Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

mollen

Die hard MF'er
15 aug 2016
331
119
Overijssel
Hoi allemaal,
Hierbij Deeltje 7 voor de CB1000R naked van Honda. *O*
full

Het archief
[*]Honda CB1000R meetingpoint deel 6[/TOPIC]~
~[/list]
full

Wil je je CB1000R eens flink onder handen nemen?
Kijk dan eens bij de onderstaande webshops voor pimpspullen:
  • Tecbike (o.a. kentekenplaathouder voor originele en aftermarket knippers)
  • http://www.deprettomoto.com/bike_items.php?Id_modello=1/6 (DPM (De Pretto))
  • S2 concept
  • http://www.thurn-motorsport.de/html/kennzeichenhalter-sc60.html (Thurn motorsport)
  • RossoChromo
  • Barracuda Moto
  • Honda Bikeshop (onderdelen, handboek)

Uitlaten
  • Overzicht op het engelse CB1000R forum
  • http://www.bos-exhausts.com/cat/0870210-ned.html (Bos GTS) typenummer 0870210A
  • Bodis
  • G&G
  • http://www.leovince.com/en/search.php?marca=HONDA&modello=CB%201000%20R%20i.e.%20(2008/2009)&parole_chiave= (LeoVince)

Handige tips voor de "finishing touch"

Navigatie/montage
Waypoint
Montage op de bevestiging van de brandstoftank met:
  • http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_eindstukken (RAM Stuurknobbel) of http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_algemeen (RAM Wiebertje)
  • http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_tussenstukken (RAM montage arm standaard) (9,5 cm) of
  • http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_algemeen (RAM bol met M8 schroefdraad) voor montage op het stuur
  • http://www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/index.php/cPath/47_64 (Rick Donkers) voor stekkertjes en zo

Tail Tidy kentekenplaathouder

Gear Indicator
Gipro DS, gemakkelijk aan te sluiten op bestaande stekker diagnostics connector
  • http://www.tweewielerserviceveghel.nl/index.php?page=artikel&aid=12140 (Tweewielerservice Veghel)
  • http://www.jvpmotorproducts.com/ (JVP HIGHTECH Motorproducts)

Racing Hooks
Indien je je duosteps hebt verwijderd en toch iets nodig hebt om je motor mee vast te sjorren of gewoon om je bagage mee vast te sjorren dan levert Sato Racing daar mooie alu gefreesde halen voor. NL importeur is VNX Racing

Motorbok
Bikelift Rearstand (RS-16) met pen PMH-CB08 speciaal voor de CB1000R

Bagagerekken en tanktassen

Artikelnummers en prijzen van onderdelen

Installatiehandleidingen

G&G spulletjes + kortingskode

Uitlaat G&G: G&G uitlaat Honda CB1000R
G&G Moto2 uitlaat voor de 2008-2013 Honda CB1000R
EJK tuning module: EJK Electronic Jet Kit Gen 3.5 tune module voor Honda CB1000R 2008-2016 - G&G Shop
Kentekenplaathouder: https://gegshop.nl/nl/cb1000r/20123-kentekenplaathouder-honda-cb1000r-2008-2015.html
Hugger (ongespoten of in kleur): Ermax hugger (achterspatbord) Honda CB1000R / ABS 2008-2017 - G&G Shop

Carbon onderdelen: CB1000R accessoires en onderdelen bij GeGShop - G&G Shop

En natuurlijk een algemene link naar veel CB1000R goodies: CB1000R accessoires en onderdelen bij GeGShop - G&G Shop

Kortingscode voor het CB1000R topic: CB1000R

algemene sites:

Homepagina
Barracuda Motorfiets Accessoires
KGL Racing, de online motor shop voor iedere motorliefhebber
Motorkleding Online | Helmen | Motor Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!
Rizoma Web Site - Home Page -
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
Welkom
Motoraccessoires | mPartz.nl
Sparks Online
CB1000R Shop - All accessories and parts for the Honda roadster - CB1000R Shop - L'Usine Motos
Motoronderdelen en motorfiets onderdelen van topkwaliteit
Uitlaten en motoronderdelen voor alle motoren
 
Laatst bewerkt:
Warme Start,

Mijn CB start koud altijd direct, maar als hij eenmaal op bedrijfstempratuur is slaat hij vaak pas aan na meerdere start pogingen. Ik tank de laatste tijd super 98 en daardoor is het verbeterd, en we zijn van plan om de bougies te vervangen.

Heeft iemand eerder met dit te maken gehad?
En wat was uiteindelijk de oplossing?
 
Hoi allemaal,

zie al een paar weken dat deel 6 vol is maar dat deel 7 er niet is.
Intresse om weer een topic over de CB1000R te hebben?

Hey Mollen,

Ik wou hem ook weer een nieuwe aanmaken. Scheelt mij de moeite. Goed bezig ;)

Doe je ook nog die intro verhaaltje voor de mooi? En nieuwe leden foto's?
 
Warme Start,

Mijn CB start koud altijd direct, maar als hij eenmaal op bedrijfstempratuur is slaat hij vaak pas aan na meerdere start pogingen. Ik tank de laatste tijd super 98 en daardoor is het verbeterd, en we zijn van plan om de bougies te vervangen.

Heeft iemand eerder met dit te maken gehad?
En wat was uiteindelijk de oplossing?


ken het verhaal deels. Bij mij lag het aan de accu. Hij zat telkens op het randtje. Hij was vol maar als de startmotor begon trok die hem tot 7v naar beneden. Ik zou die ook even doormeten just in case.
 
Hey Mollen,

Ik wou hem ook weer een nieuwe aanmaken. Scheelt mij de moeite. Goed bezig ;)

Doe je ook nog die intro verhaaltje voor de mooi? En nieuwe leden foto's?

Leeaka83,
Ik ben een vrij nieuwe MF-er. Ik kan nog niet eens een foto van mijn eigen CB1000R uploaden :( Ik heb al geprobeert om de intro van deel 6 te kopieeren en te plakken, maar, de links kwamen niet mee......
Zou jij dat op willen pakken?
 
Laatst bewerkt:
ken het verhaal deels. Bij mij lag het aan de accu. Hij zat telkens op het randtje. Hij was vol maar als de startmotor begon trok die hem tot 7v naar beneden. Ik zou die ook even doormeten just in case.

Rijdt nu mijn 2e tank met super 98 en het probleem is verdwenen. *O*
Weet iemand of een CB normaal gesproken euro 95 nodig heeft of super 98?
 
hallo allen,

graag wil ik aan de ervaren cb rijders een vraag stellen.
onlangs heb ik een cb gekocht. ben zeer blij met de aankoop. maar er moet 1 puntje verandert worden; de uitlaat.

er zit nu een g&g pijp op met katvervanger, zo heb ik hem overgenomen. ik meen gezien te hebben dat de motor 94db mag maken. hoe dit te meten moet ik nazien, maar mijn gevoel zegt dat ik eroverheen zit. tevens heeft de g&g pijp geen E-keur.
ik ben rond aan het kijken naar een andere pijp die voldoet aan de 94db maar met een diepere toon dan origineel. tevens moet hij E-keur hebben. hebben jullie tips/ideeën welke pijp hieraan kan voldoen?

vermoedelijk heeft mijn motor nu ook een andere mapping, omdat de katalysator er niet meer tussen zit. als deze er wel weer tussen komt, dan moet de mapping terug gezet worden? omdat hij anders te rijk loopt.

Waarom zou je dat willen zullen sommige denken. ik wil namelijk genieten van de motor. maar niet iedereen ermee tot last van zijn. tevens zijn ze over de grens (duitsland) een stuk strenger met controles dan hier. en iedere keer de pijp wisselen naar origineel dat zie ik niet zitten.

de zwaardere toon moet toch mogelijk zijn. wij mensen praten ook niet allemaal met dezelfde toon. maar kunnen dan ook zacht en/of hard praten
 
Leuk! Een nieuw topic over de CB1000R. In het vorige topic was liep het niet storm, maar ik vind dat deze motor zeker een eigen plekje op MF verdient.

@Mollen: je kunt de eerste post gewoon zelf wat opleuken met teksten en plaatjes.
Als je een beetje oefent en de FAQ van MF doorleest moet je er wel uitkomen. Het lijkt me niet verkeerd om opnieuw te beginnen, zonder alle foto's. Als je die er wel in wilt, dan kun je in dit topic een oproepje doen om foto's te plaatsen.
(Tip: je kunt je reactie/aanpassingen eerst bekijken voor je ze definitief plaatst)

@Hoebie: ik snap wat je wilt. Je zou Savagepielk een berichtje kunnen sturen, die weet alles van G&G en andere uitlaten.
Als je volledig e-keur wilt, zul je de kat terug moeten plaatsen. Ik weet niet of een duitse agent het verschil weet tussen een originele kat en een kat vervanger. Zou een uitlaat met e-keur niet voldoende zijn?
Controles zijn inderdaad strenger geworden, maar het zal er ook mee temaken hebben hoeveel aandacht je trekt met je rijgedrag en toerental, toch?
 
@Hoebie: ik snap wat je wilt. Je zou Savagepielk een berichtje kunnen sturen, die weet alles van G&G en andere uitlaten.
Als je volledig e-keur wilt, zul je de kat terug moeten plaatsen. Ik weet niet of een duitse agent het verschil weet tussen een originele kat en een kat vervanger. Zou een uitlaat met e-keur niet voldoende zijn?
Controles zijn inderdaad strenger geworden, maar het zal er ook mee te maken hebben hoeveel aandacht je trekt met je rijgedrag en toerental, toch?

Ik ben het met je eens, dat rijgedrag en toerental het begin zullen leggen om aandacht te trekken. Maar als je steeds moet blijven nadenken dat je niet een keer het toerental hoog mag laten komen, dat lijkt me ook niet ontspannen rijden.

Dank je voor de info om Savagepielk een berichtje te sturen
 
weet iemand het antwoord op de katalysator vraag?

als de mapping is aangepast omdat de katalysator verwijdert is. Moet de mapping dan terug gezet worden als de katalysator terug gemonteerd wordt? of verbruikt hij dan gewoon iets meer maar kan het verder geen kwaad?
 
weet iemand het antwoord op de katalysator vraag?

als de mapping is aangepast omdat de katalysator verwijdert is. Moet de mapping dan terug gezet worden als de katalysator terug gemonteerd wordt? of verbruikt hij dan gewoon iets meer maar kan het verder geen kwaad?

Meestal word er een powercommander of zo geplaatst.
Maar dit gebeurd lang niet altijd. Ben bij de aankoop van mijn motor bij een CB geweest die een kat-vervanger had en geen aanpassing in de mapping. Hij liep netjes (waarschijnlijk te arm.. :/ ) Als dit bij jouw motor ook zo is kun je de de kat zo terug plaatsen.

Ik had even uitgezocht of er een powercomander onder zit. Uit mijn hoofd kun je daar bij de vijf meerdere mappings in zetten. (daar is veel over geschreven in meetingpoint deel 6 (even met zoeken in het onderwerp zoeken op powercommander)
 
Een bandenvraagje.

Mijn Michelin Power 1 achterband zit er nu 2500 km op en gaat waarschijnlijk nog maar 1000 km mee. Had stiekem op wat meer km`s gehoopt. Ik rijdt de helft van mijn km`s in Duitsland (Sauerland, Weserbergland/Harz of de Eifel.) en rijdt redelijk stevig door, mijn CB ziet het circuit niet van dichtbij. Zit eraan te denken om terug te gaan naar de Pirelli AngelGT, had ik op mijn TDM en die bevielen heel goed of naar de Mpp3 over te stappen (2 compound band dus langere levensduur). De angel GT`s zijn door Youtube kanaal KurvenRadius getest en deden het goed, zowel at km`s als bochtengedrag, op een BMW S1000R.

Wat is jullie ervaring wat betreft banden op de Cb1000r zowel wat km`s en rijgedrag betreft?
 
Laatst bewerkt:
Een power one is bijna een raceband toch? Je mag inderdaad verwachten dat deze een niet al te lange levensduur heeft.
Als je van het nerveuze karakte van een Michelin band houdt is de PP3 misschien een goede optie.
Zelf rijd ik met de Dunlop SportSmart, die geeft mij (met de CB1000r) meer vertrouwen dan de Michelins. Het stuurgedrag is iets neutraler en de levensduur is prima. Met de Pirellis heb ik geen ervaring.
 
Ik heb Angels gehad, prima band. Maar ik vond de Continental Road Attack 2 (Evo) fijner. Zit meer gevoel in.
Dunlop Road Smart vond ik een mindere band.
Maatje van mij rijdt ook met Conti's RA2 op een BMW K1200R en die is super tevreden.
 
Leuk! Een nieuw topic over de CB1000R. In het vorige topic was liep het niet storm, maar ik vind dat deze motor zeker een eigen plekje op MF verdient.

@Mollen: je kunt de eerste post gewoon zelf wat opleuken met teksten en plaatjes.
Als je een beetje oefent en de FAQ van MF doorleest moet je er wel uitkomen. Het lijkt me niet verkeerd om opnieuw te beginnen, zonder alle foto's. Als je die er wel in wilt, dan kun je in dit topic een oproepje doen om foto's te plaatsen.
(Tip: je kunt je reactie/aanpassingen eerst bekijken voor je ze definitief plaatst)

@Hoebie: ik snap wat je wilt. Je zou Savagepielk een berichtje kunnen sturen, die weet alles van G&G en andere uitlaten.
Als je volledig e-keur wilt, zul je de kat terug moeten plaatsen. Ik weet niet of een duitse agent het verschil weet tussen een originele kat en een kat vervanger. Zou een uitlaat met e-keur niet voldoende zijn?
Controles zijn inderdaad strenger geworden, maar het zal er ook mee temaken hebben hoeveel aandacht je trekt met je rijgedrag en toerental, toch?

Alle G&G uitlaten voor de CB1000R hebben inderdaad E-keur, mits gebruikt met de originele demperbox :Y
 
Zal mij ook regelmatig proberen te melden in dit nieuwe topic, oude CB1KR topic was inderdaad dooie boel.
Ik heb van de winter een 2012 CB1000RA (dus met ABS) geïmporteerd uit Duitsland, Cynos Grey met goude wielen. 16d KM op de klok, optisch in prima staat.

Reeds uitgevoerd:

Power Commander V
Arrow Slip-on met Arrow kat-vervanger (binnenkort te koop)
K&N Luchtfitler
Healtech Quickshifter
Healtech Gear-indicator
Öhlins voorveren
Öhlins achterschokbreker
Rizoma stuur en handvatten
Gilles Tooling Valdoppen
Gilles Tooling schakel-as steun (tip!)
Kleine RAW voor/achter
Kleine kentekenplaathouder
Nieuwe Pilot Power 2CT banden


Nog te doen:
-Arrow spruitstuk (besteld)
-Ermax 30cm ruitje (makkelijk monteerbaar voor lange snelweg ritten)(besteld)
-Carbon hugger en achterbrug bescherming (besteld)
-Stuurdemper (vind hem want zenuwachtig op het gas)

Ik vind de CB1000R een fijne stuurmotor, maar ik mis toch wat power.(Heb ook nog een 2007 Fireblade voor op het circuit)

Ik heb inmiddels een Arrow spruitstuk besteld, deze zal ik over een week binnen hebben en monteren.
Daarna wil ik bij Nippon bikes kijken of de afstelling van de PC5 nog klopt, en meten hoeveel power er aan boord is.

Daarnaast twijfel ik om van de winter nog wat met de cilinderkop te gaan spelen.
Ik denk dan aan CBR1000RR nokkenassen en eventueel kleppen/poorten verruimen.

Ik zie namelijk dat 2 Duitse firma's dit ook doen:

http://www.wellbrock.com/tuning/cb1000r-monster/leistungsstufe-2/index.html
en
http://lkm.de/tuning kits/cb1000r1_08.htm

Jammer is dat op google weinig te vinden is over serieuze PK-toename, anders dan mensen met een Slip on en power-commander (circa 5 tot 8 pk winst)

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden, als de spulletjes volgende week binnen zijn en gemonteerd zal ik ook even wat foto's plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Antig01

Ik zie dat je de Ermax 30cm ruitje (makkelijk monteerbaar voor lange snelweg ritten)(besteld) in bestelling hebt.
Lees ik het goed dat je dat ruitje er makkelijk op en af kunt halen?
De Cb is idd een heerlijke stuurmachine, maar de snelweg-stukken zijn wel wat minder. Afgelopen weekend 150 km snelweg achter elkaar gedaan en dan mis je wel een schermpje. :?

Hoe lang doe je met je mpp2ct?
 
Hoi Antig01

Ik zie dat je de Ermax 30cm ruitje (makkelijk monteerbaar voor lange snelweg ritten)(besteld) in bestelling hebt.
Lees ik het goed dat je dat ruitje er makkelijk op en af kunt halen?
De Cb is idd een heerlijke stuurmachine, maar de snelweg-stukken zijn wel wat minder. Afgelopen weekend 150 km snelweg achter elkaar gedaan en dan mis je wel een schermpje. :?

Hoe lang doe je met je mpp2ct?
Ja voor zover ik weet haal je hem met 4 schroeven los. Dus wil hem eigenlijk alleen erop als ik weet dat ik snelweg moet rijden.
Had de MPP 2CT ook op mijn vorige motor en gaan echt lang mee voor een sportieve band vind ik. Maar ik heb ze nog niet zo lang op de CB dus levensduur kan ik nog weinig over zeggen.
 
Hoi Mollen,

Ik heb het oude topic deel 6 even laten openen en een verwijzing naar dit deel geplaatst + de inhoud vh starttopic gekopieerd.
Als je me je e-mail adres laat weten dan stuur ik je de inhoud waardoor je de openingspost weer hebt en deze kun je dan naar eigen smaak bewerken.
De rest kan je eventueel ondersteunen, ik heb er te weinig tijd voor en ben niet vaak meer op MF
 
Hoi Mollen,

Ik heb het oude topic deel 6 even laten openen en een verwijzing naar dit deel geplaatst + de inhoud vh starttopic gekopieerd.
Als je me je e-mail adres laat weten dan stuur ik je de inhoud waardoor je de openingspost weer hebt en deze kun je dan naar eigen smaak bewerken.
De rest kan je eventueel ondersteunen, ik heb er te weinig tijd voor en ben niet vaak meer op MF


Je hebt een PB.
Hoe bevalt je overstap op de hornet 900? Veel verschil met de CB1000R?
 
Terug
Bovenaan Onderaan