Stator revisie of imitatie kopen ?

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Hallo Techneuten,

Even een vraag m.b.t. een kapotte stator van een Suzuki DRZ 400 SM. Ik zie veel imitatie spul te koop staan voor +- 75 tot 150 euro op ebay etc. echter ik twijfel over de kwaliteit/pasvorm hiervan, wat is jullie ervaring hiermee ? Of is het beter om de originele te laten reviseren ?

Ik las verder nog dat het vermogen van de imitatie spoelen vaak nog minder is dan de originele dus vandaar de vraag of revisie niet beter is ?

(ik heb het voltage op de stekker komende vanaf de stator gemeten en 1 combinatie gaf slechts 2,1 volt aan, de andere 2 +- 55 V bij verhoogd toerental, spoelen zien er ook lekker verbrand uit)

Alvast bedankt,
 
ik heb imi-stator ingebouwd en uiteindelijk toch vervangen voor een goede. De imi gaf laadproblemen. Ik heb toen stator en regelaar beide vervangen door goede kwaliteit.
Voor mij geen imi uit china meer! Merk wat ik ingebouwd heb is electrosport.
 
Bedankt voor de tips, ik ga morgen eens langs bij de crosszaak waar ik normaal voor onderdelen ga. Eens kijken wat hun mij kunnen aanbieden qua revisie, ik laat het liever in de buurt ergens doen (zuid of midden Limburg)dan hoef ik niks op te sturen.

Maar het word zoals het er nu uitziet dus revisie in plaats van imitatie.
 
Ik heb goede ervaring imitatie van mpartz.
Heb het gewoon geprobeerd omdat veel goedkoper is dan origineel
Zitten in Helden, maar de postorder werkt ook prima.

Overigens gaat soms de spannings regelaar er aan als de stator kapot is.
Je kan ff kijken of alles weer werkt als je alleen de stator vervangt.

In mijn geval was de oorzaak dat stator kapot ging een rotte connector vd stator naar de regelaar. Zou ik zeker checken (of solderen).
 
Bedankt voor de tips, ik kreeg uiteindelijk toch een imitatie terug i.p.v. de oude gereviseerd, (oude was het niet waard volgens hun t.o.v. imitatie prijs).

Kwaliteit zou goed moeten zijn, ben eens benieuwd. Alles werkt in ieder geval weer hij laadt netjes de accu bij. Nu alleen nog een keer een langere testrit maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan