Revisie motorblok Honda CB750 F2 1977

daar

Rookie
19 feb 2007
15
0
Ik ben op zoek naar iemand (liefst in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen) die uiteraard tegen vergoeding mijn Honda motorblok kan nakijken en reviseren. Het motorblok staat al ruim tien jaar stil, maar draait nog wel en is volgens mij verder wel in orde. Ik overweeg ook om een big-bore set te laten plaatsen en na revisie moet deze overgespoten worden.

Het blok is beschikbaar na de zomer en ik zou deze graag komende winter weer willen inbouwen. Uiteraard in overleg.

Wie heeft er interesse of weet een goed adres waar ik terecht kan?
 
Wat wil je overspuiten, je blok? Dat zou ik tijdens de revisie doen. Dan kun je de losse delen stralen en spuiten.

Dat zou ik juist niet doen.
De kans dat er ergens straalgrit achter blijft hangen is erg groot, plus dat je ontzettend veel moet afplakken

Hier kun je lezen hoe ik mijn blok heb gespoten ( 1 pagina verders kun je zien welke lak ik gebruikt heb )

Honda cb 900 F2 Bol Dor klaarmaken/opknappen

Groeten en succes ermee.
 
We proberen denk ik voor hetzelfde te behoeden. Ik bedoel alleen stralen als je losse delen hebt, vandaar mijn opmerking dat ik het tijdens en niet na revisie zou doen.

Ik had het ook geprobeerd met afplakken etc. Maar we straalden zo door de pakkingen en keerringen het blok in. Dat doe ik nooit meer stralen als een blok gemonteerd is. Vervolgens het hele blok uit elkaar gehaald en dat werkte wel mooi als je losse carterdelen etc. kunt stralen.

Ontvetten is natuurlijk een ander verhaal, maar hoe dat er in het echt uit ziet als je een heel blok spuit heb ik geen ervaring mee. Hoe ziet dat er uit bij naden en pakkingen etc?
 
@Mojave.

Ik heb mijn motorblok niet gestraald, met een boormachine met verschillende staalborsteltjes alle lak eraf gehaald, en meerdere keren met thinner helemaal ontvet en daarna gespoten.

Dat klinkt als heel veel werk maar valt best mee hoor.

Groeten.
 
@TvdH. Dat begreep ik uit je verhaal dat je niet had gestraald. Hoe heb je dat met spuiten gedaan met de naden van bijvoorbeeld de carterdelen? En de deksels die heb je wel los gespoten?

Er zijn natuurlijk meerdere manieren. TS had het over een bigbore kit. Dan is het de moeite niet om het blok gelijk te splijten.

Mvg, Bob
 
Terug
Bovenaan Onderaan