Kan weer lachen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Gisteren de motor (griso 8v) opgehaald bij de dealer, grote beurt gehad plus wat kleine dingetjes opgelost. Best hoge rekening van >800€ maar okey, dan heb ik tenminste een heerlijke motor voor de zomer...toch?

Gisteren via binnenstad naar huis gereden, niets aan de hand maar niet hoger dan in zijn 3 gereden en 50km/h.
Vandaag eerste echte rit, ben de stad nog niet uit of bij het invoegen op de A10 begint de motor bij doorschakelen naar zijn 4 of 5 een vreemd geluid te maken: wat zwaarder dan normaal. Ook ging de motor niet veel harder dan 70km/h ofzo. Was vrij druk op de weg dus kon ook niet veel harder, had dit dus niet gelijk door tot ik wilde inhalen.

Dan ineens een geluid alsof iemand met een hamer in beide cylinders aan het meppen is. De motor gaat ook best heftig van links naar rechts, alsof de cylinders in een soort overdrive zitten, toeren schoten even omhoog en naar beneden.

Gebeurde ongeveer hier: https://www.google.nl/maps/@52.3513...gVheX_LJPnL5s9YDuA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Precies aan het einde van de vluchtstrook, dus meteen de afrit genomen en aan het einde gelijk aan de kant gezet om meer schade te voorkomen. Moet nog toevoegen dat de motor ook niet meer goed schakelde toen dit gebeurde. Hij bleef soort van hangen in zijn versnelling.

Na het afstappen zag ik gigantisch veel witte rook uit de uitlaat, heb er een filmpje van gemaakt, komt aleen niet zo goed over. Rook was zeg maar 3x zoveel als op het filmpje zichtbaar is door lage resolutie:

http://sendvid.com/pl37jwfr

De uitlaat heeft circa 7 of 8 minuten staan roken. Na afloop lijkt het alsof er een zwart goedje van binnenuit door de uitlaat gekomen is, maar dat blijkt van een sliert van mijn rugzak te zijn :$

FFvsZXs.jpg


Heb de verzekering gebeld, die zijn hem op komen halen met een sleepwagen want ik wilde er natuurlijk niet meer op rijden met het risico wat er mis is te verergeren. Heb natuurlijk ook de dealer gebeld. Daar is hij nu naar toe gebracht.

Ik hoop dat iemand hier misschien een idee heeft wat er aan de hand is? En het kan natuurlijk toeval zijn, dat er iets stuk is gegaan wat niets met de werkzaamheden van de dealer te maken heeft, maar het is natuurlijk wel heel toevallig. Ik heb er helaas te weinig verstand van, maar hier is een foto van hun factuur, als iemand zou kunnen zeggen of de werkzaamheden die daarop staan verband kunnen hebben met wat er in vredesnaam met mijn motor gebeurd is zou ik dat enorm waarderen.

pVk1j75.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee. Kijk maar naar het filmpje (op ongeveer 22 seconden is dat stuk uitlaat zichtbaar), dan zit het er nog niet op.
 
Laatst bewerkt:
Die witte rook (koelvloeistof in de cylinders?) icm met het schudden en bonken doet mij denken dat er iets goed kapot is gegaan in de cylinders. Was er verder nog iets raars te zien aan het blok zelf?

Zat er echt een gat in de uitlaat waar dat zwarte spul uit kwam, of kan het ook van buitenaf komen? Beetje moeilijk te zien op de foto. Op het filmpje staat echter geen zwarte troep, kan het inderdaad niet gewoon gesmolten kleding zijn? (Iets te dichtbij gestaan?)
 
edit: zwarte spul is van de sliert van mijn rugzak die er blijkbaar tegenaan is gekomen.


Motorblok ziet er aan de buitenkant prima uit, kon er niets raars aan ontdekken.

Motor is luchtgekoeld, geen koelvloeistof in de cylinders voor zover ik weet.
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging, zwarte spul is inderdaad van mijzelf. Sliert van mijn rugzak is er blijkbaar even tegenaangekomen bij het filmen.
 
Laatst bewerkt:
Wat balen Timothy. Had je gister nog veel rijplezier gewenst en nu lees ik dit. Ik ben helaas niet echt technisch onderlegd dat ik je van advies kan voorzien. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar het klinkt niet goed als ik het zo lees. Sterkte!
 
Ja hij rijdt nog wel gelukkig.

Wat balen Timothy. Had je gister nog veel rijplezier gewenst en nu lees ik dit. Ik ben helaas niet echt technisch onderlegd dat ik je van advies kan voorzien. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar het klinkt niet goed als ik het zo lees. Sterkte!

Tja, ik verwacht dat het door een fout van de garage komt. Dan kunnen zij het oplossen. Als het niet door hun komt ben ik de pineut natuurlijk, maar ik vind het te toevallig. Probleem wordt natuurlijk te bewijzen dat het door handelingen van de garage komt. Of ze moeten zelf eerlijk komen met "x is er gebeurd en dat komt omdat we y en z gedaan hebben, dus we regelen dit voor je" maar zoveel vertrouwen heb ik niet in de mensheid.


Ik moet misschien nog aan mijn begin post toevoegen dat de motor ook niet meer goed schakelde toen dit gebeurde. Hij bleef soort van hangen in zijn versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Wel netjes dat je trouwens niet gelijk de dealer hier te kakken zet, zijn er ook zat die dat doen. Hoeveel KM staat er op?

9500, had net de 10.000km beurt laten doen.

Ik weet niet eens of het de schuld van de dealer is, dus dan zet ik hem natuurlijk niet te kakken. Als het wel zijn schuld is maar hij lost het netjes op doe ik dat ook niet, want iedereen kan een fout maken. Is het zijn fout / vrijwel zeker zijn fout en hij geeft niet thuis, dan wordt het een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de factuur niet eens. Hebben ze alles gedaan wat er op staat of alleen de dingen waar een bedrag achter staat?

Zolang er geen conclusie is met wat er fout is gegaan valt er sowieso heel weinig te zeggen.

Ik dacht de laatste keer dat ik met pech kwam te staan dat mijn blok op het punt van ontploffen stond. Uiteindelijk was de drukregelaar in de tank losgeraakt. De voorste cilinder kreeg nog genoeg brandstof om stationair te lopen en de achterste was aan het mee beuken met al het geratel van dien.
 
Ik zit net je rekening te bekijken,kosten jouw bougies(2 stuks) 70 euro excl btw :o
De rest is ook niet echt goedkoop :N

Ik heb echt de indruk dat die zaak een gouden deurklink heeft :')

Wat een prijzen -O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan