Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Ik heb het gezien, dat spuitwerk van je vrouw haar Z650 ziet er heel goed uit.
Mijn spuitwerk heeft een tijd vertraging gehad, omdat de vrieskou de spuiter nogal parten speelde, gecombineerd met het aantal klusjes wat ie nog te doen had. Hij werkt in een zelfgemaakte cabine, die slecht te verwarmen is vandaar.
Maar dat geeft niet, bij mij is de garage ook redelijk koud, en aangezien ik een koukleum ben lag het wat stil.
Ik had al tegen de spuiter gezegd dat het mooi moest worden, en geen afgeraffeld geheel. Zijn werk heb ik al meer gezien hier op MF, een kennis heeft zijn SP1 er laten doen, zeer net! En wel meer werk van H@nd@'s en S#z#k)'s. Beter wat langer wachten dat het netjes is vind ik dan.
Ik ga voor de BT45, ook omdat ik die op mijn Bol had en ze goed bevielen.

Ik ga de resultaten snel posten hier, zodra ik het spuitwerk hier binnen heb, tank word voorzien van nieuwe tankdop, en emblemen, zijkapjes met nieuwe emblemen en zo.
Heb stalen/flexibele remleidingen via Willem, maar ze zijn zwart, zodat ze er origineel uitzien.

:)
 
Hallo Frank, dat geeft niet hoor. Mijn spuitwerk is bijna klaar, word gedaan door FzRene hier op het forum.
En dan word ie candy super red, zoals het hoort, met een striping setje wat ik uit Engeland heb laten overkomen.
Is het nog wat geworden met het zadel? Ik zag er namelijk onlangs nog 1 op MP staan, ook een nette originele.
Ik ben in Mei 2 weekjes vrij, en dan ga ik me uitleven op de Z650. Heb alle onderdelen nu in huis, sommige via Willem van Classickawaparts, de rest via internet.
Eigenlijk heb ik alleen nog een stel nieuwe bandjes nodig. Maar dat kost de wereld niet natuurlijk. Zal waarschijnlijk een setje BT45's worden.
Is het gelukt met de koppakking van je Z?

Groeten, Coert. :t
Hallo Court, ik heb via Willem van Classickawaparts onderdelen besteld en het blok zit weer in elkaar. Nu nog de carburateurs en het luchtfilter monteren.
Het is nog niks geworden met het zadel.
 
Ik heb het gezien, dat spuitwerk van je vrouw haar Z650 ziet er heel goed uit.
Mijn spuitwerk heeft een tijd vertraging gehad, omdat de vrieskou de spuiter nogal parten speelde, gecombineerd met het aantal klusjes wat ie nog te doen had. Hij werkt in een zelfgemaakte cabine, die slecht te verwarmen is vandaar.
Maar dat geeft niet, bij mij is de garage ook redelijk koud, en aangezien ik een koukleum ben lag het wat stil.
Ik had al tegen de spuiter gezegd dat het mooi moest worden, en geen afgeraffeld geheel. Zijn werk heb ik al meer gezien hier op MF, een kennis heeft zijn SP1 er laten doen, zeer net! En wel meer werk van H@nd@'s en S#z#k)'s. Beter wat langer wachten dat het netjes is vind ik dan.
Ik ga voor de BT45, ook omdat ik die op mijn Bol had en ze goed bevielen.

Ik ga de resultaten snel posten hier, zodra ik het spuitwerk hier binnen heb, tank word voorzien van nieuwe tankdop, en emblemen, zijkapjes met nieuwe emblemen en zo.
Heb stalen/flexibele remleidingen via Willem, maar ze zijn zwart, zodat ze er origineel uitzien.

:)
:t
 
De laatste loodjes !
K&N filters, spiegels, zadel en lasergesneden tankemblemen zijn onderweg!
70Afqc2.jpg
 
Zo, die ziet er goed uit zeg :)

Nou moet ik nog gaan haasten ook, anders haalt iedereen me in hier, :+

Netjes spuitwerk ook :t
 
Ik zag al dat je spuitwerk echt netjes was toen ik je foto vergrootte.

Ik ben pas een jaar bezig, ben eerst flink aan het zoeken gegaan naar nieuwe onderdelen, of nette originele. Want dan kan ik lekker doorgaan zonder steeds te moeten wachten erop.
Spuitwerk van mij word ook netjes, en in Mei ben ik 2 weekjes vrij, dan ga ik me er flink mee bezig houden.
Echt haastwerk word het niet, moet wel netjes worden :)
 
De lijst is achteraf gezien schrikwekkend lang ! Heb ook super veel onderdelen tweedehands gekocht en proberen te recupereren. Heeft echt een hele tijd in dozen gestoken tot mijn werkplaats af was. Wou hem ook vrij origineel houden, om er een caferacer van te maken vond ik zonde.
 
Dat klinkt me heel bekend in de oren, zeker van die lange lijst!
Ik heb al het nieuwe spul in een stellingkast van de Gamma, in mijn slaapkamer, als ik wakker word is het net of ik in een magazijn van de dealer anno eind jaren 70 ben, :+
De garage vol kratten gebruikte spullen, sommige gespoten en als nieuw andere zoals ik ze vond...
En 2 half ontklede Z650's.
Het is werkbaar maar wel wat druk ;)
 
Nee, goedkoop zijn ze zeker niet. Maar wel stukken beter dan die China-rommel die je tegenwoordig veel ziet.. Probeer daar maar eens een nette afstelling mee te verkrijgen.
Zo te zien heb je ook de draadboom vernieuwd?
 
Draadboom is helemaal nagekeken en helemaal terug ingepakt met speciale tape. Deze wordt niet hard na verloop van tijd. DNA heeft blijkbaar ook goede filters en zijn iets goedkoper. China rommel is nergens goed voor. Als je 1x regen rijdt steekt het papier in je carbu!
 
Klopt een delkevic komt de bijhorende classic demper nog op. Hed nog een devil voorbochtenset liggen met nette uitlaatkronen en nieuwe schaaltjes maar geen demper, voorlopig heb ik deze om te kunnen rijden. Ga nog op zoek naar een kerker.
 
Klopt een delkevic komt de bijhorende classic demper nog op. Hed nog een devil voorbochtenset liggen met nette uitlaatkronen en nieuwe schaaltjes maar geen demper, voorlopig heb ik deze om te kunnen rijden. Ga nog op zoek naar een kerker.

Wordt een strakke fiets :Y
Vance&Haines is ook een goede optie en gewoon nog te koop.
Jammer dat je sommige delen niet opnieuw hebt laten verzinken, kost bijna niets.
Vraag mij ook af wie jouw banden gemonteerd heeft.......?
 
Laatst bewerkt:
Niet laten verzinken was een bewuste keuze. Blok zelf is ook gewoon opgepoetst. Wou een oude look combineren met mooi spuitwerk en velgen. Banden heb ik gekocht online en laten monteren en uitbalancerén bij een vriend die in een bandencentrale werkt.
Een zadel gekocht via marktplaats lag 10 jaar op zolder ingepakt. Super mooie staat en voorzien van alle rubbers en stickers! Bleek ook de owners manual er in perfecte staat in te zitten.
TVeWn0V.jpg

ZRCMLlO.jpg
 
Nu weet ik dat sommigen een showblok op een plankje hebben staan.
Jij hebt laten zien dat een show-remklauw ook helemaal niet verkeerd is. ;)
Het staat in elk geval een stuk minder in de weg dan een blok.

Leuke motor!
En waarschijnlijk klaar als de zomer ècht uitbarst. *O*
 
Netjes! Ik heb mijn klauwen ook met die VHT lak gedaan, ze liggen al een tijdje klaar, met nieuwe rubbers en blokjes te wachten tot ik eindelijk eens vrij krijg op het werk...
Ik heb 2 schijven voor, dat kan jij ook heb ik gezien. Het remmen word er wel een stuk beter van!
Mocht je extra schijven willen, ik heb 3 setjes liggen hier, die over zijn, dikke en de wat dunnere variant. Klauwen ook overigens, ik heb er een stuk of 7 liggen.

Heb je er overigens voor gekozen je tank-emblemen iets te hoog te monteren? Ik zag geen schroefgaatjes ervoor in je vorige foto's, vandaar dat ik het vraag, mijn tank heeft die wel, maar ik heb een B1.
Het ziet er iig echt mooi uit zo! :)

Roger, ik hou het nog even in de gaten wat betreft de meeting bij Premium, zit wat krap qua werk, maar vind het wel leuk. Heb nog steeds de nieuwe Z900RS niet gezien namelijk... :X
 
Als je nog en tweede klauw en schijf verkoopt mag je me even pb sturen! Wil er graag twee op nu ik toch mee bezig ben. Wat de emblemen betreft heb ik ze daar zo gehangen. Vond ze wel mooi daar. Heb zelfklevende gekocht omdat de tank gladgeplamuurd was. Mijn originele tank heeft die uitsparingen wel. Maar had ook een mega grote deuk. Vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan