Motor-Forum

Select Forum

Shiver, Aprilia pił bella, deel 5

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
Het is wel typsich Italiaans. Ducati's en MV Augusta hebben ook een sterke voorkeur om minder vermogen op de weg leggen dat opgegeven.
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
Koppel zou inderdaad wel omhoog mogen (een 750cc 4-inline kan zelfs een powerwheelie maken wat bij de Shiver niet lukt terwijl je zou verwachten dat een V-twin meet koppel heeft)
Vermogen is niet nodig, kan hard genoeg

Maar eigenlijk heb ik totaal niets te klagen, hoeft ook echt geen 1000cc-er te hebben met 130+ pk. Nu kan ik tenminste nog een beetje vol gas gaan zonder al te bang te hoeven zijn(wheelies en rijbewijsinvorderingssnelheden)
Monster 620

Kawasaki Z1000SX 2016

Reg. datum:
28 apr. 2013
Van mij mag er best een Shiver+ komen met meer vermogen.

Moet toch kunnen uit 900cc..

Het tamme karakter is toch ook wel een reden geweest om over te stappen. En de stap naar de tuono is weer net ff te groot.

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
Een Tuono is net als de BMW S1000XR. Leuke motoren maar qua vermogensopbouw te wild/lomp voor de gewone weg
Een VFR200X heeft vermogen plenty maar kan door zijn laagtoerige karakter vooral op koppel gereden worden en heeft het vermogen niet nodig. Dat maakt de motor veel geschikter voor de openbare weg. De Z1000SX is volgens een gelijksoortige gedachtengang ontwikkelt.

De 900cc inderdaad veel meer vermogen uit gehaald worden. Aprilia heeft bewust gekozen voor 70 kw (was het maar 70 kw) vanwege het A2 rijbewijs. Dit maakt de Shiver voor een breder publiek beschikbaar. Dat blijft een gok
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Kawasaki Z1000SX 2016

Reg. datum:
28 apr. 2013
Had dan net als Kawa gedaan. Een shiver 900e, met standaard als 35KW vermogen, en een gewone 900 met iets van 120 pk..

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
Ze had het vanmorgen even moeilijk met wakker worden:
hik hik hik plof hik hik hik plof hik hik hik plof

Toe maar knop los gelaten en nog een keer opnieuw
hik hik plof plof plof plof, jup doet het

3 graden is toch wel koud voor haar

En volgens de strooikaart zou er niet gestrooid zijn, maar ik betwijfel het.
Nu maar goed boenen en niet meer uitlaten -O-
Monster 620

<5000km

Reg. datum:
10 jul. 2017
Opstarten ging bij mij vanochtend (en zojuist) gewoon prima, alleen als ik de eerste keer naar de 2 schakelde, viel die ineens uit... Nog voor ik de koppeling op liet komen/gas gaf. Gewoon meteen bij opschakelen. Toch te koud? Accu te leeg gelopen afgelopen tijd? Heb er vanochtend 25 minuten snelweg mee gereden en zojuist hetzelfde probleem gehad.

En op de terugweg lag er volgens mij op sommige kruispunten in de stad ook pekel -.-

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
Woo dat had ik van de week dus ook, echt heel raar was dat.

Maar daarna weer starten lukte in 1x

En dat moeilijk starten heb ik nu nog maar 1x gehad gelukkig, rest van de tijd ging het gewoon normaal. Wel iets warmer maar wel nat. (accu is bijna 3 jaar oud en heeft nooit aan de druppelaar gezeten en stond altijd buiten onder een afdak, dus gewoon koud.)
Monster 620

<5000km

Reg. datum:
10 jul. 2017
Ik ben dus niet de enige *O*

Ik ga dit weekend nog eens rijden, kijken of het weer gebeurt. Het maffe is dat ik voor die tijd al 3x de koppeling in zijn 1 had ingedrukt en helemaal op laten komen voordat ik naar 2 ging en toen viel die stil. Als hij moeilijk blijft doen, toch maar weer de dealer bellen. Heerlijk, zo'n Italiaan. :P

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
Is karakter :+

Ik rij als het goed is morgen gewoon weer dus zal het ook wel merken.
Monster 620

Bwoap!

Reg. datum:
01 jul. 2008
Soms heeft dat met de startmotor te maken. De kabel die de aan startmotor vastzit wil nog weleens gaan corroderen. Dat rubber kapje erop houdt ook niet alles tegen. Makkelijk te checken / fixen.
=Driving since 2002. Riding since 09-2008=

Shiver

Reg. datum:
06 jun. 2013
Startmotor is nog geen half jaar nieuw bij mij, maar kan even kijken

Vanmorgen startte en reed het gewoon normaal, viel niet uit
Monster 620

Reg. datum:
20 feb. 2004
Al eens eerder gevraagd maar is het een beetje te doen om zelf een frame deel te wisselen? Linker deel in dit geval. De gereedschappen even buiten beschouwing gelaten.

<5000km

Reg. datum:
10 jul. 2017
quote:
Pedrofich schreef op 15 november 2017 @ 13:18:
Startmotor is nog geen half jaar nieuw bij mij, maar kan even kijken

Vanmorgen startte en reed het gewoon normaal, viel niet uit

Fijn :)

Ik heb vandaag ook gereden en helemaal nergens last van. Denk dat ie het gewoon koud had.

Reg. datum:
21 nov. 2016
Hoe zit het met frontpaddockstands op de shiver. Was aan het kijken naar een voor het balhoofd maar ik zie op mijn shiver een T stuk voor de remleidingen zitten, precies op dit gat. Is er een balhoofd paddockstand die hiermee werkt of is er een andere optie?
Bedoeling is om wielen en voorpoten volledig los te kunnen halen.

shiver top geluid!

Reg. datum:
24 mrt. 2009
Ik heb ook eens naar een balhoofd paddock gekeken maar de remleiding zit in de weg ja....dus toen maar een expemplaar genomen die je onder de vorken zet.

Van de week wilde Appie niet starten, accu dood, zelfs na 2dgn oplagen dus gisteren een nieuwe lithium accu er in gezet. Hij doet het weer top!

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.