Voorremprobleempje GSX600F '99

Blafpijp

Rookie
16 mei 2017
7
0
Assen
Goedendag, medemotorfanaten!

Nog tamelijk nieuw (lees spiksplinternieuw) op dit forum, maar ik zit met het volgende probleem:

Ik kan op mijn Suzuki GSX600F uit '99 de voorremhendel tot aan het handvat inknijpen. Hij remt wel, maar grijpt gewoon ontzettend laat aan. De remblokjes zijn nog goed, vloeistof is vervangen en de boel is ontlucht, maar dat mocht niet baten. Enig idee wat dit euvel kan zijn en hoe dit is op te lossen?

Indien je meer info nodig hebt, geef maar een gil! ;)

Grout'n,

Roy :]
 
Althans.. alle lucht is uit de klauwen? Desnoods de klauwen los nemen en boven de motor ontluchten.
Rem een nachtje laten staan met een elastiek of tierib om het handle wil ook wel eens helpen.

Dit binnenwerk wil nog wel eens slijten:

full
full


full


Hier van Japparts trouwens.
 
Althans.. alle lucht is uit de klauwen? Desnoods de klauwen los nemen en boven de motor ontluchten.
Rem een nachtje laten staan met een elastiek of tierib om het handle wil ook wel eens helpen.

Dit binnenwerk wil nog wel eens slijten:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]

Hier van Japparts trouwens.

Tieripje heb ik inderdaad ook geprobeerd, alleen met minimaal resultaat. Wanneer ik rem, remt hij wel strak, niet sponzig. Kan het altijd nog even proberen!

Denk dat het dan wel aan de remcilinder moet liggen. Gok dat het niet echt een doe-het-zelf-klusje is? :9

Thanks voor de snelle reactie!
 
Is op zich best te doen als je een tangetje hebt voor die circlip

Hm, gok dat ik er nog iets te weinig kennis voor in huis heb. En ik maak 'm klaar voor de verkoop, laat het dus effe doen bij iemand die ik iets meer vertrouw met dit soort zaken. Better safe than sorry!

In de aankomende tijd kijken naar een prachtige Aprilia Tuono! *O*

Weekje terug op zo'n heerlijke V-twin lopen knallen en ik ben tot over mijn oortjes verliefd.
 
Hm, gok dat ik er nog iets te weinig kennis voor in huis heb. En ik maak 'm klaar voor de verkoop, laat het dus effe doen bij iemand die ik iets meer vertrouw met dit soort zaken. Better safe than sorry!

In de aankomende tijd kijken naar een prachtige Aprilia Tuono! *O*

Weekje terug op zo'n heerlijke V-twin lopen knallen en ik ben tot over mijn oortjes verliefd.
Of een compleet ander exemplaar monteren.. goedkoop van een sloper, of iemand heeft wat over o.i.d.
Mijn Cagiva/Brembo heeft momenteel hetzelfde euvel. (Brembo imitatie liggen voor montage).
Mijn GSX750F pomp is overigens wel knoeihard.

Dat laatste is zeldzaam.. maar het kan dus het kan wel. :t

Tuono zal wel lekker rijden, ik heb de RSV4 ook nog. :+
 
Laatst bewerkt:
Of een compleet ander exemplaar monteren.. goedkoop van een sloper, of iemand heeft wat over o.i.d.
Mijn Cagiva/Brembo heeft momenteel hetzelfde euvel. (Brembo imitatie liggen voor montage).
Mijn GSX750F pomp is overigens wel knoeihard.

Dat laatste is zeldzaam.. maar het kan dus het kan wel. :t

Tuono zal wel lekker rijden, ik heb de RSV4 ook nog. :+

Heb al effe een afspraakje gemaakt om er een nieuwe remcilinder in te laten zetten. Kost nog geen 60 eu en is zo gepiept! *O* Heb daar idd ook nog over nagedacht, maar kon (online) niet echt goede exemplaren vinden.

Oooh vet, niets gaat boven zo'n geweldig V4 geluid.. :9~ Heb je d'r een fotootje van?
 
Laatst bewerkt:
Heb al effe een afspraakje gemaakt om er een nieuwe remcilinder in te laten zetten. Kost nog geen 60 eu en is zo gepiept! *O* Heb daar idd ook nog over nagedacht, maar kon (online) niet echt goede exemplaren vinden.

Oooh vet, niets gaat boven zo'n geweldig V4 geluid.. :9~ Heb je d'r een fotootje van?
Oh, wel goed om het zo netjes af te leveren voor verkoop. :t

Klikkerdeklik. ;)
 
Hm, gok dat ik er nog iets te weinig kennis voor in huis heb. En ik maak 'm klaar voor de verkoop, laat het dus effe doen bij iemand die ik iets meer vertrouw met dit soort zaken. Better safe than sorry!

In de aankomende tijd kijken naar een prachtige Aprilia Tuono! *O*

Weekje terug op zo'n heerlijke V-twin lopen knallen en ik ben tot over mijn oortjes verliefd.

Hebben ze geen revisie setjes voor je hele motor Roy? :+

En ik snap dat je verliefd bent, je hebt dan ook op een bijzonder mooi exemplaar mogen rijden O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan