Motor-Forum

Select Forum

Toon van Hoek

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
quote:
subtoon schreef op 21 september 2017 @ 09:52:
Ik ga het proberen met een hoofdremcilinder, het is maar een klein scooter klauwtje, alleen nog even een dubbele aansluiting op de pomp bedenken.

Een lange banjobout?
banjobout.jpg
leotje60 wijzigde dit bericht op donderdag 21 september 2017 10:37 (9%)
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
15 mei. 2015
de bout voor de dubbele banjo ken ik natuurlijk wel maar er een vinden die in mijn rempomp past??

ZOEKTIP ??

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Gewoon, M10x1
Hoewel ik denk dat in jouw rempomp geen banjo zit maar een gefelsde remleiding. Wel M10x1 maar dan moet je een ander tussenstukje hebben.
halflive wijzigde dit bericht op donderdag 21 september 2017 15:30 (84%)
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
halflive schreef op 21 september 2017 @ 15:28:
Gewoon, M10x1
Hoewel ik denk dat in jouw rempomp geen banjo zit maar een gefelsde remleiding. Wel M10x1 maar dan moet je een ander tussenstukje hebben.

inderdaad remleiding met gefelst tuitje en het scooterklauwtje heeft een banjo.
aan de pomp kan natuurlijk ook twee banjo's met een lange banjobout maar dat heeft nog even tijd,
de leiding naar het spanwiel maak ik als de opbouw begint
vanavond volgens de EHE methode een aanhangerspadbord over het spanwiel gemaakt, best aardig gelukt al zeg ik het zelf, foto's volgen later.

Reg. datum:
15 mei. 2015
Gisteren het motor en zijspanframe plus een hoop losse delen naar de straler gebracht, over vijf werkdagen twee lagen poedercoat er op. op naar het plaatwerk.

Reg. datum:
15 mei. 2015
Even mijn vorderingen van de laatste tijd melden, als eerste de montage van het scooter remklauwtje op de veerarm van het zijspan daarna al het framewerk en losse delen naar de straler gebracht

IMG_0805-25procent.jpg
drie dagen later gepoedercoat opgehaald

IMG_0844_25procent.jpg
in de tijd dat de straler bezig was heb ik de wielen geglaspareld en zilvergrijs gespoten

IMG_0851_25procent.jpg
voorzichtig gestart met de opbouw van frame,wielen vork en blok

IMG_0856_25procent.jpg
bij de samenbouw van het zijsanframe kom ik tot de ontdekking dat de scharnieras niet meer in de arm past, bij het verwarmen voor de poedercating zijn de kunststofbussen een halve millimeter kleiner geworden en ook een millimeter korter, nieuwe busjes draaien dus.
het geheel weer opnieuw uitgeleind

IMG_0866_25procent.jpg
even voor de foto het aanhanger spatbord er op geschroefd, het ontwerp is zoals de kenners wel zien ,geleend van Erwin (ehe) ziet er beter uit als origineel vind ik.

IMG_0867_25procent.jpg

vandaag naar de hobbyist geweest, uilaatbochten, kroonmoeren, en een iets breder stuur gehaald plus nog wat klein spul.
kan ik voorlopig weer even verder.
subtoon wijzigde dit bericht op zaterdag 21 oktober 2017 19:48 (1%)

R1100S

Reg. datum:
27 feb. 2006
Netjes !
Live fast. On high. Repentless. Let it ride.

Als je naar de zon kijkt, zie je de schaduw niet.

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
Goed bezig hoor.
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
15 mei. 2015
Het is al even stil hier maar ondanks dat ik voor mijn doen veel ga werken gaat het toch langzaam vooruit met het span, de combinatie staat ver in elkaar en het plaatwerk is zo ver strak dat gisteren de spuiter is komen keuren.
Goed gekeurd om in de grondverf (primer) te zetten en deze ga ik dinsdag bij hem ophalen en rond het weekend spuiten. Dan begint het fijn schuurwerk
en als dat klaar is breng ik het weg want het moeilijkste (stofvrij aflakken) laat ik hem doen.
mijn streven is om voor de feestdagen de lak er op te hebben zo dat ik in de kerst/nieuwjaars tijd lekker in de garage kan samenbouwen.
foto's volgen na de primer.

Reg. datum:
15 mei. 2015
IMG_0880-kwart.jpg
IMG_0879-kwart.jpg
IMG_0878-kwart.jpg
IMG_0877-kwart.jpg

Donderdag het plaatwerk in de primer gespoten (2k) op advies van de spuiter een paar dagen goed stoken in de garage voor het schuren. er zitten minimaal drie en max vijf lagen op dus dat heeft even tijd nodig. Maandagavond start ik met schuren dus lig ik goed op schema om nog voor de feestdagen de lak er op te krijgen en volgens de spuiter gaat dat wel lukken.
subtoon wijzigde dit bericht op zaterdag 02 december 2017 21:06 (23%)

Reg. datum:
14 mrt. 2007
Ik zou het zo al goed genoeg vinden, mooi kleurtje :)
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Reg. datum:
15 mei. 2015
De kleurcombinatie van mijn solo komt er op; bordeau rood met ivoorwit
IMG_0869-kwart.jpg
subtoon wijzigde dit bericht op zondag 03 december 2017 21:32 (102%)

Reg. datum:
16 jul. 2014
ziet er allemaal wel gelikt uit.mooi zwart is ook mooi :+

Reg. datum:
02 nov. 2017
Er zijn dan ook weer mensen die hun nieuwe vervoermiddel direct helemaal met matzwarte folie laten plakken en jij wilt verder met lakken?

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
Zijspanpiet schreef op 03 december 2017 @ 12:55:
Er zijn dan ook weer mensen die hun nieuwe vervoermiddel direct helemaal met matzwarte folie laten plakken en jij wilt verder met lakken?

ja ik ben een ouderwets ventje :Y :)

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Ziet er mooi uit Toon, en ja dat zwart is meer mijn ding 8-) ;)
Vorige eigenaar van span ,mijn collega, ook de foto's laten zien, vond ie wel leuk.
MZ TS250/0
BMW R100 zijkspan
Honda Dylan 150 motorskoetah
Honda NTV650 matzwart
Honda VT500 FT Ascot ratbike

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
roblc schreef op 04 december 2017 @ 12:37:
Ziet er mooi uit Toon, en ja dat zwart is meer mijn ding 8-) ;)
Vorige eigenaar van span ,mijn collega, ook de foto's laten zien, vond ie wel leuk.

Wordt pas echt mooi als het straks in de kleur gespoten is ,kun je weer foto's delen maar eerst veel schuren nu.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.