Bijna aan de gang met het volgende project

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
400
64
Schijndel
Nu mijn blubber project - http://www.motor-forum.nl/forum/lis...lubber-Transalp-project-flink-op-dieet-1.html -bijna ten einde is, ben ik al weer bezig met mijn volgende project.

Niet al letterlijk, maar ben meer aan het brainstormen.

Ik heb een Gsx-R en deze wil ik gaan ombouwen naar bobber-custom achting iets. Zie foto.

Nu heb ik een VFR achterbrug en ik wil een autowiel hierin plaatsen (7j) zodat hier een 200 achterband op past.

Weet iemand misschien welke ET waarde relatief gezien het beste past? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heel veel wijzer ben ik er niet van geworden.

Alvast bedankt! :}
full
 
Laatst bewerkt:
je moet iig 4x100 17" hebben
Volgens mij ontkom je er niet aan om een adapter te gebruiken om hem in lijn te krijgen.
Het is echter goed te doen
Er zijn 2 soorten vfr bruggen,nl 750 en 800
hier zit verschil in!

na 1 min googleen op "vfr car wheel conversion":

When fitting the VFR arm in my blade my first thought was to make sure the front and rear sprockets lined up. To make this happen I needed to fit a 25mm spacer on the right of the swing arm where the long bolt attaches it to the frame.

Front and rear sprocket now line up, but hub is 8mm to far left looking from the back. now if you go to page one of this thread you will see I have compensated for that 8mm when finding my offsets for the VFR wheel and Honda Civic car wheel.

I added that 8mm to the 22mm needed to compensate for a 40mm offset on my new car wheel giving me
8 + 22 = 30mm spacer bringing the rear wheel to exact centre.

I also used 63mm Ford transit van studs as they have the same size and pitch thread as the VFR studs.

Both front and rear wheels are centred, the rear is a 17" rim and the front is 16" . Some of the AMA superbike boys use a smaller front wheel as the say it helps to dip the front end in a bit quicker.

The rear tyre is the size and type used on the Kawasaki ZX10 and has not caused me any issues with the handling what so ever.

My home town of Harwich sits on a ring road that goes out into open country. It runs for 26 miles with loads of twists and turns and is a huge amount of fun to ride. Its a very quick road as you can see way round most bends, and using the whole road is ok in most places. It takes a while to master, but when you do then you go the other way round and its a whole different ball game.

Is my blade quick....... Yes
Does it handle well..... Yes
Does it look good and envoke lots of conversation......... Well you tell me!

I love it and would never sell it.

This winter I have even more changes lined up for my pride and joy so keep one eye on your bikes because I might rob the parts I need from you, ha ha.

Here is a list of parts I have used so far

1996VFR 750 Single sided swing arm
Honda Civic rear car wheel with fireblade and relentless decals
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het appeltje eitje zal zijn, maar ik wil zo min mogelijk met spacers werken.

Daarom ook mijn vraag mbt de ET waarde, ik heb namelijk een hoop rommel in mijn schuurtje liggen maar helaas geen origineel vfr achterwiel zodat ik de ET kan opmeten en opzoek kan gaan naar een leuk wieltje. Persoonlijk denk ik dat de ET ergens tussen de 8 en 10 origineel zal zijn maar dat is slechts gissen.

Een VFR achterbrug in een andere motor is niks nieuws, maar ik hoop dat iemand mij hier even de juiste richting kan opsturen, want waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;)
 
ik zou iig geen 'platte' velg nemen, maar iets met een brede velgrand.
 
Welke ET wil je weten? die van een 8-spaaks RC36-1 5,5J VFR wiel of die van een 5spaaks RC36-2 5J wiel?

Die kan ik een keer voor je meten als je geen über-haast hebt.
 
Breedte 5,5J wiel, gemeten over de buitenkant met een winkelhaak: 158mm
Afstand van het vlak van de naaf tot de buitenste rand van de velg: 98mm

ET:98-(0,5x158)= 19mm

En dat komt mooi overeen met wat ze hier zeggen

Edit: linkt gefikst
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan