JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

.Ik word knetter.. na lange tijd zuigers terug gestuurd en na nog langere tijd zuigers terug gekregen en zou zijn getest dat de pistonpennen er door konden(dat was het probleem met de vorige)
van 1 gaat hety goed.. de andere.. is er niet in te krijgen.. ik ben hier al letterlijk maanden mee aan het kloten.
Ik denk dat ik een topic in 'techniek'open..
 
Pen en gat opmeten is een goed idee,ook van de andere zuiger Je weet dan of de pennen en de gaten gelijk zijn Het makkelijkste is de gaten ruimer maken Heel fijn schuurpapier stijf oprollen tot een passende prop, veel petroleum of diesel, dan een paar keer er doorhalen Bij mijn weten moet een zuigerpen er koud met de hand ingedrukt kunnen worden
 
..Ook hier maar even updaten;
ieve mensen, ik ben vandaag naar iemand geweest die zich bezig houd met 2 takt racerij..
'laat het spul maar eens zien' zei hij..
Met een 16mm verstelbare ruimer heeft hij- hij heeft 't vaker gedaan'de zuiger wat bijgewerkt.
Ik heb goed opgelet en volgende keer durf ik't wel zelf aan. :Y
De verhalen dat 't veel te grof zou zijn, lijken wat overdreven..
Er moest flink wat uit, maar nu kan je de pen er met 2 duimen in duwen.
Ik denk dat het nu perfect is..
Pfff hierdoor ca. 3 mnd vertraging opgelopen allemaal..
Ik denk dat ik dit project over de zomer heen til.

Verder zei deze man dat hij er erg aan twijfelde/niet geloofde dat deze zuigers van Tsjechische makelij zijn..
Ze zijn me wel als zodanig verkocht.
Ik zie zelf ook dat ze grof zijn afgewerkt.. maar goed, ik hoop wel dat ze vormvast zijn en verder goed presteren..
Ik heb ze vergeleken met de oude zuigers die er uit komen.. die zien er veel 'scherper'afgewerkt uit..
Ik denk niet dat ik nog zaken doe met de verkoer van deze zuigers.. zowieso niet na de tamelijk rare mail die ik kreeg toen ik dit probleem meldde..en heb al eerder problemen met ze gehad..
Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Mooi dat is dan ook weer in orde.
Kun je komende week je blok weer in elkaar zetten.
Zuigers zullen wel gemaakt zijn in Verweggistan.
 
Laatst bewerkt:
..Ook hier maar even updaten;
ieve mensen, ik ben vandaag naar iemand geweest die zich bezig houd met 2 takt racerij..
'laat het spul maar eens zien' zei hij..
Met een 16mm verstelbare ruimer heeft hij- hij heeft 't vaker gedaan'de zuiger wat bijgewerkt.
Ik heb goed opgelet en volgende keer durf ik't wel zelf aan. :Y
De verhalen dat 't veel te grof zou zijn, lijken wat overdreven..
Er moest flink wat uit, maar nu kan je de pen er met 2 duimen in duwen.
Ik denk dat het nu perfect is..
Pfff hierdoor ca. 3 mnd vertraging opgelopen allemaal..
Ik denk dat ik dit project over de zomer heen til.

Verder zei deze man dat hij er erg aan twijfelde/niet geloofde dat deze zuigers van Tsjechische makelij zijn..
Ze zijn me wel als zodanig verkocht.
Ik zie zelf ook dat ze grof zijn afgewerkt.. maar goed, ik hoop wel dat ze vormvast zijn en verder goed presteren..
Ik heb ze vergeleken met de oude zuigers die er uit komen.. die zien er veel 'scherper'afgewerkt uit..
Ik denk niet dat ik nog zaken doe met de verkoer van deze zuigers.. zowieso niet na de tamelijk rare mail die ik kreeg toen ik dit probleem meldde..en heb al eerder problemen met ze gehad..
Iedereen bedankt voor het meedenken!
ah daarom was je er niet....
Ik was even langs voor een bakkie..
 
