Welke motor is geschikt als eerste motor?

MSS

Rookie
18 mei 2017
6
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijbewijs.
Welke motor hadden jullie als eerste motor?
 
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijbewijs.
Welke motor hadden jullie als eerste motor?

Een Honda CBR600F. De een vindt het prima om mee te beginnen en de ander verklaart me voor gek. Boeiend, gewoon lekker :]
 
Honda CB 750 f2. In die tijd was dat wel het minste waarmee je gezien wilde worden, hoewel de Kawa Z650 ook nog net door de beugel kon.
 
Gewoon een verlengde hayabusa nemen, dan neem je bochten als geen ander. Super wendbaar joh!
 
Laatst bewerkt:
Suzuki SV650S (2008 model). Nog steeds een hele leuke motor, al vind ik de zithouding van mijn Yamaha XT600E wel een stuk prettiger.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijbewijs.
Welke motor hadden jullie als eerste motor?
Ben zelf begonnen op een TransAlp. :)

Heb je ook al iets in gedachten van wat je wil? Er zijn zoveel motoren die wel geschikt zijn voor beginners. ;)
 
Lekker op tijd voor een vrijdag topic!

Mijn eerste motor viel binnen het budget, vond ik mooi en stoer én lekker rijden.
Het was een CBR600f, en niemand verklaarde me voor gek btw (waar ik bij was)!
 
Ik ben begonnen op een negentien jaar oude Suzuki gsx600f. Misschien niet de mooiste, maar ik heb er heerlijk op leren rijden.
 
Xj600 diversion, super motor om mee te beginnen. Erg betrouwbaar! En ook nog terug te zetten op 35 kw voor de a2 rijder ;)
 
In Nederland Honda NTV650. Maar als je vraag is: wat is een handige eerste motor? Neem dan iets van 500-700cc, 2 cilinder, niet te zwaar, niet te duur. Altijd goed!
 
Mijn huidige GSX600F is mijn eerste motor. Ik rijd nog geen jaar. Wel héél anders kwa stuur- en motorgedrag dan de redelijk moderne Yamaha XJ6 waar ik op leste, maar dat went snel. Haal er nog niet alles uit wat er in zit, dus ik kan nog even door. Ik merk wel dat er nog progressie in zit. Men zegt dat je het snelst leert op 75% van je capaciteit, dus op een 1000cc of 125cc (nou ja, je hebt mensen..) starten lijkt me onverstandig :)
 
Dat was een Honda CB-1. Goedkoop, degelijk, bedient erg makkelijk en ook nog pit :)
Was voor mij prima motor om mee te starten.
 
In Nederland Honda NTV650. Maar als je vraag is: wat is een handige eerste motor? Neem dan iets van 500-700cc, 2 cilinder, niet te zwaar, niet te duur. Altijd goed!

2 cilinder vind ik altijd zo afgezaagd. Heb op een 600cc 4 cilinder gelest. Gaat ook prima hoor. Als je liever 4 wil.. gewoon doen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een Kawasaki Z1000 uit het jaar kruik die ik voor een prikkie kon kopen :$ :t

Even in je profiel gespiekt en je gaat dus niet voor een beperkt rijbewijs....
Dat maakt de keuze al een stuk makkelijker. Bepaal je budget (hou hierbij rekening met kleding), ga rondkijken wat je mooi vind, ga proefzitten, proefrijden en maak dan de keuze. Wat anderen ervan vinden is totaal niet interessant :N
 
Maar het is maar net wat voor type motor je zoekt...

ben begonnen met R6 uit 2001.....rij nog steeds op de R6 van 2001 :]
 
Mijn eerste was een gsxr-750.
Ik werd voor gek verklaard, maar vond het een geweldig ding. Zou er niet snel weer een kopen, te gevaarlijk voor het rijbewijs en mij nu toch iets te nerveus.
Ben er inmiddels ook achter dat snelheid vooral in de beleving er van zit. Ik rij nu een xjr1300 met als enige windbescherming de tellerhuizen. 130 Op dit ding met wat lichte tegenwind voelt haast hetzelfde als 220 met de soes toentertijd. Maar dan een stuk veiliger voor het rijbewijs ;)

Ga lekker je rijbewijs halen en proefritjes maken. Desnoods eens een motor huren zodat je er wat langer mee op pad kunt.
 
Ik ben begonnen op een Kawasaki el250. Geen super spannende motor maar ik was toch nog een béétje aan het leren. Motor 3x neergelegd nul schade.

Kies wat je mooi vind maar ga niet direct voor je droommotor als je die neerlegd ga je wel een beetje huilen.
 
Yamaha MT-07, rijdt heel makkelijk weg en is wendbaar. Tevens genoeg koppel en vermogen. Zou een goede keus zijn!
 
Een Wilkinson Sword 680 Touring Auto Cycle uit 1909, nieuw gekocht indertijd. Kort daarna ging die dealer bankroet, dus ik kon wel fluiten naar mijn garantie :(
 
Mijn eerste was een GSX-R 600 uit '97.


Het maakt niet uit wat je kiest, als je er maar plezier in hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan