Twijfel comfortabele fun bike :)

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Ik ben opzoek naar een andere motor met een rechte zit, vanwege opspelende blessure met voor over hangen.

Ik twijfel tussen de volgende motoren:

Aprilia dorsoduro 750 (minpunt zadel, kleine tank en misschien kwaaltjes?)

KTM superduke vanaf 2007 nieuwere model met grote tank ( minpunt verbruik en kwaaltjes)

KTM 950 sm ( minpunt zadel, trekt mij het minst qua uiterlijk)

Ik wil er tussen de 300 en 400 km mee dag kunnen rijden (motorweekenden).
Het zijn alle drie niet de zuinigste motoren, maar wil graag een v-twin.

Welke is de verstandigste keuze?
Zijn er nog vergelijkebare funbikes die kunnen concureren die ik over het hoofd zie?

Hoor graag jullie mening. :]
 
Ducati streetfighter is ook wel vergelijkbaar denk ik.

Zijn volgens mij 2 uitvoeringen van qua cc's
 
Laatst bewerkt:
Er zijn zat bedrijven en mensen die een zadel aan kunnen passen aan jou wensen dus dat is het punt niet.

Kleine actieradius is inderdaad vervelend en kwaaltje helemaal.
 
Heb een Dorso 750 gehad, superfiets.
Maar als ik hem nu vergelijk met KTM dan zijn de remmen en vering bij KTM van een ander niveau, veeeel beter.

Maar de Torso heb ik goed mee gegumd, alleen die kleine tank... echt veul te klein.
 
Aprilia Shiver ipv de dorsoduro
1 op 17
15 liter tank

Met 1,93m lengte lukte 2.000km in 3 dagen zonder enig probleem
 
Yamaha MT is leuk, maar de mt03 is enige in budget. Deze heeft alleen weinig vermogen.

Shiver nog niet gezien, dit is zeker een optie. Is dit ook een echte rijdersfiets qua wegligging.
 
Moto Guzzi heeft vrijwel altijd een V-twin. Het zijn allemaal rijdersfietsen (?) en funbike's, en zeker goed voor meer dan 500 km per dag.

Husqvarna?

Er zijn toch wel erg veel V-twinnen met een meer rechtere zit.
 
Ga je voor een ultieme fiets of wil je voor weinig leuk op pad?

Als ik een Husqvarna Nuda 900 met zijn 315 graden krukas hoor lopen krijg ik wel kippenvel.

Zelf heb ik jaren op een SV650 gereden de carburateur versie. Super betrouwbaar, maar de vering en remmen zijn wel budget en niet te vergelijken met hoe de andere fietsen hier in het rijtje zijn afgemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook fun hebben op een Harley.

THM9z.jpg
 
Nuda 900 wordt weinig Aangeboden.

Sv650 heb ik gereden en is idd qua wegligging te min.

Shiver lees ik problemen met startmotor en elektrisch.

Superduke en 950 sm trekken mij het meest.
 
..

Shiver lees ik problemen met startmotor en elektrisch.
..

Alleen de eerste jaren hadden hier problemen mee. De nieuwere niet, bij de oudere modellen is dat (als het goed) is gewoon via de garantie opgelost.
Oke, mijn startmotor gaf toevallig een paar weken geleden de geest. maar was zo opgelost
 
Laatst bewerkt:
Ga je voor een ultieme fiets of wil je voor weinig leuk op pad?

Als ik een Husqvarna Nuda 900 met zijn 315 graden krukas hoor lopen krijg ik wel kippenvel.

Zelf heb ik jaren op een SV650 gereden de carburateur versie. Super betrouwbaar, maar de vering en remmen zijn wel budget en niet te vergelijken met hoe de andere fietsen hier in het rijtje zijn afgemonteerd.

was er voor die sv geen verwarmingskitje nodig vooral in de winter omdat de carb's nog wel eens wouden bevriezen?
Las dit 2 haar geleden een keer toen ik zelf een nieuwe motor zocht.
 
was er voor die sv geen verwarmingskitje nodig vooral in de winter omdat de carb's nog wel eens wouden bevriezen?
Las dit 2 haar geleden een keer toen ik zelf een nieuwe motor zocht.

Dat geldt simpelweg voor heel veel carb-fietsen. Zou ik niet in m'n overweging voor de koop van een motor meenemen. Veel carburateurs vriezen bij temperaturen van 5 tot 2 graden boven Celsius aan, mits de omstandigheden 'slecht genoeg' zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan