Motorbeun gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonsdealer

Rookie
23 aug 2013
28
0
Ridderkerk
Hallo mijn naam is raymond en in bezit van een zx7r uit 1999. Sinds ik de motor heb loopt die al niet zo lekker maar nu ben ik echt het eind zoek. Hij loopt nu nog maar op 2 cilinders. Wat ik heb gedaan is nieuwe bougies. Nieuwe bougiekabels. Nieuwe accu. Andere bobines. Maar nu weet ik het niet meer. Woon zelf in ridderkerk en vroeg me af of er niet iemand in de buurt woont die er is naar zou willen kijken voor een leuk prijsje. Ik kan hem wel wegbrengen maar het geld groeit ook niet op m'n rug en heb weinig zin om opgelicht te worden door die dure motorzaken.
 
Begin met het werkplaatshandboek, en werk methodisch.

Je hebt dingen vervangen, waren ze kapot dan?
Controleer of je het echt wel correct hebt gedaan. Maak gebruik van de vele stap voor stap handleiding hier op het forum.

Zoek een algemene motorwerkplaats, die hebben een gewoon normaal tarief en hebben je liever als vaste klant dan dat ze je als snel geld zien.
 
Laatst bewerkt:
Blijf het altijd apart vinden hoe vaak dit gebeurt... Motorzaken zijn allemaal dure oplichters maar ondertussen wel tientallen euro's aan onnodige nieuwe onderdelen uitgeven en geen stap verder komen. :/
 
Ik ben methodisch te werk gegaan. Het begon toen m'n bougies steeds nat sloegen tijden's het starten. Bougies vervangen omdat die er oud uit zagen en daarna deed het weer ff goed. Daarna ging m'n bobine kapot. Die dus vervangen. Na een tijd weer natte bougies. Dus schoon gemaakt en vond ze zwak vonken. Dus de kabels ook maar vernieuwd en de doppen doorgemeten. Hielp ook allemaal niet. Dacht daarna van dat de accu ook oud was en niet meer optimaal presteer met de start dus nieuwe accu gekocht. Na gister weer de motor gestart te hebben loopt die op 2 cilinders dus ik word er gek van na dat ding keer op keer uitelkaar gehaald te hebben. En voor de andere reageerders. Het is altijd makkelijk om iemand in de buurt te hebben waarbij je gewoon hulp kan vragen zonder gelijk geld ervoor neer hoeven te liggen. gewoon wat voor de moeite.
 
Voor je aan motoren gaat sleutelen kun je het beste jezelf eerst onderwijzen in de techniek zodat je begrijpt hoe het allemaal werkt, want zo ingewikkeld is het niet en het is allemaal te vinden op het wereldwijde web.

Ik rijd al 55 jaar auto's en motoren, heb wel 100 auto's gehad en ik heb nog nooit een bobine kapot zien gaan. En nieuwe bougies koop ik heel zelden.

Verdiep je in hoe de ontsteking werkt en hoe de carburatie cq inspuiting werkt en je lost de meeste problemen zelf op.

Maar ga niet van alles vervangen omdat je denkt dat het kapot is.
 
Hallo mijn naam is raymond en in bezit van een zx7r uit 1999. Sinds ik de motor heb loopt die al niet zo lekker maar nu ben ik echt het eind zoek. Hij loopt nu nog maar op 2 cilinders. Wat ik heb gedaan is nieuwe bougies. Nieuwe bougiekabels. Nieuwe accu. Andere bobines. Maar nu weet ik het niet meer. Woon zelf in ridderkerk en vroeg me af of er niet iemand in de buurt woont die er is naar zou willen kijken voor een leuk prijsje. Ik kan hem wel wegbrengen maar het geld groeit ook niet op m'n rug en heb weinig zin om opgelicht te worden door die dure motorzaken.


Motorzaken zitten ook niet te wachten op een kneus die geen geld heeft om motor te rijden.
Vertel eens even wat jij onder oplichting verstaat?????
:? :? :? :?
 
Ik ben zelf nog door geen enkele motorzaak opgelicht. Je moet zelf natuurlijk wel een beetje zelf nadenken of het allemaal oké is wat ze willen doen, dus je moet wel grenzen aangeven.

Als je bij voorbaat al overkomt alsof je mensen niet vertrouwd dan doen ze ook niets extra s. Behalve dan de rekening zo hoog mogelijk maken.

Een normale vaste klant kan ook gewoon alles vragen zonder dat het meteen geld kost.
Mijn vorige motor hebben ze al eens half gedemonteerd omdat er wat kaduuk was.
Wat kostte me dat? Niets.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben methodisch te werk gegaan. Het begon toen m'n bougies steeds nat sloegen tijden's het starten. Bougies vervangen omdat die er oud uit zagen en daarna deed het weer ff goed. Daarna ging m'n bobine kapot. Die dus vervangen. Na een tijd weer natte bougies. Dus schoon gemaakt en vond ze zwak vonken. Dus de kabels ook maar vernieuwd en de doppen doorgemeten. Hielp ook allemaal niet. Dacht daarna van dat de accu ook oud was en niet meer optimaal presteer met de start dus nieuwe accu gekocht. Na gister weer de motor gestart te hebben loopt die op 2 cilinders dus ik word er gek van na dat ding keer op keer uitelkaar gehaald te hebben. En voor de andere reageerders. Het is altijd makkelijk om iemand in de buurt te hebben waarbij je gewoon hulp kan vragen zonder gelijk geld ervoor neer hoeven te liggen. gewoon wat voor de moeite.

Als je zeker weet dat het in je ontsteking zit zou je eens de massakabels na kunnen lopen.

Maar het kan ook best in de carburatie zitten en dat hij verzuipt.
 
Het lijkt mij ook vrij normaal dat er bij slecht onderhoud van alles kapot gaat. Bij aanschaf liep het al niet lekker. En dan word er aan symptoom bestrijding gedaan.

Tip, loop alles goed na, mechanisch en elektrisch. Controleer en maak schoon en je kunt weer jaren vooruit.
En dat red je dus niet in 1 dag. Is eigenlijk een winterklusje.
 
Laatst bewerkt:
als je vraagt wat het gaat kosten, kan je onmogelijk opgelicht worden. Tenzij de zaak onderdelen van marsepein in je motor fabriekt.

Het probleem is dat bij sommige mensen alles altijd te duur is of ze hebben áltijd commentaar.
Daar kun je als motorzaak niets mee behalve zorgen dat ze nooooit meer terugkomen.

Ik zeg trouwens niet dat TS zo is.
En als je echt weinig geld te besteden hebt dan gedraag je je ook automatisch anders, da's logisch.

Klussen met iemand in de buurt is ook gewoon leuk dus de vraag van TS is ook gewoon goed. Alleen de laatste opmerking van oplichten...
 
als je vraagt wat het gaat kosten, kan je onmogelijk opgelicht worden. Tenzij de zaak onderdelen van marsepein in je motor fabriekt.


Bij deze " vage" klachten krijg je trouwens vaak geen prijs. Is niet in te schatten wat er allemaal exact aan mankeert. Het kan mee vallen of zo tegenvallen dat je van de ene reparatie naar de andere gaat :o
 
Laatst bewerkt:
Oké ik heb het gevonden na nog 1 ultieme poging om het zelf op te lossen. Waar ik bij toeval achter kwam door een opdonder te krijgen. Een heel klein kabelbreukje wat dan wel en dan weer niet tegen het frame aan kwam. Dat heb niks met mijn onwetendheid te maken en ook niet dat ik geen geld heb te makken als kneus zijnde motorrijder. Ik sleutel graag zelf en wat verouderd is vervang ik gewoon. Kabels en bougies, en soms met vage klachten kom je er zelf soms ff niet meer uit ? Mag dat en moet ik daarvoor geld uitgeven voor 60 a 80 euro per uur ? Maar de mensen die wel gewoon serieus antwoord hebben gegeven bedankt voor het meedenken. Nu alleen nog ff synchroniseren en racen maar weer na een half jaar stil.
 
Je had het ook iets anders kunnen brengen in jouw openingspost. Kwaliteit en snelheid moet gewoon betaald worden, en dat word geen oplichten genoemd.
Dus dan krijg je vanzelf tegengas.

Weet je hoeveel motorzaken hier op het forum belangeloos meedenken. En dan ga jij ze een beetje afbranden?
 
Laatst bewerkt:
Nou oké sorry dan voor het brengen van mijn m'n topic. Het enigste wat ik wou vragen of er mensen in de buurt wonen die mij konden helpen om gewoon thuis gezellig te sleutelen. Sorry als ik daarvoor mensen heb beledigt
 
En er wordt door motorrijders hier denk ik best wel veel bij elkaar thuis gesleuteld. Je moet ze alleen even zien te vinden. Kijk anders even onder het kopje motoren, bij jouw doelgroep.

Er word sowiso wel veel samen getoerd. Weekeindjes weg en zelfs weken lang met 500€brikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan