Identificeren tankdopaansluiting

Boeie

MF'er
1 apr 2007
98
4
Hoeksche Waard
Ik heb een tank waar ooit een keer door een vorige eigenaar een andere bodem van een tankdop in is gezet. Nu probeer ik te achterhalen wat dit is aangezien de huidige tankdop vervangen moet worden.

Het is in ieder geval geen:
Suzuki GSXR oliegekoeld (past niet qua boutafstand), Bandit, GSXR k3 tot 2015 (vulgat niet in het midden)
Honda VFR etc (te groot en vulgat niet in het midden).

Heeft iemand misschien een idee?

Totale doorsnee is trouwens 110mm. Afstand van het schroefgat boven naar onderste is 85mm, onder 60/62mm, diameter vulgat 40mm.
full


full
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mensen op MF, maar niemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? Jammer.

Je moet even vragen bij een Mod of je vraag sticky op de voorpagina kan staan voor een paar weken. Dan kan iedereen even naar zijn/haar motor kan lopen om te kijken hoe hun opening eruit ziet. Want ikzelf heb geen benul.
 
Ja en ook met de Suzuki dop die ik had. alleen was daar de vulopening niet centraal geplaatst maar decentraal. Ik moet zelf ook nog even iemand met een Busa laten meten.
Net even bij mijn sp gekeken, het vulgat zit idd iets naar voren tov het midden. Veel Honda modellen vallen dan iig al af aangezien die dezelfde tankdopaansluiting hebben. Ik had een overzichtje met alle modellen met dezelfde type tankdop, had aardig wat uit kunnen sluiten, maar helaas kan ik die niet meer vinden :/
 
Laatst bewerkt:
Je moet even vragen bij een Mod of je vraag sticky op de voorpagina kan staan voor een paar weken. Dan kan iedereen even naar zijn/haar motor kan lopen om te kijken hoe hun opening eruit ziet. Want ikzelf heb geen benul.

Fotootje er bij van de huidige benzinedop? Dat zegt meer als een vage foto van de tank opening.

Misschien helpt het als je een duidelijker plaatje maakt want deze is gewoon onduidelijk. Je moet het mensen wel makkelijk maken. Aan een GS500 tankdop heb je alvast niks.

Bedankt voor de zure reacties. Foto van de tankdop heb je niks aan, hier zit namelijk een Hafer tankdop op (Streetfighter meuk uit Duitsland), dat merk bestaat niet meer en is niet origineel. Foto van de tank heb je ook niks aan want dit is een Katana tank waarin dit pas is gemaakt.
Het lijkt mij dat de foto vrij duidelijk is icm maten, gauw te zien als je van bovenop op je tankdop kijkt.
full
 
Net even bij mij sp gekeken, het vulgat zit idd iets naar voren tov het midden. Veel Honda modellen vallen dan iig al af aangezien die dezelfde tankdopaansluiting hebben. Ik had een overzichtje met alle modellen met dezelfde type tankdop, had aardig wat uit kunnen sluiten, maar helaas kan ik die niet meer vinden :/
Thanks voor het meten. Het lijkt erop dat bij veel 'moderne' motoren de vulopening iets naar voren zitten. Een kennis meet het nog even op bij een 'Busa. De vorige eigenaar en maker heeft gezegd dat het van een K6 gsxr is maar zo'n dop heb ik en die past dus niet.

Mijn hoop was op een Honda dop want ik heb laatst wat vergeleken bij motoren die geparkeerd stonden en het leek erop, vandaar. Maar als vele doppen hiervan hetzelfde zijn dan kan ik die afstrepen. Nog interesse in een CNC zwarte tankdop voor een Honda btw? :P
 
Bedankt voor de zure reacties.
boeie
Foto van de tankdop heb je niks aan, hier zit namelijk een Hafer tankdop op (Streetfighter meuk uit Duitsland), dat merk bestaat niet meer en is niet origineel.
geeft wel een makkelijker beeld, zelfs voor mij
Foto van de tank heb je ook niks aan want dit is een Katana tank waarin dit pas is gemaakt.
Het lijkt mij dat de foto vrij duidelijk is icm maten,
ons niet
gauw te zien als je van bovenop op je tankdop kijkt. [afbeelding]

ik loop ff naar buiten
 
alle scharnierende tankdoppen zijn het niet, want asymetrisch.

Thuis staat nog een honda AT waarvan de tankdop geheel eraf komt. Als je lief gaat doen kijk ik misschien vanavond even.
 
Het lijkt mij dat de foto vrij duidelijk is icm maten, gauw te zien als je van bovenop op je tankdop kijkt.

Mij niet, het leek mij handig als je in de foto aangeeft waar de maten op slaan. Bijv iets met pijltjes <----40mm----> Als je dat uit de tekst moet halen zullen minder mensen enthousiast zijn om even te gaan kijken. Die 85mm staat bijv nergens bij, dat kan duidelijker. In de afbeelding staat ook de 110mm niet weergegeven. Verder zou je wat beter kunnen meten en een definitieve maat kunnen geven voor je 60/62mm indicatie. Zoiets zegmaar (plaatje gerelateerd):
tankdop.png


Maar goed het is vergeefse moeite want het lijkt jou allemaal wel duidelijk. Eveneens lijkt het jou totaal vanzelfsprekend dat heel MF direct voor je klaar staat en dat er liefst gisteren nog een kant en klaar antwoord op je scherm komt. Probeer eens te googelen op termen als 'forum etiquette' en probeer het dan nog eens. Of ga gewoon weg dat mag ook :W
 
Laatst bewerkt:
't Zou goed een Yamaha tankdop kunnen zijn (YZF R1 R6 YZF 600 750 XJR1200 XJR400 TDM850 TDM900 TRX850 FJ1200) maar ik kan de afmetingen zo niet vinden. Zou ik thuis even moeten meten.

Alleen door dit:
alle scharnierende tankdoppen zijn het niet, want asymetrisch.
8<
misschien toch niet...
 
Laatst bewerkt:
Mij niet, het leek mij handig als je in de foto aangeeft waar de maten op slaan. Bijv iets met pijltjes <----40mm----> Als je dat uit de tekst moet halen zullen minder mensen enthousiast zijn om even te gaan kijken. Die 85mm staat bijv nergens bij, dat kan duidelijker. In de afbeelding staat ook de 110mm niet weergegeven. Verder zou je wat beter je beter kunnen meten en een definitieve maat kunnen geven voor je 60/62mm indicatie. Zoiets zegmaar (plaatje gerelateerd):
[afbeelding]

Maar goed het is vergeefse moeite want het lijkt jou allemaal wel duidelijk. Eveneens lijkt het jou totaal vanzelfsprekend dat heel MF direct voor je klaar staat en dat er liefst gisteren nog een kant en klaar antwoord op je scherm komt. Probeer eens te googelen op termen als 'forum etiquette' en probeer het dan nog eens. Of ga gewoon weg dat mag ook :W
_O-
 
Mij niet, het leek mij handig als je in de foto aangeeft waar de maten op slaan. Bijv iets met pijltjes <----40mm----> Als je dat uit de tekst moet halen zullen minder mensen enthousiast zijn om even te gaan kijken. Die 85mm staat bijv nergens bij, dat kan duidelijker. In de afbeelding staat ook de 110mm niet weergegeven. Verder zou je wat beter kunnen meten en een definitieve maat kunnen geven voor je 60/62mm indicatie. Zoiets zegmaar (plaatje gerelateerd):
[afbeelding]

Maar goed het is vergeefse moeite want het lijkt jou allemaal wel duidelijk. Eveneens lijkt het jou totaal vanzelfsprekend dat heel MF direct voor je klaar staat en dat er liefst gisteren nog een kant en klaar antwoord op je scherm komt. Probeer eens te googelen op termen als 'forum etiquette' en probeer het dan nog eens. Of ga gewoon weg dat mag ook :W
_O- Erg blij dat de forumtrollen ook wakker zijn geworden! Het was gewoon een serieuze vraag.
 
Laatst bewerkt:
't Zou goed een Yamaha tankdop kunnen zijn (YZF R1 R6 YZF 600 750 XJR1200 XJR400 TDM850 TDM900 TRX850 FJ1200) maar ik kan de afmetingen zo niet vinden. Zou ik thuis even moeten meten.

Alleen door dit:misschien toch niet...
is inderdaad lastig want vele doppen scharnieren naar achteren, vandaar dat de vulopening niet in het midden zit.

Ach, dan toch maar de slijptol erin en een nieuwe filler erop, was toch al de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
En je had daar 10 jaar voor nodig om daar achter te komen? :t
Nee hoor, dit wist ik al 9 jaar, maar is eens te meer bevestigd helaas... Professioneel, eigendom van Sanoma... The place to be voor motorrijdend NL. En dan krijg je dit soort respons.

Wat gebeurd hier zeg. _O- _O- _O- _O-
Dat vraag ik mij ook af... |( Moderatie is ook ver te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan