Motor-Forum

Select Forum

Toon van Hoek

Nu ook met bakkie ernaast

Reg. datum:
09 jun. 2001
quote:
leotje60 schreef op 08 september 2017 @ 23:25:
Je kan de moeren dan beter splijten en daarna nieuwe moeren monteren.

:^
Inside every old man is a young man wondering what the fuck happened!

The older we get, the faster we were

VMax on NOS: 207 PK & 217 Nm op achterwiel

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:

Ik had al het vermoeden dat dit de enige oplossing was want omdat de voorpijpen nogal roestig zijn wil ik die toch ook vervangen en voor zo ver als ik nu kan zien krijg ik de moeren toch ook niet over de verbindings stompjes van de balanspijp.
Ik ga eerst proberen ze los te krijgen door ze met een beitel wat op te rekken tussen de nokken.

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
Moeren voorzichtig door slijpen met een dremel oid
en dan gewoon een setje nieuwe bestellen bij de Hobbyist
het gaat nooit herd genoeg

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
Redpigeon schreef op 09 september 2017 @ 10:54:
Moeren voorzichtig door slijpen met een dremel oid
en dan gewoon een setje nieuwe bestellen bij de Hobbyist

tussen vier nokken en paar tikken met een scherpe beitel en met de grote waterpomptang kwamen ze los.
beide balanspijpjes zijn rot dus maar een kijken of de hobbyist het spul zonder dempers compleet heeft

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Weer volop vooruitgang hier zie ik
Als je de montage nou iets subtieler wilt uitvoeren dan heb ik nog wel zo'n sleutel liggen.
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
15 mei. 2015
duurt nog wel even maar als ik zo ver ben hoor je van me, ik ga even in het WPHB lezen hoe ik het blok er uit gedraaid krijg, vandaag de achtervork en aandrijfas eerst er uit.

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
V-bak er af schroeven en dan kan het blok er zo uit Toon

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
En natuurlijk even de startmotordeksel en het luchtfilterhuis en de kabels etc

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
Redpigeon schreef op 09 september 2017 @ 15:49:
En natuurlijk even de startmotordeksel en het luchtfilterhuis en de kabels etc

deksels en bekabeling zijn er al af, ben bijna een uur bezig geweest om de remlichtschakelaar en draadje er heel tussenuit te krijgen.
eerst even eten nu dan nog een uurtje terug om de achterbrug er uit te krijgen
als het morgen droog is solo rijden als het regent de bak er af.

Reg. datum:
15 mei. 2015
achterbrug en bak zijn er af, even afwachten of er iemand langs komt om het blok er even mee uit te pakken maar morgen valt het weer mee dus eerst wat benzine opstoken met de rocket.

Reg. datum:
15 mei. 2015
start van het sloopwerk, uitlaatmoeren oprekken
IMG_0776_forum.jpg
uitlaatmoeren los en motor opgehangen
IMG_0796-forum.jpg
zijstandaard en middenbok er onderuit
IMG_0797-forum.jpg
achterwiel achtervork en bak er af
IMG_0798-forum.jpg
hier kan het schoonmaakwerk beginnen
IMG_0799-forum.jpg
blok er uit gepakt toen mijn assistent even langs kwam
voorwiel en spatbord naar de schoonmaakafdeling
IMG_0800-forum.jpg
nou vork nog er uit en aflassen, eerst nog even de stuurdemper uitmeten en bevestigingspunten maken dan nog de klauwbevestiging voor het zijspanwiel
maar nou eerst weer even naar het baasje.

Reg. datum:
15 mei. 2015
Ik ben op advies van de rooie duif eens op de site van de hobbyist gaan zoeken. Voor een paar uilaatbochten met verbindingspijpjes en bevestigings materiaal kom ik aan 862 euries, nou is dat wschlk wel de hoofdprijs maar ik zoek toch nog even verder of neem even contact op met de firma of er een goedkopere oplossing is voor iemand die weinig km gaat maken met alleen mooi weer.

ongeneeslijk Guzzist.........

Reg. datum:
10 jun. 2004
Zal vandeweek even kijken, ik heb ergens de gegevens van een restauratie toko die keramische coatings aanbrengt, was verrassend goedkoop, ik heb daar offerte opgevraagd voor het coaten van een compleet uitlaatsysteem (2 voorbochten, 1 verdeler, 1 demper)
Zelfs de duurste coating optie zat ver onder het bedrag wat jij af zou moeten tikken.

Ik moet ze zelf toch ook weer opnieuw aanschrijven, door omstandigheden heb ik de offerte laten verlopen en het uitlaatsystem even op geschoven naar het eind van het project.
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
Moto Guzzi V50 Monza
Webley Raider HFT pcp

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
De firma London maakt hele goede imitatie uitlaten voor alles, maar ook voor BMW's. Ze zitten in Hattem. Ik heb er in 1985 dempers gekocht, toen nog in Hilversum. Die waren mooier en beter als de originele Zuna dempers. En goedkoper.
http://www.london-exhaust.com/
Het is een beetje ouderwets bedrijf dus je moet ze even bellen.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
15 mei. 2015
Bedankt voor de tips, ik ga zeker even contact zoeken met deze bedrijven maar ook nog met de hobbyist of er andere systemen zijn, ik heb de tijd want ben nog niet aan het opbouwen. en als het echt zo veel wordt ga ik zelf iets maken, RVS 316 ligt bij ons gewoon in het rek. alleen kunnen wij niet zulke mooie bochten buigen.De dempers (type hoske) zien er nog redelijk uit.
subtoon wijzigde dit bericht op zondag 10 september 2017 22:41 (15%)

ongeneeslijk Guzzist.........

Reg. datum:
10 jun. 2004
www.classiccarpartshelden.nl

officieel nederlands distribiteur van zircotec.

effe zoeken onder het kopje keramische coatings
3wheel wijzigde dit bericht op dinsdag 12 september 2017 19:46 (24%)
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
Moto Guzzi V50 Monza
Webley Raider HFT pcp

gespannfahrer

Reg. datum:
26 jul. 2006
De uitlaat onder mijn span koste ook niet zo heel veel 2 x originele mooie bochten 38 mm gekregen van maatje Ronald voor de bedrading aansluiten van zijn span.
Een 2 in 1 stuk van Highwayhawk voor een Virago + een stuk uitlaatpijp van een NTV (om er 2
x haaksebocht van te maken ) en een race demper vond ik voor leuk geld bij de motorsloop van Joost Woesthoff in Brummen

Reg. datum:
15 mei. 2015
Vandaag wat heen en weer gemaild met de hobbyist en er is een alternatief voor de uitlaatbochten.
Ze leveren oa ook London voor 355,- incl balanspijpjes
Of keihan RVS voor 310,- met tien jaar garantie ook incl balanspijpjes.
kroonmoeren 18,50 per stuk.
als ik wat verder ben en weet ongeveer wat ik nog nodig heb zal ik eens een ritje erheen wagen.

Reg. datum:
15 mei. 2015
ADVIES GEVRAAGD.
ik heb een wiel met schijf van een kawa 600 voor mn span en daar een scooterklauw bij gevonden,
mijn vraag is heeft iemand ervaring met een tweede remlauw op de hoofdremcilinder van het achterwiel of is het beter zoals ik ergens bij Erwin (EHE) gezien heb: twee remcilinders op een pedaal???

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
Ik heb twee klauwen op de achterrempomp. Dat gaat prima. Maar als je voornemens bent met remdrukverdeling te gaan experimenteren, moet je Ehe's manier hebben.

Ik maak het op de Trx weer zoals op de XJ Twee kkauwen op de bak, een op de achterrempomp en een op de voorrempomp
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Reg. datum:
14 mrt. 2007
Ik had bij mij de zijspanrem op de pomp van de achterrem gezet, maar die pomp heeft daarvoor niet genoeg opbrengst. Ik heb ook een auto remklauw, die is vrij groot. Nu heb ik 2 pompen naast elkaar die ik dus af kan stellen en dat vind ik wel makkelijker.

Ik wil er nog wel een keer een evenaar tussen maken. Nu luisterd het afstellen best wel nauw.
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Reg. datum:
28 jul. 2014
Ik heb een scooterklauwtje bij mijn achterrem pomp gezet (oude bmw k100) en dat gaat prima hoor.

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
ik heb nu 4 spannen op de weg gezet met die dubbele rem pomp bediening en dat is mij steeds weer prima bevallen, maar dat betekend niet dat het niet ook anders zou kunnen werken hoor.
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

Driewieleraar

Reg. datum:
10 jan. 2002
quote:
subtoon schreef op 14 september 2017 @ 14:27:
Vandaag wat heen en weer gemaild met de hobbyist en er is een alternatief voor de uitlaatbochten.
Ze leveren oa ook London voor 355,- incl balanspijpjes
Of keihan RVS voor 310,- met tien jaar garantie ook incl balanspijpjes.
kroonmoeren 18,50 per stuk.
als ik wat verder ben en weet ongeveer wat ik nog nodig heb zal ik eens een ritje erheen wagen.

Ik zou voor Keihan gaan, zat ook op mijn tweekleppert, prima spul.
Kick Buttowski on 3 wheels!

Reg. datum:
15 mei. 2015
Ik ga het proberen met een hoofdremcilinder, het is maar een klein scooter klauwtje, alleen nog even een dubbele aansluiting op de pomp bedenken.

@ Ralfie.
die keihan lijkt mij ook wel wat, als ik wat verder ben en weet wat ik nog meer nodig heb zal ik een naar Hunsel rijden.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.