Aftermarket remblokken , ervaringen of meningen ?

Panky

MF'er
16 apr 2013
249
2
Hebben jullie ervaringen met bepaalde merken van remblokken aftermarket ? Zoja , welk merk gebruiken jullie dan , en welke motor rijden jullie , dank alvast voor jullie antwoord
 
Er zijn vele merken en diverse types. Wat voor jou werkt kan een ander niet bepalen.

Ik vind Brembo prettig en gebruik liever organisch. Heb het idee dat sinter sneller je schijven opvreten en die zijn erg duur..

Rij een vrij zware suzuki dl1000 en het remt prima solo. Met zijn 2en moet je vrij hard knijpen. Gewoon dot 4 en standaard leidingen.
 
Thnks voor deze info , ikzelf rijd Yamaha FJR bouwjaar 2007 , en twijfel tussen Aftermarket remblokken van EBC of de originele van Yamaha zelf , omdat me werd verteld in de bandenzaak dat de Aftermarket remblokken even goed zijn , toch voor zekerste hier nog even info ophalen
 
Het ligt helemaal aan het soort aftermarket blokken. Je hebt blokken die vele malen goedkoper zijn en ook navenant slechter werken (ofwel qua remvertraging, ofwel qua bijgeluiden, ofwel qua levensduur, etc) en blokken die vele malen duurder zijn.

Bij remblokken krijg je meestal precies waar je voor betaalt. Er zijn aan beide kanten uitzonderingen, maar om het kort te houden is dat een prima vuistregel. Een goed setje blokken is gemaakt van een sinterlegering en kost je rond de €40-€50 per klauw.
 
ik heb de afgelopen keer gekozen voor goedkopere blokken en moet zeggen dat ze met niet echt bevallen. remt minder goed en heeft bijgeluiden. Volgens mij waren het Ebc's. volgende keer neem ik weer duurdere
 
Thnks voor deze info , ikzelf rijd Yamaha FJR bouwjaar 2007 , en twijfel tussen Aftermarket remblokken van EBC of de originele van Yamaha zelf , omdat me werd verteld in de bandenzaak dat de Aftermarket remblokken even goed zijn , toch voor zekerste hier nog even info ophalen

Originele van Yamaha zijn gewoon Aftermarket's met een stemvork logo erop...
 
Originele van Yamaha zijn gewoon Aftermarket's met een stemvork logo erop...

Nee, zeker niet waar. Yamaha maakt de blokken uiteraard niet zelf, ze komen wel bij een remmenfabrikant weg zoals tociko, nissin, brembo oid. Maar worden wel volledig naar fabrikantspecificaties gemaakt. Je kunt niet exact dezelfde blokken kopen in een aftermarket doosje.
 
Nee, zeker niet waar. Yamaha maakt de blokken uiteraard niet zelf, ze komen wel bij een remmenfabrikant weg zoals tociko, nissin, brembo oid. Maar worden wel volledig naar fabrikantspecificaties gemaakt. Je kunt niet exact dezelfde blokken kopen in een aftermarket doosje.

Ja, uiteraard gebruiken ze geen aliexpress remblokken maar het zijn gewoon zoals je zegt remblokken van een a-merk met een yamaha logo.
 
Nee, zeker niet waar. Yamaha maakt de blokken uiteraard niet zelf, ze komen wel bij een remmenfabrikant weg zoals tociko, nissin, brembo oid. Maar worden wel volledig naar fabrikantspecificaties gemaakt. Je kunt niet exact dezelfde blokken kopen in een aftermarket doosje.


Helemaal mee eens. Ook is mij opgevallen dat origineel vaak wat dikker is.

Daar staat dan weer tegenover dat Honda bij mijn motorfiets rekent op honderd euro materiaalkosten per as: Een origineel voorremblok (totaal 4) kost (per stuk) €25. Achter kosten ze €49 per stuk (linker en rechter blok los te bestellen).

Dat is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Dan kan je je remblokken wel wat dikker maken en een mooi doosje geven, het gaat niet gebeuren :z .
 
Ik heb goede ervaringen met Brembo sintermetaal blokken. Die happen wat gretiger toe dan de originele Suzuki blokken. Ze geven wat meer remstof dan de originele en willen koud af en toe piepen.
 
Ik gebruik al jaren Carbone Lorraine. Voldoen prima voor woning werk en het snellere werk in de Eifel.

Ooit een keer bij het aanremmen voor een bocht last gehad van fading.

Het zijn trouwens A3 en RX3 gesinterde remblokken deze zijn voor sportief straat gebruik.
 
Laatst bewerkt:
+1 voor antwoord mastertommy, met daarbij te zeggen dat OEM remblokken eigenlijk altijd wel goed zijn, zeker voor woon-werk, remvloeistof op tijd verversen is bijna net zo belangrijk.
(Heb nissins organisch gehad, ferodo gesinterd en ebc hh gesinterd, waarbij ik de laatste tot nu toe wel het fijnst vond remmen, dat is dus al weer een ander bericht dan willemvongrumble, 😋)
 
EBC of Lucas zijn goede remblokken, maar je hebt elk merk in een groot aantal verschillende typen.

Alleen al bij Lucas zijn er vier verschillende type blokken.
Mensen die roepen dat EBC of Lucas niet goed is zonder onderbouwing roepen maar wat. :X

Een circuitrijder is bij voorbeeld niet gebaat bij de simpelste sinter remblokken (misschien in de regen wel..) , een rijder die alleen openbare weg doet is niet gebaat bij carbon type blokken.

WB schreef al een tijd geleden:

Hier mijn persoonlijke testje van de remblokken voordat ik overstapte naar carbon blokken.
Gebruik bij een ZX-10R 188 pk voor op de openbare weg en een enkel circuitritje. :)

Klacht: vaag remgedrag.
Geconstateerd: verbrande remblokken.

ZX-10Rs028-1.jpg


ZX-10Rs029-1.jpg


Bovenstaand Lucas sinterblokken, Brembo organisch en Tokico sinterblokken.
Deze gingen allemaal de kliko in wegens te weinig gevoel i.c.m. de OEM remschijven.
Maar van deze drie was de Tokico wel de beste, de Brembo en Lucas kregen fading. :)

Lucas SV sinterblokken branden op bij circuitgebruik, kunnen niet boven de 400 graden werken, het type Lucas CRQ bevielen mij goed, ook op de openbare weg.

Performance pad
  • completely metallic sinter pad
  • good performance
  • can be used with nearly every disc
  • should only be used when the original pads are sintered
  • limited use in racing, as not heat resistant above 400 °C
Sinter Road Racing

  • completely metallic sinter pad
  • extremely high friction rate
  • amazingly effective low lever pressure required
  • suitable for highperformance usage
  • recommended by leading publications, preffered by leading racers
Hyper Carbon Racing
  • carbon-based racing pad
  • greater durability than SRQ
  • low lever pressure required, good friction rate
  • suitable for highperformance rides
Sinter Carbon Racing
  • no thermal alignment required, no particular break run-in requirements
  • high friction coefficient and constant pressure point
  • high material stability and low wear
  • good properties, including for endurance use
  • long service life without any material hardening
  • service portfolio from the world championship
 
mijn ervaring..organic blokken bij zrx1100 beste..in normaal gebruik.
heb hoop ellende gehad met piepende remmen..
denk wel 6 soorten verschilde merken hangen heb..sinter...race..enz..gewoon organic blokken is het over..
 
EBC of Lucas zijn goede remblokken, maar je hebt elk merk in een groot aantal verschillende typen.

Alleen al bij Lucas zijn er vier verschillende type blokken.
Mensen die roepen dat EBC of Lucas niet goed is zonder onderbouwing roepen maar wat. :X

Een circuitrijder is bij voorbeeld niet gebaat bij de simpelste sinter remblokken (misschien in de regen wel..) , een rijder die alleen openbare weg doet is niet gebaat bij carbon type blokken.

Zijn die carbon blokken ook duur?

Een maat van me had een Mitsubishi EVO6 met carbon blokken, die kostten hem $1500.
Blokken moesten eerst ietsje opwarmen en piepten behoorlijk als ze koud waren, maar het remde wel idioot hard
 
Zijn die carbon blokken ook duur?

Een maat van me had een Mitsubishi EVO6 met carbon blokken, die kostten hem $1500.
Blokken moesten eerst ietsje opwarmen en piepten behoorlijk als ze koud waren, maar het remde wel idioot hard
Mooi prijsje. _O- :t

Brembo blokken kan je voor motorfietsen wel vinden voor een dikke prijs.
(Je koopt dan nog +/-zes sets in verhouding tot die EVO6 blokken :+ )

Lucas is toch wel meer van de prijs/kwaliteit, maar je hebt dus keuze in vier verschillende 'compounds'.

Zo staan ze bij Motoport op de site: (Niet helemaal eenheid in de benaming)

  • Remblokset Lucas MCB 752 SRQ € 42,95
  • Remblokset Lucas MCB 752 CRQ €47,95
  • Remblokset Lucas SV 752 € 37,95

DSC_0114.jpg


Dit reserve pakje MCB752SV heb ik verkocht, voldeden niet met mijn rijstijl. (Letterlijk verbrand)
De MCB752CRQ moet je inderdaad warm rijden.. circuit dus.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ervaringen met bepaalde merken van remblokken aftermarket ? Zoja , welk merk gebruiken jullie dan , en welke motor rijden jullie , dank alvast voor jullie antwoord

Ben je ontevreden dan over wat er in zat...
Zo niet dan gewoon dezelfde kopen....
Wat is uiteindelijk de kostprijs voor een setje remblokken als je dat wegzet tegen levensduur......
Wil je gaan circuit rijden
op vakantie in de bergen

Zorg voor verse ( watervrije ) remvloeistof
vervang je leidingen op tijd
goede bandenspanning
 
Ik had voor m'n jawa een setje niet-Tsjechische blokjes gezet..
metee onregelmatig remmen.. alsof er een buts/hobbel in de schijf zat..
Dit werd na verloop van tijd wel minder maar ging niet weg.
Dus, weer originele blokjes er in gezet(zelfde schijf) en over.. weer normaal remmen..
 
Mooi prijsje. _O- :t

Brembo blokken kan je voor motorfietsen wel vinden voor een dikke prijs.
(Je koopt dan nog +/-zes sets in verhouding tot die EVO6 blokken :+ )

Lucas is toch wel meer van de prijs/kwaliteit, maar je hebt dus keuze in vier verschillende 'compounds'.

Zo staan ze bij Motoport op de site: (Niet helemaal eenheid in de benaming)

  • Remblokset Lucas MCB 752 SRQ € 42,95
  • Remblokset Lucas MCB 752 CRQ €47,95
  • Remblokset Lucas SV 752 € 37,95

[afbeelding]

Dit reserve pakje MCB752SV heb ik verkocht, voldeden niet met mijn rijstijl. (Letterlijk verbrand)
De MCB752CRQ moet je inderdaad warm rijden.. circuit dus.

250 is ook duur zat voor een set remblokken voor een motor.
Die EVO's hebben ook een paar imposante remklauwen er opzitten. 😉
Die gast woont nog thuis, het goed zijn voor hem, maakt niet uit wat het kost. Hij had er ook andere vering onder gezet; $6000


Maar carbon voor een motor remt ook idioot hard neem ik aan.

Wat zijn de voordelen van carbon t.o.v. sinter?
 
250 is ook duur zat voor een set remblokken voor een motor.
Die EVO's hebben ook een paar imposante remklauwen er opzitten. 😉
Die gast woont nog thuis, het goed zijn voor hem, maakt niet uit wat het kost. Hij had er ook andere vering onder gezet; $6000


Maar carbon voor een motor remt ook idioot hard neem ik aan.

Wat zijn de voordelen van carbon t.o.v. sinter?

Niks.

Als je niet ECHT hard kunt rijden op een circuit.

Deze blokken dienen op temperatuur te blijven na afkoeling of te langzaam rijden heb je veel minder remvermogen als met sinter.

Op staat is het dan ook zeker niet slim om deze carbon blokken te gebruiken.
 
Niks.

Als je niet ECHT hard kunt rijden op een circuit.

Deze blokken dienen op temperatuur te blijven na afkoeling of te langzaam rijden heb je veel minder remvermogen als met sinter.

Op staat is het dan ook zeker niet slim om deze carbon blokken te gebruiken.
Right on.
Ik ben het een keer eens met Willem. :? :t

Je kan dan ook kiezen tussen de eerste twee opties voor straat:

Performance pad
  • completely metallic sinter pad
  • good performance
  • can be used with nearly every disc
  • should only be used when the original pads are sintered
  • limited use in racing, as not heat resistant above 400 °C
Sinter Road Racing

  • completely metallic sinter pad
  • extremely high friction rate
  • amazingly effective low lever pressure required
  • suitable for highperformance usage
  • recommended by leading publications, preffered by leading racers
Hyper Carbon Racing
  • carbon-based racing pad
  • greater durability than SRQ
  • low lever pressure required, good friction rate
  • suitable for highperformance rides
Sinter Carbon Racing
  • no thermal alignment required, no particular break run-in requirements
  • high friction coefficient and constant pressure point
  • high material stability and low wear
  • good properties, including for endurance use
  • long service life without any material hardening
  • service portfolio from the world championship

En voor het circuit nummer twee tot vier. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan