Silly Season 2018

Leuk, ik ben benieuwd hoe Miller met de Duc overweg kan!
Aan lef ontbreekt het hem iig niet..
 
Laatst bewerkt:
Jack Miller confirmed at Pramac Ducati


lowes moet vertrekken bij aprilia en redding komt er voor in de plaatst
Sam Lowes heeft een rot eerste helft van het seizoen gehad, maar de manier waarop Aprilia daarmee omgegaan is, vind ik welhaast schandalig.

Eens kijken waar Lowes mee te maken had: blessure aan het begin van het seizoen, rookie year in MotoGP met heel veel competitieve motoren op de grid, praktisch de slechtste motor van het veld (zijn motor liep tot Brno minstens een versie achter op die van Aleix), een aantal technische problemen tijdens trainingen en races.

Hij scoorde nauwelijks punten, wat natuurlijk geen goede performance is. Maar Aprilia reageerde daar relatief vroeg op, niet door te zeggen dat ze Sam steunen en dat hij een tweejarig contract heeft, maar door te zeggen dat ze met andere coureurs praten en hem halverwege zijn contract zouden kunnen dumpen!

Nu vond ik altijd al dat Aprilia verkeerd gegokt had door Sam Lowes zo vroeg aan te trekken, maar hem dan na tien races de deur wijzen vind ik absoluut niet netjes. Had 'm dan vóór het seizoen losgelaten, of had er twee jaar mee uitgezeten. Lowes is nu eenmaal geen trage coureur, en met de juiste ondersteuning had hij ongetwijfeld nog wel leuke dingen kunnen laten zien volgens mij.
 
Ik denk dat het erg moeilijk is om over een coureur te oordelen als je geen deel uitmaakt van een team, Aprilia dus in dit geval.
Het komt iig niet erg sympathiek over zoals ze met Lowes omgaan. En Lowes komt juist wel erg sympathiek over, overal en altijd. Maar toch kan ik me voorstellen dat het erg frustrerend is voor een team om met een coureur te werken die er vaak afvalt, en dit zelf weg lacht. Dat is Lowes zijn kracht dat hij zich weinig van een crash aantrekt. Maar daar wordt je als team best een x zat van. Als je na bijna iedere sessie weer een motor staat recht te buigen, en er eigenlijk weinig progressie te bespeuren is. Weet ik uit ervaring O-) :+

Ik zou als Lowes juist erg blij zijn als het niet erg lekker werkt, dat je dan wordt uitgekocht. Maar ja ik ben dan ook geen ambitieuze coureur..... O-) :+

Ik zou als Lowes het vooral wel erg hard om me heen roepen dat Aprilia niet netjes is door het contract af te kopen, maar dan denken "mooi en nu op zoek naar iets waar de vooruitzichten gunstiger zijn". 8-)
 
Ik zie ook geen plek meer voor Lowes in de GP, misschien terug naar moto2 of naar de superbikes?
 
Mwa ik denk dat er bij Suzuki juist wel plek is voor Lowes. Bij Suzuki verwijten ze Iannone dat hij niet erg serieus met zijn sport bezig is, (en daar kan ik me iets bij voorstellen :Y ) en daar is Lowes niet op te betrappen. Die heeft volgens mij alleen maar racen aan zijn hoofd. :] :t
 
Mwa ik denk dat er bij Suzuki juist wel plek is voor Lowes. Bij Suzuki verwijten ze Iannone dat hij niet erg serieus met zijn sport bezig is, (en daar kan ik me iets bij voorstellen :Y ) en daar is Lowes niet op te betrappen. Die heeft volgens mij alleen maar racen aan zijn hoofd. :] :t

Zwaait Denning daar nog de scepter? Die zijn vast wel vriendjes :Y

Edit: onee die Italiaan, waarvan ik zijn naam even zo gauw niet weet.

Tja Lowes op een Suzuki zie ik wel zitten eigenlijk, zijn motivatie om er iets moois van te maken is torenhoog!
 
Laatst bewerkt:
Sam Lowes heeft een rot eerste helft van het seizoen gehad, maar de manier waarop Aprilia daarmee omgegaan is, vind ik welhaast schandalig.

Eens kijken waar Lowes mee te maken had: blessure aan het begin van het seizoen, rookie year in MotoGP met heel veel competitieve motoren op de grid, praktisch de slechtste motor van het veld (zijn motor liep tot Brno minstens een versie achter op die van Aleix), een aantal technische problemen tijdens trainingen en races.

Hij scoorde nauwelijks punten, wat natuurlijk geen goede performance is. Maar Aprilia reageerde daar relatief vroeg op, niet door te zeggen dat ze Sam steunen en dat hij een tweejarig contract heeft, maar door te zeggen dat ze met andere coureurs praten en hem halverwege zijn contract zouden kunnen dumpen!

Nu vond ik altijd al dat Aprilia verkeerd gegokt had door Sam Lowes zo vroeg aan te trekken, maar hem dan na tien races de deur wijzen vind ik absoluut niet netjes. Had 'm dan vóór het seizoen losgelaten, of had er twee jaar mee uitgezeten. Lowes is nu eenmaal geen trage coureur, en met de juiste ondersteuning had hij ongetwijfeld nog wel leuke dingen kunnen laten zien volgens mij.

sam en aprilia zijn geen match made in heaven inderdaad, over hoe ze een coureur behandelen tja. is niet de zuiverste variant was ook het geval met loris baz die werdt gedumpt omdat ie te lang zou zijn voor dat zijn seizoen nog begonnen was. :X

zie maar wat er ook met andrea gebeurt met suzuki ik ben er van overtuigt dat beide er schuld aan hebben.

suzuki is de weg compleet kwijt en afgelopen jaar met ... vinales hebben ze de motor op hem ontwikkeld en niet op de huidige rijders nu raken ze kant nog wal
 
Zwaait Denning daar nog de scepter? Die zijn vast wel vriendjes :Y

Edit: onee die Italiaan, waarvan ik zijn naam even zo gauw niet weet.

Tja Lowes op een Suzuki zie ik wel zitten eigenlijk, zijn motivatie om er iets moois van te maken is torenhoog!

brivio dacht ik

nog 2 races en dan zal denk ik wel het volgden zitje bekend worden gemaakt
 
Kan me niet voorstellen dat Sam niet succesvoller kan zijn bij een ander team. Zoals hij met de Moto2 door de bochten kon boenjeren a la Stoner, moet er toch wel ergens een plekje voor hem zijn waar hij beter tot zijn recht komt!
 
Ik zie ook geen plek meer voor Lowes in de GP, misschien terug naar moto2 of naar de superbikes?

Er is nog één plek bij MarcVDS, één plek bij Reale Avintia, en nog een half zitje bij Reale Avintia als Rabat daar toch niet naartoe gaat. Anders zou ik, als ik Sam was, uhhh... Oei... Moto2..? Daar komen misschien nog wel wat leuke zitjes vrij.
 
Lowes kan zijn broertje gaan pesten in de WSBK door bij Ten Kate aan de slag te gaan. :-)
 
Er is nog één plek bij MarcVDS, één plek bij Reale Avintia, en nog een half zitje bij Reale Avintia als Rabat daar toch niet naartoe gaat. Anders zou ik, als ik Sam was, uhhh... Oei... Moto2..? Daar komen misschien nog wel wat leuke zitjes vrij.

Ik bedoelde meer dat ik niet zo snel nieuwe deuren voor hem zie openen. Er hangt toch het stigma aan van crashkoning. Das niet erg als je maar resultaten boekt (zoals MM) maar dat is natuurlijk ook lastig als rookte en bij een team als Aprilia.
 
Ik bedoelde meer dat ik niet zo snel nieuwe deuren voor hem zie openen. Er hangt toch het stigma aan van crashkoning. Das niet erg als je maar resultaten boekt (zoals MM) maar dat is natuurlijk ook lastig als rookte en bij een team als Aprilia.

Ja daar heb je zeker een punt. Wel jammer, want ik denk dat hij het wel kan. Zijn broer parkeerde de Yammie er ook nog wel eens naast. Maar is dit jaar ook al een stuk consistenter in het erop blijven zitten.
 
Interresant!
Volgens speedweek.de gaat Sandro Cortese naar Forward Moto 2.
En Luca Marini naar Sky VR46 moto 2.
Zal waatschijnlijk Stefan Manzi plaats moeten maken.
 
Hopen dat melandri volgend seizoen dan echt mee kan doen om overwinningen, vond het dit seizoen toch lichtelijk tegenvallen maar dat kan ook aan mijn verwachtingen hebben gelegen :p
 
op twitter stond dat nakagami naast crutchlow komt te rijden ..

ik vraag mij echt af wat die nu in de motogp moet
 
op twitter stond dat nakagami naast crutchlow komt te rijden ..

ik vraag mij echt af wat die nu in de motogp moet

Nakagami is een HRC rijder net zoals Crutchlow, staan beiden onder contract bij Honda zelf
wat het Lcr team dan weer steunt ook met centjes. En zoals hierboven al beschreven is...
Willen een Japanner op een Honda in de GP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan