JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Dank je wel.
Voor wat betreft de revisie, cilinders gehoond-nieuwe zuigers- schakelvorken vervangen-keerringen vervangen -koppelingsplaten vervangen en powerdynamo gemonteerd. Loopt als een zonnetje. Ik hoef nog alleen maar het zijspan af te stellen en dan is het klaar. Ben wel gek op die dingen, erg betrouwbaar mits goed onderhouden.
 
Yup, heb je de begrenzende dingen ook verwijdert en de gaatjes voor de smering van de middelste krukaslagers opgeboord?
 
En al aangeschaft?????
:N
Er staat/stond ook zo'n leuke voskhod te koop.. vreemd genoeg zonder carb..
Moet er van uit gaan dat 't blok aan barrels is waar haal je dan onderdelen(best moelijk voor zo'n ding schijnt) duss.. nee ben verstandig geweest.
Heb m'n handen nog vol aan de voorrem van den enfield.. ;(
 
Heb ooit een jawa wiel in een enfield gemaakt voor mijn neefje daarna een 21 inch velg erop gespaakt (niet zelf Haan wheels) as van enfieldvoorwiel en hub van een 638 moest alleen 2 busjes maken eigenlijk heel simpel
 
Een 634 heeft de veren aan de buitenkant zitten, die worden geklemd tussen de onderste kroonplaat en de bovenkant van de buitenpoten.
op deze manier, maar dan zitten er beschermhulzen omheen: [afbeelding]

Een 638 vork zal vast passen als je hem overzet inc T-stuk en kroonplaat, losse 638 poten geef ik weinig kans..

Een snelle blik op jawaparts zegt me dat de veren voor de 634 er niet meer nieuw zijn.

Maar, volgens mij hebben de latere 634 modellen met dubbele tellers andere vorken, daarvan zie ik wel eens foto's met harmonica rubbers om de voorvork..

Heb je het probleem met de voorvork al opgelost,of wat mis je? Ik heb nog wel van dat 634 spul liggen.
 
Goed om te weten! Die van mij zij volgens mij versleten.

De voorvork komt niet goed meer omhoog terwijl alles spanningsvrij gemonteerd is, en de telescopen soepel schuiven.
 
Goed om te weten! Die van mij zij volgens mij versleten.

De voorvork komt niet goed meer omhoog terwijl alles spanningsvrij gemonteerd is, en de telescopen soepel schuiven.
Dat is vreemd.. Dan moeten ze wel heel slap zijn? Ik kan het me haast niet voorstellen..
 
Het is niet veel hoor Sammie. Hij zakt onder belasting net te ver in.


Als ik optrek, is het net of ik een stoepje oprijdt, hij komt dan net wat verder uit zijn veren.
Iets langere (lees nieuwe) veren geven hopelijk een hogere hoogspanning, die dit oplost.

Hebben jullie trouwens ervaring met poedercoaten? Ik overweeg om mn hele Jawa 360 te poedercoaten ipv. Nat lakken
Maar weet niet of dat op het plaatwerk wel mooi wordt...
 
Ik heb een keer een frame laten poedercoaten, ziet er op zich wel mooi uit, maar op plaatwerk zou ik het persoonlijk nooit doen. Gewoon spuiten is mooier. Zelf spuit ik nu de frames omdat poedercoat relatief duur is.
 
hoi
poedercoaten is hard , het heeft zijn voordeel sterk en slijtvast,blijf lang goed op kleur,
nadeel is door zijn hardheid krijg je een kleine beschadiging kan dat onder de huid
veel groter zijn, wat dan zichtbaar wordt,
een aanrader is 2 componenten verf dit is wat taaier gevolg kleine beschadiging
blijft een kleine beschadiging,
 
De 634 hier gaat weer richting een volledig geheel.

Koppeling zit er weer in en schakelmechanisme. Koppelingshuis uitgelijnd tov primair tandwiel.
Heb het originele dashboard met 2 controlelampjes: dynamo en grootlicht vervangen voor onderstaand model.
Kwam erachter dat op de bak gewoon een neutraalschakelaar zit, zonde om die niet te gebruiken..
Kreeg alleen de indicatie vd knipperlichten niet goed voor elkaar.. M'n belasingsonafhankelijk relais blijft een licht signaal afgeven zelfs als de knipperlichten niet aan staan. Gevolg is dat het lampje met contact aan blijft knipperen..

Vd week de puntjes op de I voor de draadboom aan de voorzijde, dan nog nieuwe contactpuntjes erin, velleman kitje en alles weer vast.

_vyr_2664DSCN9250--Kopirovat.jpg
 
De 634 hier gaat weer richting een volledig geheel.

Koppeling zit er weer in en schakelmechanisme. Koppelingshuis uitgelijnd tov primair tandwiel.
Heb het originele dashboard met 2 controlelampjes: dynamo en grootlicht vervangen voor onderstaand model.
Kwam erachter dat op de bak gewoon een neutraalschakelaar zit, zonde om die niet te gebruiken..
Kreeg alleen de indicatie vd knipperlichten niet goed voor elkaar.. M'n belasingsonafhankelijk relais blijft een licht signaal afgeven zelfs als de knipperlichten niet aan staan. Gevolg is dat het lampje met contact aan blijft knipperen..

Vd week de puntjes op de I voor de draadboom aan de voorzijde, dan nog nieuwe contactpuntjes erin, velleman kitje en alles weer vast.

[afbeelding]
Heb je het verklikkerlampje wel tussen links en rechts geschakeld zoals het oorspronkelijk het geval was? Dan zou het alleen moeten knipperen als OF links OF rechts aangezet wordt.
full
 
Dat heb ik ook geprobeerd, en dan krijg ik standje alarmlichten ;(
Ik denk dat je het bedradingsschema eens goed moet nalopen..

Verder jawa ik nogal wat af! De 638 staat al een paar jaar lekker in de tectyl en de gesloten kettingkast is ideaal in nat weer en pekelige dingen(want wat gaat je ketset snel stuk van pekel bij een blote set)
De halfautomaat is erg verslavend.. ook iets waar ik op vakantie erg van genoot..

Kortom; ben erg happy met mijn 638!
Lb8J8oN.jpg

UC8Mcde.jpg

iLP4bvl.jpg
 
mijn how to primaire tandwiel verwijderen zonder speciaal gereedschap
-verwarm het tandwiel met een verfstripper
-plaats een bandenlichter met de gekromde zijde achter de uitsparing voor het speciaal
gereedschap
-plaats een blok hout tegen het blok als scharnierpunt voor de bekomen hefboom
-een paar tikken achteraan op de bandenlichter
-tandwiel los
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan