Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Coert65

Old-skool
Donateur
22 apr 2015
19.159
28.102
Puttershoek
Facebook
Welkom in mijn Kawa Z650 topic, 1 van de meest populaire motorfietsen uit de jaren 76 tot 83.

Niet alleen originele fietsen zijn hier welkom, ook de verbouwde versies.
Ben zelf bezig een Z650 weer netjes te maken,dat komt goed maar gaat niet snel,helaas.
Over deze fietsen gaat het:
full

full

full


Groeten, Coert, :)
 
Hier wat foto's van de mijne, toen ik hem net had:
full

full

full

full

Genoeg te doen dus, :X

Maar dat komt goed, ben al redelijk wat onderdelen aan het verzamelen:
full

full

full

full

full

full



De bedoeling is hem weer redelijk origineel te maken, maar wel met wat jaren 80 dingen..4-1 uitlaat en zo. :W
 
Goed bezig! Ik sluit me hier ook aan. Deze week gevallen voor een Z650 uit 1980. Gekocht van een hele aardige man. Een liefhebber die terug in de tijd wilde naar toen hij 18 was. Zelf is hij een Harley man en deze was voor erbij en mocht toch weg. Door de vorige eigenaar optisch gerestaureerd. Motorisch verder prima in orde dus voorlopig hopelijk niet nodig. Misschien voor de toekomst een originele 4 in 2 scoren als dat nog gaat. Verder laat ik hem / haar zo en ga deze niet versleutelen. Zaterdag ophalen, ik heb er zin in! Betere en vooral mooiere foto's zullen zeker volgen!
full
 
Hoi, je motor ziet er echt netjes uit! En welkom hier, de mijne hoort eigenlijk rood te zijn, maar laat het even zo met dat zwart-metallic.

Ik ga later ook op zoek naar een 4-2 zoals het hoort, maar eerst even de meest irritante dingen naar origineel terug brengen, zoals de knippers en tellers..

De mijne loopt heerlijk, ligt nu even in de bouwdoos fase, ben druk bezig in de schaarse tijd die ik heb na werk en andere zaken hem weer netjes te krijgen! Ga gelijk ook voor de dubbele remschijf-optie voor, zoals je wel kunt zien aan de foto's van de onderdelen die ik gepost heb.
Ben benieuwd naar de foto's als je hem hebt!

Groet, Coert :)
 
Kijk ff ,heel goed ik zal ook eens op zijn tijd meekijken. :t
Mooi opgestart met leuke poster van de Z650 :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je dit topic hebt gestart, Coert.

Zoals beloofd bijgaand mijn eerste Z.
Hangt nog altijd bij mij aan de muur, naast mijn huidige iets grotere Z ;)
full


De Z650 is nu van Ron vdS en inmiddels ge-upgrade naar Z750 zoals in restauratie kawasaki z650 b2 is te leven en te zien.
Mijn eerste gemotoriseerde tweewieler heb ik vorig jaar nog mogen zien op de Zed-dag bij Nol Bikker.

Ron zelf heb ik helaas niet getroffen op de meeting. Mogelijk dit jaar.
Ik heb nog een sleuteltje van zijn motor, dus als ik zijn motor even start als ik 'm de volgende keer zie staan zal ik Ron vrij snel ontmoeten, denk ik ;)
Het sleuteltje (de originele) mag ie hebben.

Succes met de Z650 en met het topic!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Rob, ik heb vroeger een Z650 gehad, in de kleurstelling als die van Chili-Pepper, alleen dan met gouden wielen en een Laser-competition uitlaat, maar dat was in 84...

Tijdje terug dus, :+
 
Mooi dat je dit topic hebt gestart, Coert.

Zoals beloofd bijgaand mijn eerste Z.
Hangt nog altijd bij mij aan de muur, naast mijn huidige iets grotere Z ;)[afbeelding]

De Z650 is nu van Ron vdS en inmiddels ge-upgrade naar Z750
restauratie kawasaki z650 b2
en ik heb 'm vorig jaar nog gezien op de Zed-dag bij Nol Bikker.

Ron zelf heb ik helaas niet getroffen op de meeting. Mogelijk dit jaar.
Ik heb nog een sleuteltje van zijn motor, dus als ik zijn motor even start als ik 'm de volgende keer zie staan zal ik Ron vrij snel ontmoeten, denk ik ;)
Het sleuteltje (de originele) mag ie hebben.



Succes met de Z650 en met het topic!

Komt goed Roger, ik ga gestaag door, ben ook bij de Kawa-dag bij Nol. Was 27 mei toch? :)
Leuk die oude foto, ga even het topic wat je linkte doornemen, steek ik vast wel wat van op!


:)
 
ga even het topic wat je linkte doornemen, steek ik vast wel wat van op!
Ja dat denk ik ook.
De Zeddag bij Nol-Bikker is inderdaad op 27 mei.
Is tevens de jaarlijkse Zed dag van de Kawasakimerkclub.
Er zullen ook wel wat moderne Zeds te 'bewonderen' zijn. _O-

Hier nog allerlei links naar Service manuals, waaronder ook filnk wat van de Z650.
Service & Owners Manuals


Z650 B1 1976 Kawasaki Service Manual (1st edition)
Dropbox - Z650 B1 1976 Kawasaki Service Manual.pdf

Z650 F2, D4, H1 1981 Kawasaki Service Manual
Dropbox - Z650 F2, D4, H1 1981 Kawasaki Service Manual.pdf

Z650 B1-3 1976-80 Kawasaki Parts List
Dropbox - Z650 B1-3 Parts List.pdf

Z650 B1 1977 Owners Manual
Dropbox - Z650B1 1977 Owners.pdf

Z650 B2 1978 Owners Manual
Dropbox - Z650 B2 1978 Owners Manual.pdf

Z650 1978 B2 & C2 Wiring Diagram
http://diagrams.kz650.info/wiring/images/KZ650-B2,C2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet zoveel met de nieuwe Z's, helaas. Ken er wel een paar, die rijden altijd mee in het regionale topic waar ik ritjes rij, wel leuk hoor, maar niks voor mij...

Let the good times roll!
:t
 
Ik heb niet zoveel met de nieuwe Z's, helaas. Ken er wel een paar, die rijden altijd mee in het regionale topic waar ik ritjes rij, wel leuk hoor, maar niks voor mij...
Ik ken er meer die die mening delen, daarom staat bewonderen ook tussen aanhalingstekens. Al dat plastic-gedoe ...
 
Ik heb niet zoveel met de nieuwe Z's, helaas. Ken er wel een paar, die rijden altijd mee in het regionale topic waar ik ritjes rij, wel leuk hoor, maar niks voor mij...

Let the good times roll!
:t


zoist })

full
 
:} Laat ik nou toevallig een groot liefhebber te zijn van Endurance motoren uit die jaren!
Prachtige foto's, mijn Z650 heeft ook een soort van achterbrug die waarschijnlijk daarop gebaseerd is... achterbrugje blijft dan ook. Heb een originele voor als ik oud word.. :+

Spa vorig jaar:
full

full


Welkom! :)
 
Welkom in mijn Kawa Z650 topic, 1 van de meest populaire motorfietsen uit de jaren 76 tot 83.

Niet alleen originele fietsen zijn hier welkom, ook de verbouwde versies.
Ben zelf bezig een Z650 weer netjes te maken,dat komt goed maar gaat niet snel,helaas.
Over deze fietsen gaat het:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Groeten, Coert, :)

Ik zou willen dat mijn laptop weer functioneert.
Heb een windhoos10 bijwerking achter de rug en er gaat niets meer. Zelfs mijn touchpad werkt niet meer.
Zit nu op mijn telefoon te pielen maar dat is het niet.
Leuk zo een topic over de 650.
Hoop dat ik snel plaatjes kan plaatsen van onze.
 
Ik zou willen dat mijn laptop weer functioneert.
Heb een windhoos10 bijwerking achter de rug en er gaat niets meer. Zelfs mijn touchpad werkt niet meer.
Zit nu op mijn telefoon te pielen maar dat is het niet.
Leuk zo een topic over de 650.
Hoop dat ik snel plaatjes kan plaatsen van onze.

Dat is minder Marcel, ik heb zelf windows 8.1, kon wel 10 nemen maar hoorde er zoveel rare dingen over dat ik het maar niet gedaan heb. Misschien heb je daarom mijn Pb van een tijdje terug ook niet gezien daardoor?

Ik heb wel wat foto's van jullie Z650 restauratie gezien in het Z900 topic. Goed bezig, en ik zie je foto's wel verschijnen hier.

Groet, Coert :t
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om hier een topic over op te starten !! *O*

En dit was die van mij in 1981, en is er nog steeds volgens het RDW, maar waar :]
Het is de ZH-50-67
full
 
Laatst bewerkt:
Volgende week zaterdag de 27e bij Nil Bikker de Kawasaki Z dag
full

op weg naar Nol Bikker
 
Laatst bewerkt:
Ook de Z 650 dus aanwezig, kon deze foto net niet vinden maar deze past beter bij het topic.
full
 
Mooie plaatjes, Rob.
Het eerste is van de recordpoging editie toch?
Ik was er toen niet bij (had ook mijn Z nog niet klaar).
Ik kom ook en hoop op net zulk mooi weer als op de foto's.
Zondag ook even een rondje maken. :Y

De ZH-50-67 ziet er ook prachtig uit (maar ja hij was toen een jaar of 3 oud, zo kan ik het ook ;) )
Gaaf stuurtje , en ook de outfit helemaal in de tijdgeest. Super!!
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om hier een topic over op te starten !! *O*

En dit was die van mij in 1981, en is er nog steeds volgens het RDW, maar waar :]
Het is de ZH-50-67
[afbeelding]

Mooie foto! Zo reed ik ook rond in 84,op mijn Z.
Ik heb een tijdje getwijfeld of ik een topic zou starten over de 650, maar kreeg zoveel animo van anderen in dit topic dat ik het gedaan heb. En ik ben blij het gedaan te hebben, ze zijn het waard, :Y

@Rob, mooie foto's, was ze al tegen gekomen op MF, in het Z1 900 topic.
Trouwens dat topic heeft mijn oude liefde voor de Zed's weer flink aangewakkerd ;)

Heb mijn Z650 vroeger ingeruild op een Z1R, maar daar had ik snel spijt van, de 650 was veel lichtvoetiger vond ik. Vanmiddag ga ik mijn remklauwen uit elkaar halen, reviseren en spuiten.
Tweede remschijf monteren, en het originele voorspatbord monteren.

Allemaal bedankt voor de reacties hier, het stimuleert me om wat sneller te gaan, *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan