Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Vraagje... stel dat ik spaakwielen wil in de toekomst... is dat allemaal makkelijk aan te passen en waar moet ik dan aan denken? Ik heb nu sterwielen met dubbele schijf voor en enkel achter.

Helaas wil mij vrouw het niét hebben dat ik haar fiets ombouw naar gesmaakte velgen.

Voornaaf kan je probleemloos van Z650, Z900 of Z1000 gebruiken.
Als je achter een schijf zou willen houden heb je een naar van een Z750B (2 cilinder) nodig.
Naar trommelen ombouwen heb je ook een ander rempedaal en aanverwante onderdelen nodig en een andere Achterberg met remankerstang.
 
@ Chili-pepper, achterbrug en rempedaal+remachterstang heb ik wel hier. Wyb heeft nog spaakvelgen liggen zag ik.
 
Flink opgeboord dan.....
Heeft nu 1000cc :+

Heeft ie de z650 al verkocht??? en deze in de verkoop.
Hij had op een van de foto's ook een oud Kawa pak, op mijn vraag of dat ook te koop was kreeg ik als antwoord, NEE!! .....je hebt er al genoeg. ( kwam wat onvriendelijk over )
Vast een meelezer van het z1 900 topic :? :W
Die niet weet dat ik het merendeel aan andere liefhebbers heb gegeven :N
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie de z650 al verkocht??? en deze in de verkoop.
Hij had op een van de foto's ook een oud Kawa pak, op mijn vraag of dat ook te koop was kreeg ik als antwoord, NEE!! .....je hebt er al genoeg. ( kwam wat onvriendelijk over )
Vast een meelezer van het z1 900 topic :? :W
Die niet weet dat ik het merendeel aan andere liefhebbers heb gegeven :N

Ondertussen is de 1000 ook al weg en er staat nu een Benelli.
Geen idee wie Jannes is :?
 
Ondertussen is de 1000 ook al weg en er staat nu een Benelli.
Geen idee wie Jannes is :?

Ik ook niet, maar hij leest wel mee blijkbaar en dat mag natuurlijk.............
Lijkt mij een verzamelaar die uitverkoop heeft , vond zijn botte antwoord op een nette vraag wel wat vreemd, bij mijn weten ken ik hem niet en heb ik hem ook nooit iets te kort gedaan.
Lig er ook niet wakker van. :z
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Z650 laten keuren.
Alles goed gegaan maar moest de zijstandaard afbouwen omdat deze geen ontstekingsonderbreking of automatisch inklapfunktie heeft. Zit er nu natuurlijk al weer op :+

En ik moest beloven een reflector te monteren, dat doe ik natúúrlijk ook :N :N
 
misschien een beetje of topic maar vandaag de replica bimotatank van de c3 eindelijk opnieuw gespoten.



morgen de biesjes nog zien te scoren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gedoe met photobucket, willen ineens 400$ van je omdat de foto's teveel gehost worden op andere fora. Ik plaats mijn foto's gewoon direct hier, maar bij andere fora ben ik overgegaan op Imgur. Mocht het niet lukken kan je ze ook naar mij sturen, e-mail staat in mijn profiel. Dan plaats ik ze wel.

@ Marcel, ga je op de Z650 van je vrouw ook een gepersonaliseerde kentekenplaat zetten?
Net zoals op je 900, maar dan met 650?
*D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gedoe met photobucket, willen ineens 400$ van je omdat de foto's teveel gehost worden op andere fora. Ik plaats mijn foto's gewoon direct hier, maar bij andere fora ben ik overgegaan op Imgur. Mocht het niet lukken kan je ze ook naar mij sturen, e-mail staat in mijn profiel. Dan plaats ik ze wel.

@ Marcel, ga je op de Z650 van je vrouw ook een gepersonaliseerde kentekenplaat zetten?
Net zoals op je 900, maar dan met 650?
*D

Volgend jaar met haar verjaardag :Y
 
Laatst bewerkt:
Na mijn carburateur revisie doet het volgende probleem zich alweer voor: moeilijk starten met koude motor. Als hij eenmaal aan slaat loopt ie prima. Maar aan krijgen is wel een gedoe. Moet het wel een keer of 8 proberen via de elektrische start. Accu is prima. Startmotor klinkt ook goed. Kan het misschien aan klepspeling liggen? En zo ja, weten jullie of kleppen stellen goed te doen is bij de z650? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan.
 
Gezien mijn laatste vraag over het plaatsen van spaakwielen mij behoorlijk tegen viel qua werk en onderdelen scoren (bedankt voor de antwoorden btw) wil ik misschien van de winter mijn wielen origineel hebben. Ze zijn nu gespoten in het grijs/zilver. Ik wil ze graag in het zwart hebben met gepolijste randen zoals ze horen. Kan iemand mij hier wat tips over geven? Ik wil het laten doen. Misschien dat iemand mij kan helpen of een adres weet. Thanx!

full
 
Na mijn carburateur revisie doet het volgende probleem zich alweer voor: moeilijk starten met koude motor. Als hij eenmaal aan slaat loopt ie prima. Maar aan krijgen is wel een gedoe. Moet het wel een keer of 8 proberen via de elektrische start. Accu is prima. Startmotor klinkt ook goed. Kan het misschien aan klepspeling liggen? En zo ja, weten jullie of kleppen stellen goed te doen is bij de z650? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan.


Zou eerst het vlotterniveau eens kontroleren.
Heb je een onderdrukkraan of een handbediende?

Ontsteking een goed doorchecken en als je nog puntjes hebt zou ik een elektronische set willen aanbevelen.
Kost je niet de hele wereld en werkt als een tierelier (kan een linkje sturen van die van ons)

Klepspeling kontroleren is vrij éénvoudig.
Als er "gesteld" moet worden dien je echt een goede kennis van de techniek te hebben, je kan daar veel fout doen.
In de meeste gevallen blijft het bij kontroleren :Y en denk ook niet dat het een deel van je startprobleem uitmaakt.
 
Gezien mijn laatste vraag over het plaatsen van spaakwielen mij behoorlijk tegen viel qua werk en onderdelen scoren (bedankt voor de antwoorden btw) wil ik misschien van de winter mijn wielen origineel hebben. Ze zijn nu gespoten in het grijs/zilver. Ik wil ze graag in het zwart hebben met gepolijste randen zoals ze horen. Kan iemand mij hier wat tips over geven? Ik wil het laten doen. Misschien dat iemand mij kan helpen of een adres weet. Thanx!

[afbeelding]

Dat was ook mijn probleem.
Zie maar iemand of een bedrijf te vinden die de wielen in een draaibank kwijt kan.

Me uren/dagenlang te vermoeien met schuren en polijsten van de randen had ik ook geen zin in.
Vandaar dat ik ze ook maar zilverkleurig heb laten poederen :+
 
Als die wielen net zo slecht zijn gepoederd als van een zrx stelt t niet veel voor om t te doen,de velgrand is glad ?dit is mijn wieletje 8-)
full


t zwarte kun je zelf spuiten blanke lak erover en klaar ,ff goed afplakken wat je blank wil houden ,appeltje eitje
 
Zou eerst het vlotterniveau eens kontroleren.
Heb je een onderdrukkraan of een handbediende?

Ontsteking een goed doorchecken en als je nog puntjes hebt zou ik een elektronische set willen aanbevelen.
Kost je niet de hele wereld en werkt als een tierelier (kan een linkje sturen van die van ons)

Klepspeling kontroleren is vrij éénvoudig.
Als er "gesteld" moet worden dien je echt een goede kennis van de techniek te hebben, je kan daar veel fout doen.
In de meeste gevallen blijft het bij kontroleren :Y en denk ook niet dat het een deel van je startprobleem uitmaakt.

Ha Madvo, elektronische ontsteking heb ik inderdaad. De bougies geven ook vonk. Vlotterniveau heb ik met de revisie aangepast, stond bij een van de carbs op 31 ipv 23 (!). Klepspeling maar eens controleren dan. En als het inderdaad aangepast moet worden kijk ik even verder...
 
Woensdag ga ik een verwaarloosde z650 uit 1977 ophalen.

Kijken of we die een nieuw leven kunnen geven :)
 
Mooi, komt vast goed met dat nieuwe leven. Ben wel benieuwd hoe ie er aan toe is, de mijne was helemaal vercafe-racert. Maar ook die word weer net. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan