olie probleem kmt 690 smcr

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry 1995

Rookie
21 mei 2017
2
0
katwijk aan de rijn
Goeden avond
Ik ben nieuw op dit forum
mijn naam is Barry

Ik heb een KTM 690 SMCR 2015 gekocht en heb het volgende probleem
waarschijnlijk met te weinig olie gereden (ging geen olie druk lampje branden ) na aftappen zat er nog ongeveer 1 liter in nu klink de motor anders dan normaal rookt wat uit de uitlaat en deze is zwart en vettig en wanneer je gas loslaat lijkt het of de motor afremt kan dit moeilijk omschrijven heb wel eens een warm loper met mijn scooter gehad olie slang van pompje af geschoten zo'n soort geluid is het de motor heeft pas 3300km gelopen heb er nu zelf 2000 km mee gereden 1 liter olie totaal bij gevuld
heeft iemand misschien een idee wat er fout gegaan kan zijn
het olie druklampje wanneer gaat deze bv branden?
er is 350 ml bijgevuld na dit voorval en daarna alles afgetapt kwam 1,4 liter totaal uit


gr barry
 
Laatst bewerkt:
1.4 liter is nog te weinig, er moet 1.7 l in bij een wissel. Hoe zagen de filters en de magneet eruit, veel slijpsel er aan? Verder lastig te zeggen wat er kapot is zonder hem open te halen. Hoe komt het dat er te weinig in zat, peil je regelmatig?
 
Beetje onsamenhangend verhaal. Probeer eens wat punten en komma's ;) .

Begin inderdaad met alle filters te inspecteren en vervangen. Tenzij er overal slijpsel in zit. Dan heeft het geen zin en zal je op een revisie uitkomen.

Anders netjes aftappen nieuwe originele filters steken en zeefjes schoonmaken. Met nieuwe originele olie Motorex 10w60 vullen. Na Iedere rit oliepeil controleren en wellicht na 1000KM voor zekerheid herhalen. Blijft hij olie zuipen dan wordt het reviseren.
 
Oliepeil goed in de gaten houden de eerste duizenden kilometers. Schijnt dat 690 dan iets meer verbruikt en dat die naar verloop van tijd minder gaat verbruiken. Klinkt een beetje omslachtig, maar ik merk dat die mij ook wat verbruikt en zit net op 4000 km.
Ik schrok ook van m'n oliepeil laatst en ik heb toch maar even een oliebeurtje gedaan bij de +/-3000km.

En wat de rest zegt hier, kijk even naar de filters en mocht je de oude olie nog hebben, kijk even of die schoon is of dat er allemaal slijpsel en spul in zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan