Onbekend los stekkertje? Kawasaki Z750

Djarum

Rookie
12 okt 2015
5
0
Hallo allemaal,

Bij het vervangen van de accu van de motor van mijn vriendin kwam ik een losliggend stekkertje tegen. Uit dit stekkertje steekt een zwart/geel kabeltje wat doorgelust lijkt te zijn.

Het stekkertje kwam uit het gebied waar een soortgelijke stekker zit, echter deze zit nog wel ingeplugd in de houder. (zie foto's)

Weet iemand waar dit losse stekkertje voor dient / heeft gediend?
Ze heeft de motor 2e hands gekocht bij een dealer en rijdt verder helemaal prima.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kawa is volgens de dealer geimporteerd en er stond voor aanschaf een lager KW op het kentekenbewijs. De kawa was op het moment van proefrit niet begrensd en is dan ook na aanschaf direct goed geregistreerd zonder beperking (staat nu op 78KW). We weten dus niet of hij ook echt begrensd is geweest.

Dit losse blokje kan dus te maken hebben met een eventuele eerdere begrenzing?
 
Is de losse stekker niet bedoeld om storingen uit te lezen?

Daar is die doorlussing volgens mij voor. tenminste dat lees je hier wel meer dat je bepaalde draden in een stekker moet doorlussen om de foutmeldingen in het dashbord te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dit losse blokje kan dus te maken hebben met een eventuele eerdere begrenzing?

Ja, wij hebben een Z750 laten begrenzen.
Na uitvoering van deze werkzaamheden kregen een dergelijk "blokje" mee. (om te bewaren)
Bij het terugzetten naar vol vermogen moest onder andere dit "blokje" terug geplaatst worden.

Helaas is het terugplaatsen nooit zover gekomen. De Kawa is (ondanks de begrenzing) total loss gereden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan