Honda Rebel 450 stopt er mee als die warm is

Sunproject82

Rookie
1 jul 2011
22
0
Nieuw Weerdinge
Goedeavond,

Heb voor 2 weken en Honda Rebel450 uit 86 gekocht voor mijn vrouw die met haar rijbewijs bezig is.
Nu heb ik volgende probleem hij start en rijd goed tot die warm word ca. 10 tot 15 min. Rijden dan valt hij stil en springt niet meer aan. Heb en keer de bougie uitgedraaid en er kwam geen vonk effen en kwartier half uur wachten en hij springt weer aan.

Dacht dat het de bobine was dus die heb ik van het weekend vervangen plus nieuwe kabel,Bougiestekker en Bougies ma helaas na en 15 rijplezier (moet wel zeggen hij draaide wel soepeler met de nieuw spullen) stond ik weer stil effen wachten tot die afkoelde en hij start weer???

Iemand hier nog en idee wat het probleem kan zijn?
Heeft de rebel 450 en condensator? wen ja war zit die?

Groetjes,
Micha
 
Grote kans dat het inderdaad de pulsgever / krukas of nokkenas positiesensor is. Bij warmte zet de spoel uit en verbreekt dan het contact. Eenmaal afgekoeld doet hij het weer (even).

Meten is weten: koud en warm even doen.
 
De pulsgever word niet zo snel warm omdat die bij jouw rebel waarschijnlijk ook gwoon in de motorolie zit.

De draden vanaf de pulsgever gaan waarschijnlijk naar een stekkerverbinding en vanaf daar naar de CDI.
Google anders even naar een werkplaatshandboek van jouw rebel.
 
Het zou ook heel goed kunnen dat jouw CDI niet dichtgesealt is. Mijn voormalige Honda uit 88 was ongesealt.
Als ie eenvoudig loskan zou ik alle soldeersels op de print even doorlaten solderen door een vakman.
Bijvoorbeeld door de plaatselijke radio/tv zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan