kawasaki vulcan vn 750 stopt tijdens rijden

Glenn56

Rookie
26 mei 2017
2
0
heerhugowaard
Goede middag.
ik heb een vulcan 750 uit 1990. tijdens het rijden stopte de motor plots. alles nagekeken en alles normaal. Dat was na ongeveer 1 uur rijden. Nadat de motor uitviel wilde het niet meer starten. Voordat het uitviel was het een gevoel of als er geen brandstof aanwezig was. Met aanhanger thuis gebracht, en ineens startte het weer. Volgende dag gaan kijken wat er aan de hand is, en het start gewoon. Ik heb het laten draaien daarna uitgemaakt. dan nogmaals proberen te starten en het lukte niet. Zodra de motor ff rust heeft start het normaal. indien ik doorzet knalt het uit de uitlaat en carburator. Wat is hier het probleem? kan iemand mij vertellen wat er gaande is voordat ik alles ga slopen?
Gr Glenn
 
Laatst bewerkt:
Goede middag.
ik heb een vulcan 750 uit 1990. tijdens het rijden stopte de motor plots. alles nagekeken en alles normaal. Maar wilde niet starten. met aanhanger thuis gebracht. en ineens startte het weer. Volgende dag gaan kijken wat er aan de hand is, en het start gewoon. Ik heb het laten draaien daarna uitgemaakt. dan nogmaals proberen te starten en het lukte niet. Zodra de motor ff rust heeft start het normaal. indien ik doorzet knalt het uit de uitlaat en carburator. Wat is hier het probleem? kan iemand mij vertellen wat er gaande is voordat ik alles ga slopen?
Gr Glenn
Ik heb dat ook meegemaakt met de BMW. Nadat alle benzineleidingen vervangen waren heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Lucht in de benzineleidingen? Zoiets moet het wel geweest zijn.
 
Goede middag.
ik heb een vulcan 750 uit 1990. tijdens het rijden stopte de motor plots. alles nagekeken en alles normaal. Dat was na ongeveer 1 uur rijden. Nadat de motor uitviel wilde het niet meer starten. Voordat het uitviel was het een gevoel of als er geen brandstof aanwezig was. Met aanhanger thuis gebracht, en ineens startte het weer. Volgende dag gaan kijken wat er aan de hand is, en het start gewoon. Ik heb het laten draaien daarna uitgemaakt. dan nogmaals proberen te starten en het lukte niet. Zodra de motor ff rust heeft start het normaal. indien ik doorzet knalt het uit de uitlaat en carburator. Wat is hier het probleem? kan iemand mij vertellen wat er gaande is voordat ik alles ga slopen?
Gr Glenn
Er staat in how to mbt niet startende motor.

In dit geval lijkt t op benzine tekort, of slechte vonk door bijv warme bibines die niet meer lekker zijn.

Maar toch kan t ook helemaal iets anders zijn, zoals losse accu pool.
 
Ik heb bobine vervangen en de kabels, ook heb ik de pickups vervangen. motor valt nog steeds uit na tijdje en blijft moeilijk om te starten. wanneer het afgekoeld is start het gewoon weer. tot wanneer het weer een tijdje gedraaid heeft stopt het weer. Bij het starten ruik ik wat benzine. en geeft de motor de neiging om te knallen uit de uitlaat. zet ik direct een starthulp op de motor dan start het direct. de spannings regulateur doet het prefect. hij laad goed en de accu is ook goed. de start motor ook 100%.
Wat kan mij zoveel problemen geven dat de motor gewoon niet normaal start maar dit pas doet wanneer het afgekoeld is.
Ik hoor graag wat ik nog zou kunnen doen of nakijken. gr.
 
@ Glenn56,
Ooit heb ik in een grijs verleden ook eens een VN750 gehad. Die had hetzelfde probleem, wat jij hier schetst. In mijn geval trok de tank vacuüm. De symptomen, die jij schets doen mij heel erg denken, aan hetgeen wat ik met mijn VN750, heb beleefd !!

Succes,
Jaap Huizenga
 
Het zou inderdaad kunnen dat de tank vacuum trekt én dat de accu toch niet meer al te best is.

Maak ook even de aansluiting schoon van de massa van de accu naar blok/frame. Dus even los halen en schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan