Motor-Forum

Select Forum

MF Journalist: Lindstrands test - Zweedse motorkleding

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
Beste MF’ers,

We hebben weer een mooie actie! In samenwerking met het Zweedse motorkledingmerk Lindstrands zijn wij op zoek naar drie MF’ers die de volgende producten willen testen.

Beschrijving gaat door onder de foto's.

Wat is de bedoeling?
Voor ieder kledingstuk zoeken we één tester. Nadat je het product hebt ontvangen is het de bedoeling dat je dit een aantal weken gaat testen. Het spreekt voor zich dat we dus op zoek zijn naar motorrijders die veel, het liefst dagelijks, motorrijden.

In de testperiode van ongeveer een maand ga je de broek, jas of handschoenen testen door het product simpelweg te gebruiken. Na de testperiode schrijf je je ervaring en bevindingen in een verslag. Een paar voorbeelden van eerdere MF Journalist testverslagen vind je hier, hier en hier.

Je verslag wordt uiteindelijk gepubliceerd op Motor-Forum en na de test mag je de kleding houden.

Naar wie zijn we op zoek?
We zoeken in totaal drie motorrijders (m/v) die vaak op de motor zitten en in de komende periode flink wat kilometers gaan maken met de kleding. Het maakt niet uit wat je rijstijl is of wat voor motorfiets je rijdt, als je de kleding maar actief gaat gebruiken.

Daarnaast moet je in staat zijn om je bevindingen te verwerken in een testverslag. Je hoeft geen ervaren journalist te zijn, maar je moet wel een beetje handig zijn met woorden. Als richtlijn moet je denken aan zo’n 1000 woorden. Hier horen natuurlijk ook wat foto’s bij. Je filmskills mogen ook worden ingezet, graag zelfs! Tip, maak de foto’s buiten, tijdens een zonnige motorrit. Niks zo jammer als een goed verslag voorzien van binnenshuis genomen donkere foto’s met op de achtergrond je hond, vriendin, man, bami van gisteren.

Hoe doe je mee?
Wil je de kleding graag testen, stuur dan uiterlijk maandag 12 juni een mail naar mfjournalist@motor-forum.nl met als onderwerp Lindstrands Test en in het bericht de volgende informatie:

1. Welk product wil je testen?
2. Je naam, leeftijd en geslacht.
3. Je nickname op MF. Een account maak je hier aan, mocht je er nog geen hebben.
4. Wat voor motor rijd je op?
5. Hoeveel kilometer denk je te gaan rijden met de kleding in een periode van een maand?

Uit de inzendingen kiezen wij in samenwerking met de Lindstrands vertegenwoordiger de tester. Dit doen we in eerste instantie op basis van je profiel en daarna d.m.v. loting.

We zien je aanmelding graag tegemoet :t :)
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Admin

SMS BAN AAN naar 4636

Reg. datum:
24 jan. 2002
Functie:
Admin
De hierna volgende (product-)informatie is afkomstig van Jofama:

Schermafbeelding 2017-05-23 om 10.57.51.png

Wat is dat Lindstrands nu eigenlijk?

Lindstrands is een onderdeel van het Zweedse Jofama, net als het merk Halvarssons. Klik hier voor de catalogus.

Waar komt Jofama vandaan?

Jofama kan haar stamboom helemaal terug leiden naar 1926, toen een entrepreneur, genaamd Niss Oskar Jonsson, zijn bedrijf begon in Malung. Hij vestigde een fabriek die leerproducten en sportartikelen ging produceren.
Tot op de dag van vandaag zit het bedrijf zelfs nog steeds in Malung en we zijn nog steeds betrokken, op een of andere manier, bij het ontwikkelen en produceren van leerproducten. De dichtstbijzijnde stad is Börlange, ongeveer 135km verderop, terwijl Stockholm ruim vier uur rijden is. Dus wat dat betreft zouden we hier zeggen, we zitten in niemandsland!

Wat doen we
In Malung zullen we niet snel afgeleid worden door een levendige party scene. Het leven is gemoedelijk en we hebben nooit de ambitie gehad om wereldberoemd te worden. Zo gaat dat nou eenmaal in Zweden, in Scandinavië wellicht. Maar vooral bij Jofama!

We zijn een beetje conservatief, voorzichtig zelfs, maar wat we doen willen we naar behoren doen en onze beloning is als we onze taken kunnen voltooien op een zo goed mogelijke manier.
Het is een filosofie die terug komt bij alles wat we doen. Als resultaat zal je ons nooit op de rug van een MotoGP coureur vinden, maar dat vinden we dan ook niet erg. Wij gaan graag door met wat we het beste kunnen; motorkleding maken die het lot van de motorrijder ten goede komt.

Onze motorkleding

Wij zijn geobsedeerd door een bijna obsessief verlangen om kleding te ontwikkelen wat zo ontzettend goed zit en daarnaast evenzo veilig is om te dragen.
Dat is de reden dat we zoveel tijd besteden aan onderzoek naar stoffen, technologieën en verschillende methoden van fabricage.

Het is een voortdurend streven. Er is altijd wel een manier om kledingstukken te verbeteren en er is altijd wel een ontwikkeling die zal helpen de veiligheid van motorrijders te verbeteren. Hi-Art bijvoorbeeld, is een slijtvast materiaal dat wij zelf ontwikkeld hebben. Het verhoogt de sterkte van textiel met wel 500% en van leer met ruim 200%. We gebruiken het in praktisch iedere jas en broek die we produceren. Natuurlijk zijn niet alle materialen, membranen, coatings, etc. hier zelf ontwikkeld, echter wel allemaal getest en gekeurd. Dus maken we gebruik van hoog aangeschreven membranen zoals Dryway en Dryway+, Outlast voor de temperatuurregulering, Thinsulate voor de warmte zonder bulk, TFL Cool System om warmte te reflecteren en Teflon om water en vuil op afstand te houden.
Maar de allerbeste materialen vormen slechts een gedeelte van de vergelijking.

Net zo belangrijk als de technologie is het comfort en de pasvorm van een kledingstuk voor een motorrijder die ontspannen en comfortabel en vol aandacht en energie op de motor zit. Zo verhoogt hij zijn kansen om veilig terug te keren naar huis.

Trek één van onze broeken of jassen aan en je zult zien wat we bedoelen. Wij kiezen onze stoffen niet alleen voor hun anti-slijtage eigenschappen en weerstand tegen scheuren, maar ook voor hun lage gewicht en gebruiksgemak.
Het kan voorkomen dat u voor vijf of zes uur aaneengesloten op de motor moet zitten en bij aankomst geen kans heeft u te douchen en om te kleden. Ook willen wij voorkomen dat u oververhit raakt of het ijskoud krijgt. Hiervoor gebruiken wij Outlast, TFL Cool en Thinsulate.

Het is om dezelfde reden waarom we zoveel gebruik maken van ventilatieopeningen in onze kleding. En dat we gebruik maken van uitneembare thermische voeringen. Maar er is uiteraard een andere overweging voor iedereen die ooit op een motor zal stappen. En dat is de bescherming voor als het fout gaat.

Wij maken motorkleding waarop je kunt vertrouwen. Onder alle omstandigheden. Of je nu naar het arctische noorden gaat met -20°, door tropische stormen rijdt op het continent of door de droogste woestijn, je zult merken dat Jofama je reis een stuk comfortabeler kan maken. En net dat beetje leuker.

Waarom zijn onze producten anders?

Halvarssons heeft zijn 70 jarige geschiedenis gebouwd rond vakmanschap en traditie. De kledingstukken hebben unieke eigenschappen en worden vandaag de dag gebruikt door professionals die de veiligheid voorop zetten. Halvarssons staat in de voorhoede van technologische vooruitgang, ontwikkelt veiligheidsoplossingen voor producten die in alle weersomstandigheden optreden, - seizoen na seizoen.

Lindstrands is het merk voor 'degenen die durven'. Met moderne details en een sportieve look zonder veiligheid te vergeten. Het bedrijf begon in de jaren 1950 met het produceren van motorkleding door een scala aan motorlaarzen te maken. Sindsdien heeft de knowhow geassocieerd met nieuwe technologie geleid tot een bereik met betrouwbare normen van comfort en veiligheid.

Jofama werd meer dan 80 jaar geleden opgericht door Oskar Jonsson. Niet in zijn wildste dromen zou hij de technologische vooruitgang kunnen hebben verzekerd. Reeds toen lag de focus op vakmanschap, traditie en kwaliteit; Iets dat nog steeds door het productieproces weeft als een gouden draad. Jofama maakt hoogwaardige motorkleding in een klassieke stijl die nooit uit de mode gaat.

Schermafbeelding 2017-05-23 om 10.56.41.png
MF @ Facebook - MF @ Twitter - Motormeuk @ Twitter

Reg. datum:
03 sep. 2016
Leuke actie. Ik draag een leren set van Halvarssons waar ik erg tevreden over ben. Goede prijs/kwaliteit verhouding wat naar ik aanneem ook zal gelden voor lindstrands (is hun meer sportieve lijn/merk).

Moet je in de mail ook aangeven welk kledingstuk je wil testen? Of wordt dat willekeurig besloten?
Motor-Timothy wijzigde dit bericht op woensdag 31 mei 2017 22:08 (20%)

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Leuk! Ik wil mijn Rukka jas waar ik nu 90.000 km mee heb gereden wel eens vergelijken met iets anders! In welke maand gaat dit plaatsvinden? Zo snel mogelijk?
I'm not crazy, my mother had me tested!

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Motor-Timothy schreef op 31 mei 2017 @ 22:06:

Moet je in de mail ook aangeven welk kledingstuk je wil testen? Of wordt dat willekeurig besloten?

Dit moet je inderdaad aangeven:

Hoe doe je mee?
Wil je de kleding graag testen, stuur dan uiterlijk maandag 12 juni een mail naar mfjournalist@motor-forum.nl met als onderwerp Lindstrands Test en in het bericht de volgende informatie:

1. Welk product wil je testen

Reg. datum:
03 sep. 2016
Ah bedankt, overheen gelezen :$

Dus ik kom die bocht door...

Reg. datum:
01 aug. 2005
quote:
Motor-Timothy schreef op 01 juni 2017 @ 08:22:
Ah bedankt, overheen gelezen :$

Inderdaad, even aangeven!

Dus ik kom die bocht door...

Reg. datum:
01 aug. 2005
quote:
Eric1977 schreef op 31 mei 2017 @ 22:47:
Leuk! Ik wil mijn Rukka jas waar ik nu 90.000 km mee heb gereden wel eens vergelijken met iets anders! In welke maand gaat dit plaatsvinden? Zo snel mogelijk?

Als de actie is afgelopen op 12 juni worden de kledingstukken inderdaad zo snel mogelijk verstuurd. Sowieso in juni.

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
Leuk dat wil ik wel doen.
In juli en aug voor 6 weken naar Noordkaap en Rusland. 10.000-12.000km. :]
mean-machine wijzigde dit bericht op donderdag 01 juni 2017 10:37 (65%)
Niet poetsen, maar rijden!

Honda NC750x '16

Reg. datum:
24 dec. 2016
Interessante actie en dus mijzelf opgegeven.
We zullen zien of m'n 'profiel' met tussen de 2000 en 4000 Km in 1 maand voldoende is om geselecteerd te worden.
Zo niet, dan jammer maar helaas... er komt vast wel weer een andere actie langs.

KTM 990 SM

Reg. datum:
02 apr. 2010
Leuke actie, ik heb mij ook opgegeven.
Gas op die krukas

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
Deze keer ook mij aangemeld, broek en jas zijn alweer aan vervanging toe.

Mooi materiaal overigens :Y
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74
instagram: @advmoto_dmn

Reg. datum:
23 dec. 2014
Heb me ook aangemeld, al maak ik niet zo ontzettend veel kilometers. Wel dagelijks woonwerk verkeer.
Ik vind de testperiode van een maand wel vrij kort, zou mooi zijn als er verschillende weertypes voorbij komen. Hoe houdt de jas zich bijvoorbeeld bij kou?

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
Klopt. EN is ook net voor de verlofperiode, waarbij heel wat woonwerk kilometers kunnen wegvallen.
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74
instagram: @advmoto_dmn

The new bike addict

Reg. datum:
31 mei. 2005
Net ook even een email gestuurd en mij opgegeven voor de handschoenen.

Mooi model handschoenen. Harde stukken op meerdere plekken, dan alleen de knokkels, wat toch weer een stukje extra veiligheidsgevoel geeft.
Ben trouwens geen mooi weer rijder, ook met regen.... O-)
XJ600S Diversion '97 XJ6 Diversion '10

Kawasaki ZX7-R

Reg. datum:
22 jan. 2017
Dan kun je tijdens je verlof mooi kilometers maken naar slecht weer gebieden! 😉

quote:
LinKing schreef op 01 juni 2017 @ 23:00:
Klopt. EN is ook net voor de verlofperiode, waarbij heel wat woonwerk kilometers kunnen wegvallen.
'Midlife Crisis' - Faith No More

Honda NC750x '16

Reg. datum:
24 dec. 2016
quote:
LinKing schreef op 01 juni 2017 @ 23:00:

Werk is een van de weinige dingen die er voor zorgt dat ik niet meer kilometers maak anders xD

Reg. datum:
29 jul. 2012
1 van mijn dingen op mijn lijst die ik nog moet halen zijn goede jeans voor de motor.
Liefst full-kevlar, maar wil zeker deze broek wel een kans geven.
Suzuki GS450L Chopper uit 1987 / Kawasaki GPZ400R uit 1985 / Honda XL600R uit 1989 ./. Break free from the box, throw a leg over that seat, grab a handful of throttle and twist.

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Wanneer worden de gelukkigen bekendgemaakt?

KTM 990 SM

Reg. datum:
02 apr. 2010
Is er al wat bekend?
Gas op die krukas

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
Vanavond 21.30h mail ontvangen.

Ik ga de gelukkige zijn die de motorjas mag testen.
Ik neem aan dat de kevlar-broek en de handschoenen nu ook bekend gemaakt zullen zijn.
Niet poetsen, maar rijden!

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Veel plezier met de test!

Reg. datum:
07 apr. 2014
Bananeman weet jij toevallig welke winkel lindstrands verkopen want ik moet zeggen hun kanariekleding ( HI-VIS fluo yellow ) jas en broek ziet er goed uit in cataloges

KTM Super Duke GT

Reg. datum:
10 jan. 2002
quote:
X20DTL schreef op 16 juni 2017 @ 10:08:
Bananeman weet jij toevallig welke winkel lindstrands verkopen want ik moet zeggen hun kanariekleding ( HI-VIS fluo yellow ) jas en broek ziet er goed uit in cataloges

Ik heb het bij Ten Kate gezien en bij Top Moto Apeldoorn. Mooi spul.
Hoi

Reg. datum:
06 dec. 2006
Of even hier kijken? http://jofama.se/mcsm/dealers/
V-Strom DL 1000 & XJR 1300 ツ

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.