GESTOLEN YAMAHA MT-03 AMSTERDAM

finzy

MF'er
8 mrt 2015
63
3
Amsterdam
Goedemiddag allemaal,
Nadat ik 3 heerlijke maanden heb kunnen genieten van mijn eerste motor, is hij vannacht uit mijn parkeergarage gestolen in Amsterdam Noord.
Het is gebeurd tussen 23:15 en 06:00 uur van 15-05-2017 op 16-05-2017.
De garage is alleen betreedbaar als je daarvoor een pasje hebt of door middel van je autokenteken.
Het gaat om een:
Merk: Yamaha MT-03 2009
KM-stand circa 21500
Carbon Roadsitalia uitlaten met Akrapovic stickers (Deze uitlaten zie je niet veel)
Witte wheel striping
Opvallende witte mono-shock aan de zijkant

Dit is mijn facebook post en delen zou erg erg erg erg (erg?) op prijs gesteld worden :)


Groetjes,
Perry
 
wauw, dat zuigt
aangifte doen, kijk of er wat camera's hangen in de buurt/garage.
vraag of je ze kunt bekijken met aangifte in hand en zoek naar je fiets of een mogelijke bestelbus die (gehaast) wegrijdt.

Kenteken
MV-JF-24
MVJF24
MV JF 24
 
Laatst bewerkt:
Er hangen camera's bij de enige in en uit gang van de garage en ook onder de garage, dus de bestelbus die tussen die tijd daar rijdt is vrij opvallend :P
Ik heb die beelden ook al opgevraagt en de eigenaar van de garage gaat de beelden bekijken.
En heb verder alles al geregelt met aangifte, verzekering etc..
Nu alleen maar duimen..

Had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren :\
 
Parkeergarages zijn helaas een van de ideale plekken om motoren te kunnen jatten. Nu lees ik dat het de laatste tijd ook enorm veel gebeurt in Amsterdam :/

Erg ruk om mee te maken, succes met de afhandeling :/
 
Laatst bewerkt:
Ook hier gedeeld, ben zo blij dat ik niet in Amsterdam woon... Niet normaal meer hoeveel er gestolen word de laatste tijd.
Sterkte er mee... '(
 
Woon vlak aan de grens maar zoveel als er A'dam gejat word vaLtd hier nog mee heb ik het idee.

In Amsterdam heeft het overgrote deel geen voor of achtertuin laat staan een knappe schuur waar de fiets in kan. Binnen de ring sowieso 99% niet, want het zijn bijna allemaal appartementen.

Deze staan dus op straat of in gedeelde garages waarbij de laatste eigenlijk precies het tegenovergestelde doen als wat vele denken. Het maakt het voor dieven namelijk makkelijker ipv ingewikkelder om uit een gedeelde garage te stelen. Zij staan immers uit het zicht wanneer ze bezig zijn waardoor ze "rustig" hun gang kunnen gaan en binnen komen ze toch wel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen allemaal, zit onderhand al over de 500x gedeeld, ben al door mensen benaderd met speculaties. Hopelijk vangen ze dat tuig, of anders ik zelf.. ga er niet van uit dat ik hem nog terug krijg maar blijf stiekem een beetje hopen.
 
In Amsterdam heeft het overgrote deel geen voor of achtertuin laat staan een knappe schuur waar de fiets in kan. Binnen de ring sowieso 99% niet, want het zijn bijna allemaal appartementen.

Deze staan dus op straat of in gedeelde garages waarbij de laatste eigenlijk precies het tegenovergestelde doen als wat vele denken. Het maakt het voor dieven namelijk makkelijker ipv ingewikkelder om uit een gedeelde garage te stelen. Zij staan immers uit het zicht wanneer ze bezig zijn waardoor ze "rustig" hun gang kunnen gaan en binnen komen ze toch wel.
Hier staan er ook wel genoeg buiten.
Hoe dan ook het blijft ruk als het gebeurd
 
:( Ook gedeeld. (Amsterdam)

Ik heb zelf (vermoedelijk) heel veel mazzel gehad.
Van de week viel het me op dat het zeil wat vreemd over de motor zat, bij wat beter kijken vond ik een rubbertje (waar één van de pennen van een zijkap ingedrukt wordt) op de grond en het leek erop dat er met het zadelslot gerommeld was.
Vermoedelijk hebben ze de accu willen afkoppelen om het alarm uit te schakelen.
Gezien het feit dat de zijkap en het zeil weer "netjes" op z'n plek zaten ben ik nu wel huiverig dat ze terugkomen, dus heb de motor voorlopig op een veilige plek gestald. Helaas is dit geen permanente oplossing '(
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik het niet met cijfers kan onderbouwen durf ik best te stellen dat een gedeelde ondergrondse garage juist een hoger risico op diefstal met zich meebrengt dan als je hem gewoon open en bloot op straat zet.
 
Hoewel ik het niet met cijfers kan onderbouwen durf ik best te stellen dat een gedeelde ondergrondse garage juist een hoger risico op diefstal met zich meebrengt dan als je hem gewoon open en bloot op straat zet.

Het probleem is dat hier bijna de hele dag van die bepaalde "gasten" rond lopen die jaloers zijn omdat ze zelf op mio scooters moeten rijden, dat als ik hem buiten neer zet dat er dan mee gekloot wordt of kapot gemaakt of andere rot dingen, dat ik hem dan liever "veilig" (dat dacht ik dan) in de garage zet. Is helaas ook maar 3 maanden goed gegaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan