ruimte achtervelg achterbrug suzuki gsx600f

Yke

MF veteraan
8 feb 2011
1.578
65
Bakkeveen
Hallo,
Ik heb een suzuki gsx600f uit 1992 gekocht voor mijn vriendin. Nou heb ik hem rijdend gemaakt maar het viel me op dat de achtertandwiel bouten erg dicht op de achterbrug zitten (kan nog geen nagel tussen). Aan de andere kant zit de achterband wel erg dicht tegen de reactiestang van de rem aan. Ik heb foto's gemaakt om het een en andere wat duidelijker te maken. Heb ook op cmsnl.com gekeken maar heb volgens mij wel alle spacers er tussen zitten. Is het normaal dat dit zo dicht opelkaar zit? Het raakt elkaar trouwens net niet.De vorige eigenaar had de ketting net wat scheef gesteld waardoor hij aan beide kanten wel aanliep aan beide kanten.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Het enigste was ik mij kan bedenken op dit moment is dat de oliekeerring er niet tussen zit en dat hij daarom bij de tandwielen te dicht naar binnen staat. Ik was in de veronderstelling dat de spacers in deze keerring vallen maar misschien klopt dit niet. Dat ga ik dus vanmiddag eerst even kijken. Voor de rest weet ik zeker dat bus 10 en 13 er wel inzitten, het wiel draait erg soepel en er zit totaal geen speling op. Als de spacer niet in die oliekeerring valt en ik deze niet op de motor heb dan verklaard dat wel veel want deze is 8mm dik. Kortom ik kijk er vanmiddag even na en meld me dan weer. Had trouwens de motorzaak al gebeld en deze hebben deze keerring wel op voorraad.
De keerringen hebben helemaal geen invloed op de positie van het wiel. De afstandbussen gaan door de keerring heen. Als je de keerringen er uit laat staat je wiel op precies dezelfde plaats. Als er een bus tegen de keerring zou zitten i.p.v. er doorheen zou je het wiel niet meer kunnen draaien.
 
Probleem is opgelost. Had er gisteren niet heel scherp na gekeken maar laatste stukje van de achterbrug had een tikje gekregen. Terug gebogen en heeft nou overal een halve vinger ruimte
 
mooi zo, maar dat had niemand vanachter zijn PC kunnen achterhalen.

Beetje jammer van je reactie, Nsmeijer helpt namelijk goed.

dezelfde motor hebben en van goede wil zijn maakt niet perse iemand tot een goede technieker die weet hoe iets ineen hoort te zitten, hoe iets werkt of hoe niet, ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij normaal alleen maar enduro's en allroad maar vind het nog steeds raar dat het tandwiel zo dicht tegen de achterbrug aan monteren. Maar mooi dat het is opgelost, kan het vrouwtje ook gerust op haar motor rijden, nou hoeft ze alleen nog maar een rijbewijs te halen:p
 
@ TS: Anders eens diezelfde vraag stellen in het grote GSX F topic. Er zijn er daar nog redelijk wat die het oudere model 600 hebben, die kunnen dus meteen kijken of er bij hun wel of niet zo weinig ruimte is tussen de tandwielbouten en de achter brug ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan