
En dan past hij gewoon goed.

Heb je de "oren" al binnen?
Tnx Zip! Blijkbaar heeft de Raptor geen rubber om het contactslot net als de V-Rap. Mijn broer had ook ff gekeken op zijn Raptor. Maar ik was niet degene die de oortjes had besteld. Wacht nog wel op zijn antwoord of hij hem heeft binnengekregen. 😀 Dat was Hennep87 btw.
 
Laatst bewerkt:
zaterdag een belletje gekregen van de dealer, ze zijn binnen.
was dit weekend in londen, dus ik haal ze van de week even op.
mn vriendin weet nog niet of ze ze erop wil.
mocht ze ze toch niet willen, kan je de mijne overnemen. dat scheelt jou levertijd en ik ben ze meteen kwijt!
 
Laatst bewerkt:
zaterdag een belletje gekregen van de dealer, ze zijn binnen.
was dit weekend in londen, dus ik haal ze van de week even op.
mn vriendin weet nog niet of ze ze erop wil.
mocht ze ze toch niet willen, kan je de mijne overnemen. dat scheelt jou levertijd en ik ben ze meteen kwijt!
Laat maar weten als je ze kwijt wilt. Ik wil ze wel overnemen. :)
 
Heeft iemand ooit al eens een andere remschijf besteld voor achter?
De originele duurt erg lang om te bestellen. :(
Is er misschien een alternatief die ook past?
 
He Hallo, ik heb een kleine crasch gehad met mijn raptor 1000, iemand enig idee waar ik een voorvelg kan vinden? .
 
Zondag een prima ritje gemaakt met 4 mede-raptoren.
Wat bewegende plaatjes achter het linkje:
Leuk :} alleen je rijdt helemaal alleen, ik zie geen andere Raptoren. :+ (Is dat goed meervoud? _O- )

Zijn er ook nog piccies? *O*
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk weer wat vorderingen gemaakt met de ombouw van V-Raptor naar gewone Raptor. Alleen de remkabels moeten nog gemaakt worden omdat de originele net te kort waren met dit stuur. Hoop dat ik de banjo's van de week binnen krijg zodat ik hem verder kan afmaken.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan