Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Caponord 1200. Dan blijf je toch bij Aprilia.
Ik zou bijna zeggen dat de Caponord de grote broer is van de Shiver.
 
Thanks Bart! ben er ook zeer tevreden mee!

Wellicht zou je commandant 4/5 kunnen gebruiken om te polijsten ? als de lak nog vrij nieuw/netjes is dan beter commandant 5.
Ziet er goed uit Mike!

Ik heb wat doffe plekjes op mijn tank, weet iemand of ik dit gewoon kan polijsten of eruit kan waxen?
 
Had een maandje ongeveer niet gereden, geen zin in dingen enzo. Maar vandaag maar weer ff uit de schuur getrokken en heerlijk ritje gemaakt. Had nieuwe laarzen gekocht, was ff wennen met schakelen omdat deze wat dikker zijn. Maar wende snel.

Aan einde van rit is ff op vrij stukje weg gekeken hoe hard ie nou eigenlijk gaat. Bij 191 hield het op. Daarna in elkaar gedoken en toen ging die harder lopen maar moest alweer van mijn gas. Denk dat het moeilijk wordt om ruim over de 200 te gaan. Maar rij dat toch eigenlijk nooit, teveel wind ;). Shiver blijft wel goed stabiel.

v_Max192kph.jpg


Weet ik dat ook weer. Trouwen, sinds ik zelf mijn olie en filter heb gewisseld rijdt ie toch echt wel fijner. Weet niet wat die vorige eigenaar er aan olie heeft ingepleurt, maar was denk ik niet helemaal conform specs.
 
Had een maandje ongeveer niet gereden, geen zin in dingen enzo. Maar vandaag maar weer ff uit de schuur getrokken en heerlijk ritje gemaakt. Had nieuwe laarzen gekocht, was ff wennen met schakelen omdat deze wat dikker zijn. Maar wende snel.

Aan einde van rit is ff op vrij stukje weg gekeken hoe hard ie nou eigenlijk gaat. Bij 191 hield het op. Daarna in elkaar gedoken en toen ging die harder lopen maar moest alweer van mijn gas. Denk dat het moeilijk wordt om ruim over de 200 te gaan. Maar rij dat toch eigenlijk nooit, teveel wind ;). Shiver blijft wel goed stabiel.

[afbeelding]

Weet ik dat ook weer. Trouwen, sinds ik zelf mijn olie en filter heb gewisseld rijdt ie toch echt wel fijner. Weet niet wat die vorige eigenaar er aan olie heeft ingepleurt, maar was denk ik niet helemaal conform specs.

Foei :9 dat mag niet haha

Bij mij heeft de max ooit op 210 km/h gestaan, laatste stuk vanaf 8.500/9.000 rpm duurt erg lang. Had nog 500 rpm over toe ik het gas los liet, want het duurde gewoon erg lang.

190 km/h aantikken gaat trouwens nog best makkelijk in een lege tunnel naar beneden
 
De maximale snelheid van de 34kW mapping is 165km/u. Daadwerkelijke gps snelheid. Heb een speedohealer ingesteld staan op -10.5 procent dus dat komt neer op ongeveer 185 op de teller.
 
De maximale snelheid van de 34kW mapping is 165km/u. Daadwerkelijke gps snelheid. Heb een speedohealer ingesteld staan op -10.5 procent dus dat komt neer op ongeveer 185 op de teller.

Ik heb de begrenzing op het gasklepje zitten. Vorige eigenaar heeft er een powercommander op laten zetten met een bepaalde map op de sport stand. De mijne trekt hem hierdoor door tot 185 kmh gps. Ik heb toch zo'n gevoel dat die van mij niet helemaal 35 kw is :X
 
Foei :9 dat mag niet haha

Bij mij heeft de max ooit op 210 km/h gestaan, laatste stuk vanaf 8.500/9.000 rpm duurt erg lang. Had nog 500 rpm over toe ik het gas los liet, want het duurde gewoon erg lang.

190 km/h aantikken gaat trouwens nog best makkelijk in een lege tunnel naar beneden

Leuk om te horen. Misschien ga ik het ooit in D nog eens proberen op de snelweg. Die richting 190 zit je zo op (was zelfs vals plat omhoog eerste stuk ;) ), maar dan gaat het langzaam. Denk dat die 210 van jouw aardig de max is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem al eens op de 219 gehad. Met de zijtassen eraan...

Misschien was dat goed voor de stroomlijn? Zit misschien ook verschil in oudere en nieuwere modellen? En de rijder, ben zelf 110Kg :( . Die van mij is van '08. Wel redelijk nieuw net over de 10K heen.
 
Mijne van 2013. Ik ben zelf 70kg, dus dat kan wat schelen.

Maar de km stand is wel stuk hoger.

Morgen ga ik hem net wel/niet op de 53000 zetten, en dan mag hij blijven bij goedhart en ga ik op mijn nieuwe motor naar huis.
 
Mijne van 2013. Ik ben zelf 70kg, dus dat kan wat schelen.

Maar de km stand is wel stuk hoger.

Morgen ga ik hem net wel/niet op de 53000 zetten, en dan mag hij blijven bij goedhart en ga ik op mijn nieuwe motor naar huis.

Altijd weer fijn iets nieuws. Veel plezier ermee.
 
Zo Okkie,
53000 kilometers in 4 jaar tijd. Dan heb je goed je best gedaan.
Kan overigens ook heel goed met een Shiver. Daar is de Shiver degelijk genoeg voor gebouwd
 
Ik heb gemerkt dat mijn knipperlicht soms automatisch uit gaat langere tijd. Is dit altijd zo op de Shiver? of ben ik de enige?
Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind soms.
Als ik bijvoorbeeld op de snelweg rij en bij het bord van 600M tot afrit mijn richting aanzet is deze uit voordat ik de afrit af ben.
 
Dat hoort zo, en je hoort ook pas 300m voor de afrit richting aan te geven ..

Na 400 meter gaat de richtingaanwijzer uit.

Enige wat ik mistte op de 2010-2017 modellen waren de alarmlichten.
 
Zo Okkie,
53000 kilometers in 4 jaar tijd. Dan heb je goed je best gedaan.
Kan overigens ook heel goed met een Shiver. Daar is de Shiver degelijk genoeg voor gebouwd

Het is ook prima gegaan. 1 x kettingset en achterrem blokjes vervangen. en 1 x een uitlaatpakking kapot.

Verder helemaal niks. En zo voorzichtig ging ik niet met haar om. Ze heeft hard moeten werken, en heeft half Europa gezien...
 
Dat hoort zo, en je hoort ook pas 300m voor de afrit richting aan te geven ..

Na 400 meter gaat de richtingaanwijzer uit.

Enige wat ik mistte op de 2010-2017 modellen waren de alarmlichten.

Hahah, ja normaal geef ik het nooit zo vroeg al aan.
Laatst was het om te laten weten aan iemand die achter mij aan reed dat we eraf moesten.
Hij zei alleen dat hij dacht dat ik een foutje maakte omdat hij al uit was voordat we bij de afrit waren :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan