Rondje Baltics en Balkan

Deze site is niet bereikbaar

Het DNS-adres van de server van myadventure.bike kan niet worden gevonden.
Zoek op Google naar my adventure bike
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

is fixed, was iets met de hosting provider.
ik vertel ze al een jaar lang dat ze naar AWS moeten gaan.
edit: Straks in hotel even nieuwe poging om "vandaag" te uploaded... (ben ik nu eigenlijk te tipsy voor.... )
edit2: het is hier al 2250.
 
Laatst bewerkt:
aantek 11e reisdag...

ochtend wat donkere wolken, dus plan B: richting Brasov, zwaaien naar "dracula castle" en dan Bucharest.
enkele spetters, maar loos alarm. later toch nog Nat, maar al bijna op bestemming.
vroege ochted goed rijden, maar later wat druk.

(foto) van romanian-speed-bumps: kan je als motor leuk omheen zwaaien,
zowel links(even over midden wippen) als rechts (smal gaatje langs sidewalk)
34134524633_7694cbd4d5_z.jpg


met motor (mijn motor staat immers op _elke_ foto...)
34904671686_bdb43d93f0_z.jpg

(bij omheen-zwaaien wel opletten: die bumps liggen meestal voor de ped-X-ing, dus er kan een oma, een beauty, of andere human oversteken..)

En reuze-kraaiepoten gezien (foto), waar dienen die voor????
34904674756_6a19a384dc_z.jpg


hele dag veel road-works, en zondagsrijders, (ook hier).

Zelfs de koeienherders zwalken hier met kudde omdat ze aan de mobile hangen (herder links in beeld...)
34821015891_eddc6a1f09_z.jpg


Laatste Kms vlot over nieuwe "Autobahn", net voor zondagspits. Bucharest leuke chaos, vgl Rome.

zonet m'n "social dinner" gehad. Geslaagd. Rakia (rah-KIH-ah) best sterk hier - Hips - geen fotos.
nu richting hotel en zzzzz.
 
Laatst bewerkt:
Hee Piet, weer onderweg? Mooie steno's weer. laten we weer een biertje doen als je weer in het dorp bent. Voor nu veel plezier!
 
......romanian-speed-bumps: kan je als motor leuk omheen zwaaien,

......En reuze-kraaiepoten gezien , waar dienen die voor????[
Die speedbums heb ik ook veel gezien in Portugal bij zebra-paden. Net voor de zebra alleen op jouw rijbaan om de snelheid te minderen. Geldt idem voor de tegenliggers. Dan snap je dat je er als motor er vlotjes doorheen slalomt.

Die reuzekraaienpoten lijken wel als bij golfbrekers van bijv. havenhoofden. Als ik me goed herinner heb ik die dingen ook in Frankrijk gezien.
 
Laatst bewerkt:
Die speedbums heb ik ook veel gezien in Portugal bij zebra-paden. Net voor de zebra alleen op jouw rijbaan om de snelheid te minderen. Geldt idem voor de tegenliggers. Dan snap je dat je er als motor er vlotjes doorheen slalomt.

Die reuzekraaienpoten lijken wel als bij golfbrekers van bijv. havenhoofden. Als ik me goed herinner heb ik die dingen ook in Frankrijk gezien.

Zijn dat geen antitank dingen, die kraaienpoten? Ex oorlogsgebied en in een oorlog is het populair om wegen te blokkeren . Hinderen van troepenbewegingen met vrachtwagens, rupsvoertuigen enz.

En zie de antitankwallen uit WO2.
 
Je vliegt er met en rotgang doorheen!
Kun je wat vertellen over het landschap van de Baltische staten? Ik heb begrepen dat (alleen?) de hoofdsteden mooi zijn, en andere nederzettingen & het landschap vrij saai is..
 
Updates komen er aan. geduld.
terug, en aan het bijkomen.
Wil wel graag een en ander vastleggen, dan kan ik het zelf ook nog eens nakijken.
fotos zijn leuk, maar aantekeneingen ook nodig.

Die kraaiepoten zijn idd anti-tank spul. Bijkbaar was Ceaucescu nogal paranoide en heeft die her+der neergezet.

Berichtje(s): bij deze.

Rotgang: soms wel, moet me aan wat afspraken/tijden houden.

Biertje in het Dorp: Kijk ik naar uit.
Even geduld. Ben komende twee weken ook nog bezig en onderweg. Ergens half July meer tijd.
 
Heb in Bucharest wat rondleidingen van locale collega gehad, dus nu redelijk bij met recente geschiedenis.

Tijdens de "rust" in Bucharest nog middagje op zoek naar koplamp geweest en rondje langs wat monumenten gereden, o.a. verplichtte foto van de motor voor het veel te grote parlementsgebouw: ze weten niet wat ze met dat monster aan moeten... (nou, foto's maken dan ...?)

34851439730_9f94d7fa95_z.jpg


Het oude center is leuk voor bezoekers, en goed eten. Rest van Bucharest is inderdaad lekker rommelig.
 
12e reisdag, een Woensdag.

Vroeg weg, en richting Bulgarije
wegkwalteit varieert weer van Pokdalig-slecht tot Brilliant-maar-gevaarlijk-snel.
Normale kruisingen aan een 2+2 biljartlaken-weg. Af en toe toch nog een paar+wagen.

Bij Ruse (Pyce) de brug over. 40min in brandende zon. oef.

Bulgarije : Betere wegen, en iets minder verkeer.
Prima motorland, vind ik. Alleen zo lang rijden om er te komen.

Even over de Shipka Pass gegaan: heen en terug, want ik wist dat de weg naar Buzludzha sinds vorig jaar alleen maar slechter geworden is (de bulgaren houden niet van Buzludzha, vanaar dat ze die weg verwaarlozen en het gebouw laten instorten... toch wel zonde).

hier de buzludha foto, genomen vanaf Shipka monument.
34860113162_5b0ac16a2e_b.jpg


Ook nog even kerkje van Shipka gezien: mooi, maar lastig te fotograferen met de bomen eromheen.

Overnacht bij Motocamp Idileva.
(is het vernoemen waard - later)
 
13e reisdag.

s Ochtends op terras gezeten met Graham Field en zijn boek gekocht, hij woont nu in die omgeven.
(google m, is soort Sjaak Lucassen)

Middag via Troyan nog wat belevenissen
Brug uit - "detour", maar Cyrillic eh.. lastig lezen. Na veel rondrijden en wat locale hulp weer verder
Bij het Freedom monument kwam ik deze jongens tegen, let op de nummerplaten
34704786660_dea3312b2e_b.jpg


Toen nog een leeglopende band. Gelukkig door locale bandenboer (letterlijk, agrarische bandenzaak) vlot gefixed. De communcatie-in-bulgaars was... interessant en ik heb telefonische even wat hulp ingeroepen.
Achteraf Grappig maar was wel even raar...

Toen op hoge snelheid naar "werk" etentje en weer twee rustdagen.

Rest komt later. nu eerst weer even eten in NL.
(verhalenschrijven is best nog veel werk...)
 
Laatst bewerkt:
14e reisdag (een zondag):

Na lekker late avond 2 uur geslapen, wakkergetext door oude kennis.
Flink Groot ontbijt genomen - want wat brak en toch rijdag voor de neus.
Uitchecken en langdurig afscheid van vertrekkende groepjes.
Dreigend onweer drijft over, dus hoe langer ik wacht hoe beter.

Juni. Data-roaming lijkt weer te werken (was er half mei mee opgehoudne, mn quota was blijkbaar op)

Rijden.
Wegkeuze (klein weggetje) was matig, en jeep die ik volgde stopte om eens te informeren.
En om aan te geven dat hij straks rechtsaf gaat, en ik daar niet kan volgen. google-translate helpt.
(kaartje)

Later nog over de Panagyurski Koloniii, daar wel aantal tourende motoren gezien.
Toch maar even snelweg naar Sofia.
(kaartje)

Op de gok een gelukkige treffer met hotel, Fantastisch hotel-wifi,
en zelfs de krantenverkoper voor de deur heeft een eigen wifi-punt: 20/20M, Fiber, of course. (foto)

s Avonds lekker lokaal eten: ETHO PECTOPAHT.

Maandag was rustdag, maar ook even nieuwe achterband laten leggen, en natuurlijk testritje.
http://rblr.co/T3DH - o.a. die rustige snelweg, up, down, en nog een keer up, even lekker doorgetrokken.
De vibraties van de fiets leken me niet van de achterband te komen. Band goedgekeurd.
Maandagavond nogmaals eten met de Myadv crew. Weer ETHO. Lekker eten en wat nieuwe ideeen aangehoord!
 
15e reisdag: Serbia weer in.

Overnachting en werkplekje geregeld in zomerhuis van kennissen bij Lozinca.
Toch wel flink end, dus werk afraffelen en op tijd weg.

Grensovergang redelijk vlot, maar, zoals bijna altijd hier: de auto voor me is binnenstebuiten gekeerd (oudere vakantiegangers, overvolle oudere stationwagen, duits kenteken, turks uiterlijk, waren niet blij, Niet Blij)

het 1e deel Serbia was nog steeds tweebaans, maar de “Autoput" ernaast ligt klaar voor opening.
Zonde, het was zo’n mooi slingerend traject voor de bergen. (fotos, kaart)

Eenmaal op de Autobahn stop ik voor coffee en wifi, en ik spot een man poetsend aan…
34331812863_3139fa8f0d_b.jpg

Vrouw liep er omheen. Kenteken was BG, Beograd, dus slechts 150km van huis. En Poetsen!!
Let ook op de cupholders. Er stond ook een gopro op de rechterspiegel.
Ze hadden geen behoefte aan een praatje.

Na verlaten autobahn over matige wegen en door warm weer naar Valjevo.
Aldaar even zoeken (GPS wil me over wel heeeel klein weggetje sturen), en dan een Prachtige weg gevonden, de M4/27 naar Lozinca. Mooie avondrit.

Nog even motorrijder met panne gezelschap gehouden, maar 1)hij wist niet en wilde niet zoeken naar oorzaak (benzine op?? Maar startmotor liep niet, dus ik vermoedde eletriek..) en 2) had al maatje met bus onderweg.. Dus ben na groet maar doorgereden.

Net voor donker binnen. Volgende dag werk/rustdag.
En weer eens een Mooi onweer gezien.
 
16e Reisdag. Donderdag.

Moet toch even Bosnia ruiken.
Makkelijke grensovergang.
Was vooral gezellig Druk (ik zat in de N-E hoek, Tuzla)
Uitstekende wegen, maar Vol.
Wel 4x in/uit Republica Srbska gereden - hele grote borden.
Een vreemd billboard gezien (foto)
Text Uitwerken.

Croatia. Vlotte grensovergang.
Tanken.
In Croatia geen data-connectie? Phone reboot nodig? En GPS vergeten weer aan te zetten.
Coffee, maar geen eten.
Saaie Autobahn naar Zagreb + Slo-grens.

Slovenia. Vignette.
Slo-Autobahn is altijd lekker: leuke flauwe, snelle bochten.
Tunnel dicht, dus even flink file in spitsuur.
In Kranj prachtig uitzicht over alpen.
Fietsende Hollanders in de B+B.
 
19e Reisdag:

s Ochtends bij collega’s in een hip (rommelig, goedkoop) startup-office.
Is al 10+ jaar startup-company.
Draait lekker. Leuke inhoudelijke discussies altijd. Goede werkplek.

s Middags een leuke bergpas uitgezocht, en Austria in (kaart)
Rest vd Vrijdag heeeel veeel (duitse) motorrijders gezien.
die zijn het zwaaien al voorbij.
1x gestopt bij “pechgeval”, bleek gewoon gevalletje stijve knieen te zijn.
Mooien en deels bekende wegen gereden. Genieten.
Leuke Chalet gevonden nabij Maria Alm.
Engelse uitbater was ook motorrijder.
 
20e Reisdag: Sprint naar huis, en naar huis.

Zaterdag. Lekker vroeg de Duitse alpen in. Mooi. Wel veel groepen rijders. En drukte neemt snel toe.
Eenmaal uit de bergen: File, Traffic, Stau…
Ook Autobanen onvoorspelbaar met Baustellen en Stau. Baustellen en Stau.
Ring Munchen, lekker gefiltert. ook nog bijna geramd door een oudere mercedes die dat niet OK vond.
Redresseerstrook: kan ook misbruikt worden om motorfietsen van links te rammen. Niet leuk. Snel door.

Oja, wat bezielt de duitsers toch met Trailers????
Eenmaal op de autobahn: hangen de meeste motoren op trailertjes achter een koekblik???
Ook: Paar motornozems op oude barrels ergens bij Frankfurt misdroegen zich dan weer zodanig (slingerend?? Koekblikken provocerend?) dat je denkt: daar gaat onze reputatie. Zaterdagmiddaggedoe?

GPS fopt me nog 1x: stuurt me via noordelijke route lang Aachen de Ardennen in, volgende keer beter opletten en niet blind de GPS volgen. Er zijn nog zoveel mooie streken te ontdekken.
Eten met oudste dochter.
Laatste stuk naar NL in donker. Ik was bijna vergeten hoe dat voelt.
Met Middernacht binnen.
 
Edited: 1e deel vd route, t/m Riga, updated met verslagtextjes en meer fotos.
Wellicht heeft iemand er iets aan.
En voor mezelf leuk om het nog eens na te lopen.
Hier en daar had ik toch wat meer fotos+aantek moeten maken.
 
Aantekeningen Trip 2, #403.

later uitwerken.

Via omweg naar Wenen.
Weekend Drukte in Duitsland.
Groepen motorrijders, gelukkig rijden ze niet, maar zitten ze aan terras (o.a. heel Kordel zit vol)
Veel Umleitungen, daar kan de GPS niet goed weg mee.
Soms kost dat tijd... soms vind je verassend leuke wegen.
Grensovergang F-D, gezellig fotootje.
Zwarte woud: druk, weer enkele Umleitungen.
Wel Heeeel mooi rijden, en af en toe staat er een groep motorrijders aan de kant.
OK Gasthof, maar wel pushy met eten - of ik nog wat wil...

Grensovergang, zoals ik ze graag zie. Vriendelijk, Open. Europees. Bloemmetjes..
35364919195_82b777cb98_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Trip 2, dag 2. Von Schwarzwald bis in Pongau.

Vroegstuk af Acht. Damn. na soso breakfast een late start. trage checkout ook. iets met computer+kaartmaschjiene..
Prima ritje door randje zwarte woud. Ga ik terugkomen.
Wel al veel Motards. Groepen. Dat gaat zo hele dag door.

West-Oost door Duitsland. Wat extra punten in de GPS anders kiestie Autobahnen.
Verbazend rustig tot aan +/- Bad Tolz omstreeks 1500.
Dan plotseling Staufahren, en dat blijft zo over de Deutsche Alpenstrasse. Wat een gekrioel.
heeeeel veel groepen. heel veel hangvoetjes: die zitten al veel te lang..
niet veilig, die groepen. en schiet helemaal niet op.

Na Zell am Ziller een pasje en $%^&* een maut-hinderlaag van 6.50E. toch maar betaald, ik moet naar het oosten, en om nu uit principe weer een omweg te nemen, is me te laat. Wel dure fotos.

pdv_moto in "Nog mooie foto's gemaakt?! Deel 52 - Kon..."

Iets te laat, om 1830 een hotel gegoogled. en om 10-Minuten-Warme-Kuche-schliesst-am-Acht net op tijd binnen.
De Bratkartoffln-mit-Ei smaken uitstekend. Uitzicht is Gigantisch (zit lekker hoog, en nog paar mooie fotos gescoord)
35220382262_81597d2a1f_z.jpg

(en altijd de motor mee op de foto)

Uitwerking later.
 
Laatst bewerkt:
Trip 2, dag 3: Sankt Johan im Pongau to Vienna.

OK ontbijt met mooi uitzicht.
Maar uitchecken problematisch: creditcardmachine weer niet lekker.
Slimme eigenaar. "..haben sie nicht baaaar".
Daar sta je dan... Je wil toch verder, dus vooruit dan maar. Ca$h betaald.
Stelletje schurken zijn het.

Maandag. Benieuwd hoe het verkeer is.
1e stukje oostelijik, via Wagrain. lekker draaien door een soort canyon. Rustig. vlot.
Dan stuk met iets saaiere tweebaansweg. Drukker, maar je kan inhalen. Lekker rijden.
Na Liezen weer de bergen in.
35366406526_4b8d41c5b8_b.jpg


Stuk achter een bakkerswagen aangereden (die kende de weg en trok lekker door...):
34663867404_eb740c874b_b.jpg


Dit soort wegen:
35405783645_343345aca0_b.jpg


Ook op een Maandag rijden hier veel motoren, individueel of in kleine groepjes.
Het zijn ook wel Fantastische motorrijdwegen...

Ik probeerde natuurlijk de GPS door zoveel mogelijk interessante weggetjes te dwingen, ging ook nog keer bijna mis met een wel heel smal/slecht weggetje (geen foto, was lastig stoppen).

Op tijd in Wenen, maar de GPS en verkeer is daar wel verwarrend.
Uiteindlijk nog net op tijd om even te tanken en snel naar de "social".
Motor heeft daar trouwens 2 dgn tegenover hotel op de stoep gestaan (in zicht van minstens 2 cameras).

En in hotel liep een echtpaar rond met een ouderwets apparaat.
"He, een Fietspomp?, dan bent u vast Hollanders..." Ja dus.
 
Laatst bewerkt:
Trip 2 dag 4: Wenen naar Innsbruck.

Na anderhalve dag werken net voor de deadline uitgechecked, en lekker rijden.

Collegas hadden gewaarschuwd: speedcameras, notably W-NW of Vienna. Popular region.
En inderdaad aantal kastjes gezien. Helft van die kastjes zijn zichtbaar "leeg", maar toch voorzichtig.

Prima gereden. Paar spetters water, maar geen regenkleding aan gehad.
Toen weer wat betrok even "sprintje" naar het Westen gemaakt over doorgaande weg Liezen - Bischopshofen.
even meters maken
35431477546_0afbe6c027_b.jpg


Daarna weer een (bekende, want vaker gereden) route door bergen.
Weer klaart op. Lekker Rijden (wel even halfuurtje de zon recht in mn vizier).

Iets te laat gaan zoeken naar hotel...
Slaapplek gevonden net ten N van Innsbruck. Soso hotel. OK dinner, goed bed, matig ontbijt.
(en natuurlijk volgende ochtend weer dat spel om "ca$h te betalen, zucht)
 
Terug
Bovenaan Onderaan