Welke rempomp ?

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
486
55
Ik ben op jacht naar een rempomp voor mijn gsx750 uit 1981.

Dubbelschijf
Enkelzuiger klauwen

Ik zie door de bomen het bos niet. Voor dat ik zomaar een pomp koop zou ik graag jullie advies willen voor mijn situatie (merk, diameter, etc).

Het belangrijkste is dat hij zo hard mogelijk remt natuurlijk.. :+

Bvd!
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit welke rempomp je neemt, blijft beroerd remmen :+

Wat is er mis met de oude? Misschien reviseren?

Wil je beter remmen moet je denken aan goede remblokken en staalomvlochten remleidingen.

Of remklauwen vervangen , maar dat is meer knutselwerk. (of een zak geld voor harrisson-billet klauwen) maar dan is het ielige voorvorkje weer de pineut :+

Of je bouwt alles om naar eenbandit 1200 voorvork 8-)

full


Maar das ehh behoorlijk meer knutselen.
(is trouwens een 1100)

Want dan moet je de achterkant ook doen :+
 
Ga dan voor een (evt. radiale) pomp die van een fiets afkomt met dubbele radiale 2 zuiger klauwen? Kost nog geen 100eu van bijvoorbeeld een KTM 950/990 SM(T)..

Of een Beringer als je met geld wilt smijten :+
Een radiale pomp op zo'n motor? waarom?
iedere pomp die op een motor zit met 2 schijven en 1 zuiger klauw is geschikt.
2 zuigerklauw ook als die een kleinere diameter hebben.4 zuigerremklauwen gaat niet lukken, je moet dan veel harder nijpen. Je zal uitkomen op een 12mm of 1/2 inch pomp.
Dit staat meestal aan de onderkant van de pomp aangegeven.
 
Ik zou een simpele Brembo PS12 of PS14 pomp nemen.

PS12 is een 12mm pomp, meer slag (om hard te remmen) en minder hard knijpen. Als je voor een wat kortere slag wilt gaan kan je ook een 14mm nemen, hierbij moet je dan wat harder knijpen.

Heb hem zelf ook op mijn SV650 maar dan een PS16, zeer fijn pompje!
 
Een radiale pomp op zo'n motor? waarom?
iedere pomp die op een motor zit met 2 schijven en 1 zuiger klauw is geschikt.
2 zuigerklauw ook als die een kleinere diameter hebben.4 zuigerremklauwen gaat niet lukken, je moet dan veel harder nijpen. Je zal uitkomen op een 12mm of 1/2 inch pomp.
Dit staat meestal aan de onderkant van de pomp aangegeven.

Lees nu idd pas dat ze maar 1 zuiger hebben. Dan alsnog kun je je afvragen wat je gaat kopen. Eerder genoemde radiale pomp is gewoon niet duur, dat zul je wel met mij eens zijn neem ik aan?
In dit geval kun je ook nog uitwijken naar een KTM 690 rempomp. Ik heb deze i.c.m. een brembo radiale 4 zuiger. Dit remt werkelijk perfect. Pas wel op bij de radiale, die kunnen nog wel eens lekken, revisie setje kan dan altijd nog (echter vraag ik me af of het probleem dan wel verholpen is bij zo'n nieuwe pomp..).
 
Terug
Bovenaan Onderaan