harley davidson flh 1200 1978 geen vonk

stefan1983

Rookie
22 sep 2012
29
0
breda
Hoi ik heb een harley die rijdend is weg gezet. Na de winter stop wou hij niet starten, geen vonk op de bougie. heb de signaal draad vanaf de gever doorgemeten en die geeft tot de bobine door. Als ik hem goed gemeten heb dan. en heb de bobine vervangen door een nieuwe, maar nog steeds geen vonk.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen controleren of meten. heb voor de rest geen ervaring met harley
 
Waar zit die precies dan? Ik heb aan de rechterkant het dekseltje eraf en achter dat 2de dekseltje zit een asje, die langs een wit blokje draait met 2 draden eraan. Moet ik die er ook nog uithalen om bij de contackt punten te komen?
 
Laat alsjeblieft zitten!
Doe eerst een foto van de situatie. Wat je nu omschrijft als witte blokjes klinkt als pick ups. Als je dat loshaalt gooi je de timing weg en ben je verder van huis.
Maak eerst een plaatje zodat we zien wat er in zit.

Is dit wat je ziet?
DSK61.png

Dan is de motor ooit omgebouwd naar een Dynatec ontsteking, geen contactpuntjes meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor niet thuis staan en waar die staat geen internet. Lijkt er wel op, en langs het blokje loopt een asje met 2 nokjes er op. 1 is langer als de ander. Kun je deze op een manier testen?
 
Lijkt me niet dat een ontsteking kapot gaat van stil staan
Ik heb gelukkig maar een stuk of 4 draadjes op mijn shovel , net het aantal dat ik snap
Sinds kort weer een kontactslot , is toch wel gemakkelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan