Voorvorken reviseren, tips?

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.707
978
Almere
Ik heb de poten wel eens uit elkaar gehad, veren, keerringen en olie vervangen. Maar 1 van de poten is nu licht krom. Ik wil ze dus laten richten nadat ik ze zelf nog even nagemeten heb.

Als het dan toch uit elkaar ligt doe ik de rest ook meteen. Heb dus al olie, 4 bussen, koperringen, o-ringen, keerringen en stofkappen gekocht vanmiddag. De hele rits dus.

Ik meen dat toen ik een tijd geleden de Hyperpro progressieve veren ging plaatsen er speciaal vet bij zat, wat je voor een optimale werking op de keerringen en binnenkant stofkappen kon smeren. Welk vet kan ik daar nu het beste voor gebruiken?

En wie heeft er nog andere tips waar ik extra op moet letten en vooral wel of juist niet moet doen?

(De)monteren, schoonmaken en vullen gaat geen probleem zijn in ieder geval :)
 
Het is geen usd voorvork, dus de keerringen gaan er zonder scherpe randjes omheen :)

Ook het uiteinde is totaal niet scherp, maar daar zal ik voor de zekerheid even wat omheen doen.

De poten hebben beide 1mm axiale speling in het midden.
 
De olie is september 2014 (10k km terug) samen met de veren, keerringen en stofkappen vervangen en was nu goed zwart. Er lag een druppel olie op de keerring en de stofkap begon uit te drogen. Dat vond ik best vlot.

Ik rij veel minder dan voorheen, hopelijk word dat na alle technische ingrepen wat vertrouwder en kan ik ondanks mijn rsi toch wat vaker kleine stukken (max. 30 minuten) gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan