Circuit motor trillend stuur bij stevig remmen

Thijzel

Die hard MF'er
25 jul 2010
336
12
Amsterdam
Hallo,

Heb verschillende topics doorgelezen over mijn gsxr probleem. Echter geen oplossing.

Mijn circuit gsxr750 k7 met 33k op de teller trilt dus best heftig tijdens hard remmen. Bij rustig remmen helemaal niet. De trilling zit/voel ik in het stuur.

Heb nu met 2 verschillende setjes velgen+schijven+banden gereden, probleem blijft.
Schijven krom of band gerelateerde problemen lijken onwaarschijnlijk.

Afgelopen winter brembo m4 klauwen gemonteerd met nieuwe remblokken van brembo.

Zelf dacht ik dat het balhoofd/lager mogelijk stuk is. Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?

Mvg,
Thijs
 
Voorwiel wel goed uit gebalanceerd?

Hij had eerst geen tril problemen .........pas na de verandering (gebruikte neem ik aan ) BREMBO klauwen montage kwamen de trillingen.

Dan ligt het logisch bezien aan de BREMBO's dat er zit een of meer zuigers vastzitten ? Of de BREMBO"s zitten niet netjes uitgelijnd gemonteerd.

TS, zegt dat de remschijven recht zijn. *D
 
Laatst bewerkt:
Dit willen we zien ;)

full
 
daar dient de veervoorspanning voor, om dat af te stellen.
ik zie het nut niet om die zo af te stellen dat je 3cm ongebruikt laat. 1 cm reserve zal ook wel volstaan.

Dat begreep ik wel, ik meende alleen uit de reply op te maken dat de hoeveelheid sag afgesteld werd, en dat snapte ik ff niet want als de motor x mm inzakt onder gewicht y van de rijder valt daar weinig aan af te stellen.

Met veervoorspanning regel je alleen rijhoogte, oftewel de plaats van de sag, niet de hoeveelheid, zoveel weet ik nog wel van vering.
 
Laatst bewerkt:
Met veervoorspanning regel je alleen rijhoogte, oftewel de plaats van de sag, niet de hoeveelheid, zoveel weet ik nog wel van vering.

nope.
met de veervoorspanning regel je echt wel de sag (ofte negatieve veerweg) .
een bijkomstigheid is dat je de rijhoogte ook wijzigt.
maar vooraan laat je dan je poten meer of minder doorsteken en kompenseer je dat. achteraan heeft de betere motor ook een rijhoogteregeling (op de veerpoot, of apart zoals bij oudere Duc's)
wat dus uiteindelijk resulteert in enkel een gewijzigde sag (ofte negatieve veerweg) en er voor de rest aan de geometrie van de motor absoluut niets verandert is.
 
Laatst bewerkt:
nope.
met de veervoorspanning regel je echt wel de sag (ofte negatieve veerweg) .
een bijkomstigheid is dat je de rijhoogte ook wijzigt.
maar vooraan laat je dan je poten meer of minder doorsteken en kompenseer je dat. achteraan heeft de betere motor ook een rijhoogteregeling (op de veerpoot, of apart zoals bij oudere Duc's)
wat dus uiteindelijk resulteert in enkel een gewijzigde sag (ofte negatieve veerweg) en er voor de rest aan de geometrie van de motor absoluut niets verandert is.

Daarom ook mijn eerdere vraag wat met sag bedoeld wordt, ik dacht indrukking onder het gewicht van de rijder maar jij bedoeld negatieve veerweg en dat is wat anders inderdaad.
 
Vandaag op Assen gereden. Weer trilling in stuur. Op advies nieuwe remblokken geprobeerd. Trilling volledig weg.

Zie/voel niets geks aan de brembo blokken. Zijn nog als nieuw. Heb er ook maar 3 circuitdagen mee gereden. Weird or what?

Zit eraan te denken contact op te nemen met brembo. Misschien willen ze de blokjes nader bekijken? Vraag wel ff of ze me nieuwe kunnen opsturen! 😊
 
Vandaag op Assen gereden. Weer trilling in stuur. Op advies nieuwe remblokken geprobeerd. Trilling volledig weg.

Zie/voel niets geks aan de brembo blokken. Zijn nog als nieuw. Heb er ook maar 3 circuitdagen mee gereden. Weird or what?

Zit eraan te denken contact op te nemen met brembo. Misschien willen ze de blokjes nader bekijken? Vraag wel ff of ze me nieuwe kunnen opsturen! 😊

Heb je bij het monteren van de nieuwe blokken de klauwen losgehad? Die oplossing is al eerder gegeven trouwens.
 
Vandaag op Assen gereden. Weer trilling in stuur. Op advies nieuwe remblokken geprobeerd. Trilling volledig weg.

Zie/voel niets geks aan de brembo blokken. Zijn nog als nieuw. Heb er ook maar 3 circuitdagen mee gereden. Weird or what?

Zit eraan te denken contact op te nemen met brembo. Misschien willen ze de blokjes nader bekijken? Vraag wel ff of ze me nieuwe kunnen opsturen! 😊

FEEEEST *O* *O*

Waren die remblokken dan ook exact hetzelfde Thijs ?

Heb het zelf ook meegemaakt dat nieuwe remblokken trilde.Had EBC en die hadden stalen rvs plaatjes op de achterzijde.

oqdjuv85vob19.jpg


Vervangen voor andere remblokken zonder die plaatjes en het trillen was ook weg ?
 
Laatst bewerkt:
FEEEEST *O* *O*

Waren die remblokken dan ook exact hetzelfde Thijs ?

Heb het zelf ook meegemaakt dat nieuwe remblokken trilde.Had EBC en die hadden stalen rvs plaatjes op de achterzijde.

[afbeelding]

Vervangen voor andere remblokken zonder die plaatjes en het trillen was ook weg ?

Idd feest :)
De trillende brembo blokken waren niet gemonteerd met trillingsplaatjes. Ook de nieuwe ebc gpfax (als ik het goed schrijf) blokken ook niet.
 
Zou ik niet aanbevelen. Schijven en blokken moeten ingeremd worden en op elkaar inlopen. Bij nieuwe schijven altijd nieuwe remblokken monteren.
 
Laatst bewerkt:
Zou ik niet aanbevelen. Schijven en blokken moeten ingeremd worden en op elkaar inlopen. Bij nieuwe schijven altijd nieuwe remblokken monteren.

zo lang alle schijven in goede staat zijn is het geen probleem. meeste circuitrijders steken regenwielen zonder blokken te vervangen. in het WEC flikkeren ze er ook komplete wielen in zonder remblokken te vervangen, zelfs bij WSBK en GP zie je het gebeuren.
 
Ik wissel nooit remblokken als ik regenvelgen set monteer. Ook nooit problemen mee gehad. Los daarvan gaat die vlieger nu niet op omdat de trilling begon bij de t-drive schijven in combinatie met de nieuwe blokken van brembo.

Kan natuurlijk zo zijn dat de t-drive schijven de blokken hebben verpest, zodanig dat dezelfde problemen merkbaar waren in combinatie met de originele schijven. Ik koop aantal nieuwe setjes blokken om dit uit te sluiten.

Nb. Heb contact gezocht met Brembo, echter nog geen reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan