Sabre 1100 v65 knipperlichten probleem

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
2.118
519
Ik ben in het bezit van 2 honda sabre s 1100 v65 uit 1985. Nou doet bij 1 de knipperlichten het niet. Als ik schakel blijven ze branden maar knipperen niet. Ik heb de knipper relais van de andere sabre over gezet die wel gewoon knipperd maar dit helpt niks. Wat zou het nog meer kunnen zijn...
 
Raw s? Bedoel je de knipperlichten zelf? Nee die komen van een Fireblade af. Past precies. Of zullen er te grote lampen in zitten? Accu is nieuw
raw is RichtingAanWijzer. De lampen moeten minimaal 21watt zijn. Als ze minder zijn of er is een lamp stuk dan zullen ze niet gaan knipperen.
Wat is de spanning op de raw als hij continue blijft branden en wat is je accuspanning?
 
Weet ik niet maar ga ik morgen even meten. Kan het niet zijn dat de lampen te zwaar zijn? Wat zou ik moeten meten hoeveel volt zou het moeten zijn.
 
Weet ik niet maar ga ik morgen even meten. Kan het niet zijn dat de lampen te zwaar zijn? Wat zou ik moeten meten hoeveel volt zou het moeten zijn.
Aan het gewicht mag het niet liggen.
Ik wil weten wat je meet op de accu en wat je meet op je lampjes van de raw. Als de spanning te laag is is je vermogen ook te laag en zullen ze niet knipperen
 
Sabre's hebben ook sensor in het balhoofd zitten. Hierdoor gaan de knipperlicten na een bocht vanzelf uit. Boven een bepaalde snelheid gaan ze na een bepaald aantal knippers ook vanzelf uit.

Supermodern voor de jaren 80 maar ik kan me herinneren dat de sensor in het balhoofd in de 90's al vaak problemen gaf. Kwam door vocht/corrosie. Ik zou die dus ook goed controleren.
 
Oké zal is kijken naar die sensor. Spanning op knipperlichten is 12.2 volt.ik heb een knipperrelais in mn koplamp en nog een blokje met 4 draden en weet niet waar deze voor dient. Heb de draden ook al vergeleken met mijn andere sabre maar dit verschilt wel wat. In beide is wat geknipt en gedoldeerd in de bedrading. Of het heeft iets te maken met dat het Amerikaanse voorschriften zijn met continu branden.ik heb er nu 2 draad raw s op van de Fireblade. Maar dat moet toch werken. De andere sabre heeft ook 2 draad. Snap er niks meer van😣
 
Laatst bewerkt:
Oké zal is kijken naar die sensor. Spanning op knipperlichten is 12.2 volt.ik heb een knipperrelais in mn koplamp en nog een blokje met 4 draden en weet niet waar deze voor dient. Heb de draden ook al vergeleken met mijn andere sabre maar dit verschilt wel wat. In beide is wat geknipt en gedoldeerd in de bedrading. Of het heeft iets te maken met dat het Amerikaanse voorschriften zijn met continu branden.ik heb er nu 2 draad raw s op van de Fireblade. Maar dat moet toch werken. De andere sabre heeft ook 2 draad. Snap er niks meer van😣


Ik weet niet wat er nu precies wel en niet werkt bij de 2 sabre s qua knipper en runninglights?
In elk geval, de knippers moeten orgineel 3 draden hebben. De voorste dan hè. Omdat runninglights alleen aan de voorkant zit.

Quote van het magnaforum: Posted 03 January 2007 - 10:08 PM
Sorry, maar de originele runninglights-aansluitingen werken alleen bij 3-draads knipperlichten (origineel amerikaans, de europese versies hebben slechts 2 draden)
Met wat kennis van electronica vallen er wel schakelingen te maken hoe het systeem bij 2-draads knipperlichten werken, maar die kennis heb IK ook niet.
De bruine draad is voor een eventueel stads/parkeerlicht, de Zwart/bruine is gewoon "loos"

Aan de voorkant heb je dan dus ook gewone remlichtlampjes nodig, 21W/5W.
 
Ik heb dus 2 draad s knipperlichten dat zal dan niet werken. Maar de andere sabre heeft dat ook en die werken wel goed. Ik zag wel dat er 2 nieuwe draden naar achteren zijn gelegd vanaf de koplamp rood en zwart. Ik zal proberen hetzelfde te doen...
 
Volgens mij kan 2 draads gewoon werken. Bij de andere motor werkt het toch ook?
Zo te lezen is het nu aangesloten als runninglights op jouw probleem motor.
Als je de juiste draden pakt moet het gewoon werken met 2draads knippers. Dus uitzoeken of je de goeie draden aangesloten hebt, en of de afslagsensor nog goed werkt.
 
Als er al iemand aan het knutselen is geweest valt er niks meer van te zeggen, maar normaal is groen massa, oranje voor de ene RAW en lichtblauw voor de andere kant. Als er ook nog oranje met witte streep en lichtblauw met witte streep aanwezig is, deze zijn origineel voor de running lights.
 
Nou, het is vandaag weer jouw geluksdag. Het staat allemaal in mijn Clymer.

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de bladzijdes niet in de goeie volgorde. Je moet even van beneden naar boven lezen.
Het vierkante blokje met de 4 draden in de koplamp zal denk Ik de connector zijn op het diagram op bladzijde 267. En dat zal dan jouw Magna V65 zijn schat ik zo in.
Het diagram op bladzijde 268 is inderdaad anders en die is van de Sabre1100.

Ik weet eigenlijk niet precies of je die sensor zomaar af kunt koppelen om van 3 draads naar 2 draads te gaan. Want er hangt zo te zien nog meer aan.
Je kunt wel testen op ohms en volts of alle onderdelen nog werken.

Kom je er zo uit?
 
Laatst bewerkt:
In de tabel staat trouwens dat de knipperlichtlampjes 23W/8W zijn. Maar dat kan ook wel een foutje in de Clymer zijn. Der staan wel meer fouten in.

Volgens mij heb ik nu al 3 verschillende wattages voorbij zien komen? 20, 21 en 23W.
Ik weet eigenlijk niet of een Watt meer of minder eigenlijk wat uitmaakt voor het wel of niet knipperen?

full
 
Laatst bewerkt:
Makkelijk zeg even een schema erbij top. Vandaag ben ik er ook nog even voor gaan zitten en nog even precies alles aangesloten zoals de andere Sabre,zonder resultaat. Die hellingsensor waarmee de knippers automatisch zouden moeten uut gaan staat ook op het schema. Zou ik deze sensor kunnen kortsluiten?
 
Ik was even lichtelijk verward, ik dacht eigenlijk in eerste instantie dat je een sabre had en een magna, omdat je het oa over V65 had.
En omdat het bij de 2de verschilde met de eerste in de koplamp dacht ik dat dus ook in eerste instantie en ging ik er van uit dat je beide schema's nodig had.
Maar stom van mij natuurlijk, een sabre is ook een V65.

Dus als ik het nu goed begrijp heb je 2 sabre's 1100cc dus dan zou tabel 89 op blz268 van toepassing zijn?
Dan zal dat vierkantje blokje met de 4 draden wel het position light relais zijn, of eventueel de speed- en tacho circuit comp.
Maar de kleuren staan erbij dus daar zou je uit moeten komen.
 
Ik verwacht eigenlijk ook dat die angel sensor defekt is, zoals iemand anders ook al zei. En dat de knippers het daarom niet doen.

Zekering 4 is trouwens van het cancel unit turn signal en van het position relais. Die zou misschien ook kapot kunnen zijn?


full

full




Er worden trouwens 2 groene draden gebruikt. De normale groene en de dg dark green, De laatste zal dan volgens mij aarde zijn.

Ik snap trouwens niet precies hoe en waarom het turn signal relais is aangesloten als ik het stroomschema vergelijk met een normale magna zonder hellings sensor maar wel met running lights.



full

full



Ik denk dat lb-blue/black van het knipperrelais naar de hellingshoeksensor en regelunit,ergens anders moet worden aangesloten, maar waar precies?

Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met knipperrelais, maar misschien kan iemand anders zien aan de stroomschema's hoe het één en ander aangesloten moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de functie van de hellingshoeksensor?
Moet deze de raw uitschakelen na de bocht of is het om de raw te laten branden i.p.v. knipperen na het nemen van een bocht?
 
Zie blz 266.

Als ik het goed heb worden de knipperlichten uitgeschakeld en de runninglights ingeschakeld. (Als je vergeet om de knipperlichten uit te zetten na een afslag. Het systeem gaat in werking na een bepaalde snelheid en of stuuruitslag )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan