Mt5 loopt alleen met choke

StijnG

Rookie
19 mei 2017
6
0
Ik heb een 70cc Mt5 met een 18 mm Keihin. Als ik zonder choke rijd, trekt hij redelijk op maar in de hoge toeren valt hij weg. Met de Choke rijdt hij prima, maar dat verbruikt veel en ik moet de Mt met een koude motor eerst aanduwen.
Ik dacht dat de lucht/gas verhouding verkeerd was, te weinig gas. Ik kan de gasnaald niet verder omhoog doen en ik kan geen kortere gasnaald vinden die past. Dus ik denk dat er een andere sproeier in moet, maar ik heb niet zoveel ervaring met sproeiers.
Dus ik vroeg mij af of dit de oplossing is en moet ik dan een grotere of een kleinere sproeier hebben dan maat 110?
 
Brommer topic's zijn niet toegestaan op M-F.

Daar is een lange uitleg voor, komt erop neer dat brommerrijders gemiddeld genomen in een andere levensfase zitten en ook op een andere manier posten wat tot confrontaties lijdt met de motorrijdende M-Férs.

De vraag in dit topic is ook voor motorrijders best leerzaam, ik laat m dus staan en open. Mocht het echt een brommertopic dreigen te worden gaat het topic alsnog op slot !
 
Ik heb een 70cc Mt5 met een 18 mm Keihin. Als ik zonder choke rijd, trekt hij redelijk op maar in de hoge toeren valt hij weg. Met de Choke rijdt hij prima, maar dat verbruikt veel en ik moet de Mt met een koude motor eerst aanduwen.
Ik dacht dat de lucht/gas verhouding verkeerd was, te weinig gas. Ik kan de gasnaald niet verder omhoog doen en ik kan geen kortere gasnaald vinden die past. Dus ik denk dat er een andere sproeier in moet, maar ik heb niet zoveel ervaring met sproeiers.
Dus ik vroeg mij af of dit de oplossing is en moet ik dan een grotere of een kleinere sproeier hebben dan maat 110?

Luch/benzine verhouding, te weinig benzine bedoelde je hier ;)

Heeft hij altijd al zo gereden of is dat in kortere of langere tijd zo langzaam ontstaan ?
Als je meer benzine wil hebben dan zul je uiteraard een grotere sproeier moeten monteren.