Mooi dat het gelukt is Sammie!
Mja, maar door al 't gedoe heb ik even niet zo'n zin in het ding? Ik til't over de zomer heen denk ik.. intusen een 12V stator en regelaar voor de vape kit zoeken die er bij zat(de vorige eigenaar had de 6V versie gekocht)
De enfield wil ook wat aandacht(wat remmerij trubbels) en denk er over om daarmee weer op vekaansie te gaan, hoewel de 638 ook nog steeds kans heeft(en veel sneller is, en beter remt, beter stuurt, eigenlijk alles beter doet, maar wel benzine slurpt..)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de eerste meters gemaakt op de 634 8-)
Wel even wennen zo'n omgekeerde bak..

Meteen even een lijstje gemaakt met aandachtspunten, vooral remmerij.
6V systeem houd inderdaad niet echt over qua stroom..

full
 
Als je je achterlicht en stadslicht en tellerlampjes voor LED vervangt scheelt het alweer best wel Watt..?
 
Gisteren de eerste meters gemaakt op de 634 8-)
Wel even wennen zo'n omgekeerde bak..

Meteen even een lijstje gemaakt met aandachtspunten, vooral remmerij.
6V systeem houd inderdaad niet echt over qua stroom..

[afbeelding]

Mooi ding man :9~ Heeft zeker geen vape dan? Enneh Ledjes zijn inderdaad altijd leuk.

Jo, jij nog voortgang geboekt met mijn ex post modernistische stalen ros? Misschien leuk om volgende maand eens koffie te doen? Kan ik hem met eigen ogen zien :9
 
Mooi ding man :9~ Heeft zeker geen vape dan? Enneh Ledjes zijn inderdaad altijd leuk.

Jo, jij nog voortgang geboekt met mijn ex post modernistische stalen ros? Misschien leuk om volgende maand eens koffie te doen? Kan ik hem met eigen ogen zien :9
Je bent van harte welkom. Er valt helaas nog niet heeeel veel te zien behalve losse onderdelen verspreid door het huis. Maar veel ervan ziet er nu goed uit, behalve het deel dat nog gespoten moet worden :)

En ik zoek nog een 18x2,15 inch 36 spaaks velg. Dus als iemand er een heeft rondslingeren ..
full

De gouden Jawa gaat trouwens naar een verzamelaar in 't noorden. Dat schept dan weer ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding man :9~ Heeft zeker geen vape dan? Enneh Ledjes zijn inderdaad altijd leuk.

Jo, jij nog voortgang geboekt met mijn ex post modernistische stalen ros? Misschien leuk om volgende maand eens koffie te doen? Kan ik hem met eigen ogen zien :9

Nope, alles oldskool origineel.
Ik wilde de vape investering (nog) niet maken zonder de verdere technische staat + eventuele extra kosten te hebben doorgrond.
Ik heb wel een adapter voor een 6v naar 12v dynamo + vape ontsteking maar dat paste zonder verder modificaties niet helemaal lekker, dus dat heb ik even gelaten voor wat het is.

Dr zaten lange bougiedoppen op, en die had ik voor nu vervangen voor weerstandsvrije bougiedoppen. Bij het meten van de laadspanning sloeg m'n multimeter helemaal op hol :o
Ik was al bang dat de spanningsregelaar kapot was.. maar toen ik de mulimeter van het frame af pakte en hem vast hield gaf die wel normale waardes.. zal wel te maken hebben met het ontbreken vd weerstand en iets met radiostoring :+
 
Die is idd erg leuk..
Het lijkt me ook best leuk om op/met een 175 jawa of CZ met de 'plonkers' mee te doen..
Net bij het TT circuit wezen buurten.. nabij de normale parkeerplaats stonden veel motoren.. ik zet de enfield erbij.. even pauze, wat met mensen te babbelen..
Er stonden veel nieuwe en dure/exclusieve motoren.. en welk barrel trekt de meeste aandacht? O-)
Wellicht morgen met 1 van de jawa's proberen... _O-
 
Je bent van harte welkom. Er valt helaas nog niet heeeel veel te zien behalve losse onderdelen verspreid door het huis. Maar veel ervan ziet er nu goed uit, behalve het deel dat nog gespoten moet worden :)

En ik zoek nog een 18x2,15 inch 36 spaaks velg. Dus als iemand er een heeft rondslingeren ..
[afbeelding]
De gouden Jawa gaat trouwens naar een verzamelaar in 't noorden. Dat schept dan weer ruimte.
Velg x2 nieuw kopen en gelijk nieuwe spaken mee bestellen.
Zo duur zijn ze nou ook niet meer.

Knapt een motor enorm mee op.
 
Velg x2 nieuw kopen en gelijk nieuwe spaken mee bestellen.
Zo duur zijn ze nou ook niet meer.

Knapt een motor enorm mee op.
:Y Staat al op mijn lijstje. Achterwiel is OK. Dus maar 1x nieuw kopen. Is een optie. Voor zo'n 52 euro een nieuwe velg. Maar dat is dan chroom uit India. Ik heb liever het oorspronkelijke Tjechische chroom, want als je dat schoon houdt en regelmatig met vaseline inwrijft, blijft het eindeloos goed. Nog niet gevonden bij de Jawa handelaren.
Lijkt me ook leuk om eens zelf te spaken. Wel eens gedaan bij fietswielen, maar nog niet bij een wiel voor een motor.
 
:Y Staat al op mijn lijstje. Achterwiel is OK. Dus maar 1x nieuw kopen. Is een optie. Voor zo'n 52 euro een nieuwe velg. Maar dat is dan chroom uit India. Ik heb liever het oorspronkelijke Tjechische chroom, want als je dat schoon houdt en regelmatig met vaseline inwrijft, blijft het eindeloos goed. Nog niet gevonden bij de Jawa handelaren.
Lijkt me ook leuk om eens zelf te spaken. Wel eens gedaan bij fietswielen, maar nog niet bij een wiel voor een motor.
Neem er de tijd voor.. ik doe't zelf in fasen.. soms een uurtje er tussen, soms een dag of meer.. steeds oppakken en kijken waar 't beter kan.
het laatste beetje slag eruit schroeven kost meer tijd dan het hele wiel assembleren en velg op hoogte brengen.. bij mij.. kan heel goed aan mijn vaardigheid liggen.. :Y
 
Neem er de tijd voor.. ik doe't zelf in fasen.. soms een uurtje er tussen, soms een dag of meer.. steeds oppakken en kijken waar 't beter kan.
het laatste beetje slag eruit schroeven kost meer tijd dan het hele wiel assembleren en velg op hoogte brengen.. bij mij.. kan heel goed aan mijn vaardigheid liggen.. :Y
Lijkt me een heel verstandige aanpak Sammie :Y

En ik heb mijn vader honderden wielen zien spaken. En ik heb ook een aardig artikel gevonden op internet:
http://85.92.140.110/~oudebrfold/Downloads/Het spaken van een wiel.pdf
Gaat wel lukken, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Jawa is nu (optisch) klaar dus ik zal er ook een fotootje van plaatsen.
rijden gaat steeds beter, heb nu ook een goeie sproeierboer gevonden.
Alleen de aansluiting op het spruitstuk van de carb blijft slecht (ook mijn nieuwe).
Had jij een adres in Nederland waar dat inlaatspruitstuk van mikunie gekocht kan worden Sammie?

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154031_zpsigpex2qt.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i286.photobucket.com/albums/ll111/atlan03/20170524_154044_zpstng7veow.jpg"]afbeelding~][/URL]

gr. Sander

Is laten maken van een passend spruitstuk geen optie?
Heb ik ook ooit gedaan voor mijn jawa.(was dan wel voor een keihin maar dat maakt geen verschil)
 
Terug
Bovenaan Onderaan