Nieuwe remleiding met overgebleven onderdeel

wervisser

Die hard MF'er
31 mrt 2005
955
3
Tilburg
Nu heb ik al vaker een remleiding vervangen op een (van mijn) motoren, maar bij deze BMW R1100S blijft er een onderdeel over... :?

De originele leiding loopt van het reservoir naar een T-stuk ter hoogte van het spatbord. Een deel gaat vervolgens naar beneden en de andere zit aan een stukje buis naar de andere kant en loopt daar weer over naar een remleiding.

De nieuwe remleiding van Bihr heeft ook dit T-stuk, maar die kan niet worden gemonteerd. Het schroefdraad van de remleiding is niet dik genoeg. Ze passen echter wel gewoon zo in elkaar. Waarom zou de leverancier een T-stuk meeleveren, wanneer deze niet kan worden gebruikt :?

Aangezien plaatjes meer uitleggen dan zo'n verhaaltje hierboven ...

Oude remleiding

20170511_183546_1.jpg


Nieuwe remleiding

20170511_183556_1.jpg
 
Past dat nieuwe T-stuk, waar nu de remslangen aan vast zitten, in het losse onderdeel.

Ik vermoed dat dat een soort huls is waar het T-stuk ingeschoven kan worden en dan op de oude plek weer met een boutje vastgezet kan worden.

De slangaansluitingen zouden door de bredere "manchetten" weer in het T-stuk geschroefd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Ff vragen aan de leverancier

Marktplaatsje :$

t lijkt meer een beugeltje

Zie de nieuwe foto. Het is meer dan een beugeltje

Past dat nieuwe T-stuk, waar nu de remslangen aan vast zitten, in het losse onderdeel.

Ik vermoed dat dat een soort huls is waar het T-stuk ingeschoven kan worden en dan op de oude plek weer met een boutje vastgezet kan worden.

De slangaansluitingen zouden door de bredere "manchetten" weer in het T-stuk geschroefd kunnen worden.

Sorry, hier ben je mij even kwijt :?
 
Ik kan natuurlijk het T-stukje vergeten en de leiding gewoon zo in elkaar zetten. Ik mis dan het stalen buisje, maar dit wordt dan vervangen door de leiding. Het past namelijk allemaal wel, maar ... waarom zou dan het T-stuk erbij zitten... vragen..vragen..vragen :?
 
Je kan/moet deze remleiding T-split zo monteren zoals je hem ontvangen hebt.

Deze gaat van je rempomp naar T-stuk dan naar de twee remklauwen toe.

kzxtp2dghxr2v.jpg


Of je vervangt het T-stuk voor dat losse T-stuk ( X) zet alle 3 de leidingen erop en dan kan je hem vastzetten net als het origineel.Mits het past want zie dat de schroefdraad afwijkt ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan/moet deze remleiding T-split zo monteren zoals je hem ontvangen hebt.

Deze gaat van je rempomp naar T-stuk dan naar de twee remklauwen toe.

[afbeelding]

Of je vervangt het T-stuk voor dat losse T-stuk ( X) zet alle 3 de leidingen erop en dan kan je hem vastzetten net als het origineel.Mits het past want zie dat de schroefdraad afwijkt ?

Als je hem niet vast kan zetten zoals origineel thv de T-splitsing zou ik sowieso wat anders zoeken. Anders moet je het op een beunmanier vastzetten (tenzij dat je ding is).
 
Als je hem niet vast kan zetten zoals origineel thv de T-splitsing zou ik sowieso wat anders zoeken. Anders moet je het op een beunmanier vastzetten (tenzij dat je ding is).


Heb dezelfde 3-weg remleiding op mijn racer zitten en niks beunmanier ;)

full


De TS had beter voor zijn type motor de originele remleiding kunnen aanschaffen?

Of hij moet idd het juist montage T-stuk geleverd krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heb dezelfde 3-weg remleiding op mijn racer zitten en niks beunmanier ;)

[afbeelding]

De TS had beter voor zijn type motor de originele remleiding kunnen aanschaffen?

Of hij moet idd het juist montage T-stuk geleverd krijgen.

De schroefdraad van de leiding komt niet overeen met het T-stuk.

Daarentegen is deze remleiding speciaal voor een BMW R1100S, dus het moet passen. Wanneer ik de leidingen in elkaar draai, ziet dat er prima uit, maar hou ik dus het T-stuk over. Dat was dan ook de oorspronkelijke vraag :Y
 
De schroefdraad van de leiding komt niet overeen met het T-stuk.

Daarentegen is deze remleiding speciaal voor een BMW R1100S, dus het moet passen. Wanneer ik de leidingen in elkaar draai, ziet dat er prima uit, maar hou ik dus het T-stuk over. Dat was dan ook de oorspronkelijke vraag :Y

Monteren dan zoals ik al eerder schreef of anders eventjes je leverancier bellen om info over dat extra T-stuk.Wat het nut ervan is om mensen op deze manier zenuwachtig te maken :+

Als alles gemonteerd zit, dan eventjes je motor helemaal uit de vering trekken om te zien/kijken of er geen spanning zit op de remleiding?

Best lullig als je een drempel neemt en je hoort ........ knak en wilt daarna gaan remmen :o
 
Laatst bewerkt:
Jouw racer heeft niet op de rechter vorkpoot thv het spatbord een uitstekend stuk schroefdraad zitten. TS wel.


Die heeft een vangbeugeltje ;)

TS , moet contact opnemen met zijn leverancier ,best kans dat mogelijk het foute T-stuk geleverd is.Dan kan hij wel het originele bevestigingspunt hergebruiken.Mocht hij dat perse willen ??

Of hij had de originele remleiding moeten aanschaffen.Als je afwijkt van OEM zul je moeten accepteren dat niet alles past als OEM.

Alleen dat extra T-stuk dat verpest alles :+ als je begrijpt wat ik bedoel }) ?
 
Laatst bewerkt:
Of hij had de originele remleiding moeten aanschaffen.Als je afwijkt van OEM zul je moeten accepteren dat niet alles past als OEM.

Er zijn zat aftermarket remleidingen die de OEM ophangpunten gebruiken. Dat de meeste mensen genoegen nemen met een leiding die van pomp naar klauw loopt en lang genoeg is om niet ergens klem te zitten zegt niet zoveel over de hele productgroep. Er zijn ook mensen die staalflex leidingen willen die op precies dezelfde manier lopen als de originele leidingen. Gezien het aanbod van leidingen is dat ook niet echt een onredelijke eis.
 
Laatst bewerkt:
Monteren dan zoals ik al eerder schreef of anders eventjes je leverancier bellen om info over dat extra T-stuk.Wat het nut ervan is om mensen op deze manier zenuwachtig te maken :+

Als alles gemonteerd zit, dan eventjes je motor helemaal uit de vering trekken om te zien/kijken of er geen spanning zit op de remleiding?

Best lullig als je een drempel neemt en je hoort ........ knak en wilt daarna gaan remmen :o

Jij nu ook niet zo paniekerig hè ;)
Performance | Spiegler USA
 
Je kan/moet deze remleiding T-split zo monteren zoals je hem ontvangen hebt.

Deze gaat van je rempomp naar T-stuk dan naar de twee remklauwen toe.

[afbeelding]

Of je vervangt het T-stuk voor dat losse T-stuk ( X) zet alle 3 de leidingen erop en dan kan je hem vastzetten net als het origineel.Mits het past want zie dat de schroefdraad afwijkt ?
Ik denk dat je verkeerd om denkt en de remleiding op het plaatje verkeerd in elkaar steekt.
De korte leiding loopt van de pomp naar het "balhoofd" Daarvandaan gaan de twee lange leidingen naar de klauwen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan