Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn niet per se traantjes van geluk _O-

Maar is natuurlijk niet tof. Mocht boutjes aandraaien het verhelpen, nou ik wou dat mijn speed destijds dat type karakter had ;)

Overigens ben weer aan het orienteren naar een nieuwe motor. De gixxer is tof, maar wil toch weer terug naar een naked of sportieve allroad proberen. Ook hoeft het geen pk kanon meer te zijn waar de fun pas echt bij veel te hoge snelheden start zoals bij de gixxer.
Short list
street triple 765R
yammie MT09
Kawa Z900
Duc Monster 1100 evo
of...
KTM 1090adv (eigenlijk buiten budget)
Soes Vstrom

Misschien dit jaar wat proefrijden en volgend jaar eens kijken wat er mogelijk is. Lukt dat niet dan rijden we verder op de gixxer wat ook geen straf is :)
 
Het zijn niet per se traantjes van geluk _O-

Maar is natuurlijk niet tof. Mocht boutjes aandraaien het verhelpen, nou ik wou dat mijn speed destijds dat type karakter had ;)

Overigens ben weer aan het orienteren naar een nieuwe motor. De gixxer is tof, maar wil toch weer terug naar een naked of sportieve allroad proberen. Ook hoeft het geen pk kanon meer te zijn waar de fun pas echt bij veel te hoge snelheden start zoals bij de gixxer.
Short list
street triple 765R
yammie MT09
Kawa Z900
Duc Monster 1100 evo
of...
KTM 1090adv (eigenlijk buiten budget)
Soes Vstrom

Misschien dit jaar wat proefrijden en volgend jaar eens kijken wat er mogelijk is. Lukt dat niet dan rijden we verder op de gixxer wat ook geen straf is :)
Op zich nog mazzel dat ik het merkte terwijl ik de motor gisteren mee naar huis in Nederland heb gereden, kan ik er hier in de buurt mee naar een garage, die zijn goedkoper dan in Duitsland qua uurloon.
Blokbouten aandraaien heb je nml. speciaal gereedschap voor nodig.

Kawa Z900 zou ik trouwens nooit kopen, zwabberbak.

Past een Monster 1200 niet in het budget?
 
Laatst bewerkt:
hmm de kawa Z900 wordt in veel testen als favoriet gekozen (afgezet tegen de mt09) terwijl de laatste dan wel weer de funfactor heeft.

Monster1200 nog niet zo naar gekeken. De 1100evo zit al wel hoog in het budget, dus vermoedelijk gaat dat niet passen. De streetfighter van Ducati is overigens stukken duurder dan de monster 1100evo (vergelijkbare km-stand en jaar)...

Maar wil wat tripjes gaan maken. De twee cilinders die ik heb gereden tot nu toe bevielen niet altijd, alhoewel de SMT niet de gebruikelijke aanpassingen had voor gasrespons en andere tandwielen. Toch de sound en bruikbare koppel en vermogen vind ik dan wel weer fijn
 
En de yammie Tracer 700/900?

Sommige vinden hem wat goedkoop afgewerkt, maar veel motor voor relatief weinig
geld.......tussen toer en sport in en redelijk praktisch.

Wel brede smaakkeuze. :+
 
Laatst bewerkt:
En de yammie Tracer 700/900?

Sommige vinden hem wat goedkoop afgewerkt, maar veel motor voor relatief weinig
geld.......tussen toer en sport in en redelijk praktisch.

Wel brede smaakkeuze. :+
Tracer schijnt wat wobble problemen te hebben bij wat hogere snelheden. Daardoor wat twijfel erover.

Tsja brede smaak, vind veel motoren leuk en wat hebben. De superduke 990 R ook trouwens :)
All roads erbij gezet omdat ik onlangs eens op een 1200gs mocht rijden en dat best goed beviel :X
Maar zou wel t sportieve missen denk ik
 
Tracer schijnt wat wobble problemen te hebben bij wat hogere snelheden. Daardoor wat twijfel erover.

Tsja brede smaak, vind veel motoren leuk en wat hebben. De superduke 990 R ook trouwens :)
All roads erbij gezet omdat ik onlangs eens op een 1200gs mocht rijden en dat best goed beviel :X
Maar zou wel t sportieve missen denk ik
Kheb me niet zo verdiept in de Tracer, maar dit had ik nog niet gelezen.


Muahahaha ja die R1200GS.........mooi issie niet, de ogen wennen er aan. :+

Maar sturend is het echt 1 van de betere motoren en dat op alle snelheden onder alle omstandigheden.......een allrounder.

Als je budget het toelaat zou ik voor een LC (vanaf 2013) gaan.
Die zijn beduidend flitsender dan de modellen daarvoor, ook al zegt mijn gevoel dat de oude er ondanks het oubollige uiterlijk, wel de betere/betrouwbaardere motoren zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op zich nog mazzel dat ik het merkte terwijl ik de motor gisteren mee naar huis in Nederland heb gereden, kan ik er hier in de buurt mee naar een garage, die zijn goedkoper dan in Duitsland qua uurloon.
Blokbouten aandraaien heb je nml. speciaal gereedschap voor nodig.

Kawa Z900 zou ik trouwens nooit kopen, zwabberbak.

Past een Monster 1200 niet in het budget?
Ben ff naar Brabant Motors in Grave gereden om Joris op mijn motor te laten rijden, vermoedelijk zit er een strak punt in mijn ketting of zijn er één of meerdere schakels niet helemaal goed. Hij heeft 'm iets minder strak gezet waardoor de vibratie ietsje minder is geworden maar het is nog niet helemaal perfect.

Heb met Joris ook nog even over zijn vader gesproken, dat het een aparte man is wisten de meesten al, maar er is een medische verklaring voor wat voor mij wel een aha momentje was.
 
Het zijn niet per se traantjes van geluk _O-

Maar is natuurlijk niet tof. Mocht boutjes aandraaien het verhelpen, nou ik wou dat mijn speed destijds dat type karakter had ;)

Overigens ben weer aan het orienteren naar een nieuwe motor. De gixxer is tof, maar wil toch weer terug naar een naked of sportieve allroad proberen. Ook hoeft het geen pk kanon meer te zijn waar de fun pas echt bij veel te hoge snelheden start zoals bij de gixxer.
Short list
street triple 765R
yammie MT09
Kawa Z900
Duc Monster 1100 evo
of...
KTM 1090adv (eigenlijk buiten budget)
Soes Vstrom

Misschien dit jaar wat proefrijden en volgend jaar eens kijken wat er mogelijk is. Lukt dat niet dan rijden we verder op de gixxer wat ook geen straf is :)

KTM 1190 adventure is ook een mooi alternatief voor de GS -O- 150 pk, WP vering. Ik heb er eens op mogen rijden en was én ben er erg gecharmeerd van..
 
Laatst bewerkt:
Tracer schijnt wat wobble problemen te hebben bij wat hogere snelheden. Daardoor wat twijfel erover.

Tsja brede smaak, vind veel motoren leuk en wat hebben. De superduke 990 R ook trouwens :)
All roads erbij gezet omdat ik onlangs eens op een 1200gs mocht rijden en dat best goed beviel :X
Maar zou wel t sportieve missen denk ik
S1000XR! Dan ga je het sportieve echt niet missen :]
 
KTM 1190 adventure is ook een mooi alternatief voor de GS -O- 150 pk, WP vering. Ik heb er eens op mogen rijden en was én ben er erg gecharmeerd van..
Een gs gaat het ook niet worden. Vaak buiten budget en looks is een nope. De ktm zijn mooier en voor mij zou de 1090 prima genoeg zijn :Y maar kost teveel net als die andere beemer XR.

Maar t ritje op de tiger800 en die gs bewees wel dat je prima op die dingen kan rijden.
 
Ben ff naar Brabant Motors in Grave gereden om Joris op mijn motor te laten rijden, vermoedelijk zit er een strak punt in mijn ketting of zijn er één of meerdere schakels niet helemaal goed. Hij heeft 'm iets minder strak gezet waardoor de vibratie ietsje minder is geworden maar het is nog niet helemaal perfect.

Heb met Joris ook nog even over zijn vader gesproken, dat het een aparte man is wisten de meesten al, maar er is een medische verklaring voor wat voor mij wel een aha momentje was.
En nu? Ketting en tandwielen vervangen?
 
Kheb me niet zo verdiept in de Tracer, maar dit had ik nog niet gelezen.


Muahahaha ja die R1200GS.........mooi issie niet, de ogen wennen er aan. :+

Maar sturend is het echt 1 van de betere motoren en dat op alle snelheden onder alle omstandigheden.......een allrounder.

Als je budget het toelaat zou ik voor een LC (vanaf 2013) gaan.
Die zijn beduidend flitsender dan de modellen daarvoor, ook al zegt mijn gevoel dat de oude er ondanks het oubollige uiterlijk, wel de betere/betrouwbaardere motoren zijn.
Het gemak waarmee je toch al ontzettend hard gaat verbaasde mij echt. Bijna geen uitdaging meer :X
 
Tracer schijnt wat wobble problemen te hebben bij wat hogere snelheden. Daardoor wat twijfel erover.

Tsja brede smaak, vind veel motoren leuk en wat hebben. De superduke 990 R ook trouwens :)
All roads erbij gezet omdat ik onlangs eens op een 1200gs mocht rijden en dat best goed beviel :X
Maar zou wel t sportieve missen denk ik

Bmw heeft ook special models van de gs..... op Mp staat een prachtige gs ralley
 
En nu? Ketting en tandwielen vervangen?
Niet perse meteen. Joris zei houdt het in de gaten en de ketting de komende tijd overdreven smeren. Daarnaast kan ik eventueel de ketting nog spannen op het strakste stuk. En ik moet nog checken of er misschien een slechte schakel in de ketting zit. Wat heel misschien ook nog zou kunnen is dat het achtertandwiel een tikkeltje ovaal is, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Ketting en tandwielen zijn nog geen 6000 km oud. Dus op zich wel schraal als die nu alweer vervangen zouden moeten worden. Had er nog wel extra de duurdere en dikkere DID op laten leggen.
 
S1000XR! Dan ga je het sportieve echt niet missen :]


Mooi dat tie je goed bevalt.

Maar al die brommers zijn mij veel te zwaar. Het zal heerlijk rijden, maar voor het sportieve heb ik liever iets dat net over de 100 kg weegt en max 450cc heeft.
Ben nu 3 jaar bezig om 450cc los te kunnen laten draven, lukt nu aardig maar ben er nog lang niet.
 
Niet perse meteen. Joris zei houdt het in de gaten en de ketting de komende tijd overdreven smeren. Daarnaast kan ik eventueel de ketting nog spannen op het strakste stuk. En ik moet nog checken of er misschien een slechte schakel in de ketting zit. Wat heel misschien ook nog zou kunnen is dat het achtertandwiel een tikkeltje ovaal is, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

Ketting en tandwielen zijn nog geen 6000 km oud. Dus op zich wel schraal als die nu alweer vervangen zouden moeten worden. Had er nog wel extra de duurdere en dikkere DID op laten leggen.

Oei ja dat zou snel zijn en weinig grappig om dat al te moeten wisselen. Maar zit die grote moer nog wel vast genoeg? Die hetr achterwiel vast houdt. Ik moet hem minstends 2x als ik hem los gehaalt heb weer op juiste spanning zetten. Raar maar waar.
 
Oei ja dat zou snel zijn en weinig grappig om dat al te moeten wisselen. Maar zit die grote moer nog wel vast genoeg? Die hetr achterwiel vast houdt. Ik moet hem minstends 2x als ik hem los gehaalt heb weer op juiste spanning zetten. Raar maar waar.
Joris heeft wel aan het achterwiel lopen trekken.
Zal ik nog ff natrekken als ik weer in Bonn ben, heb die dop niet meegenomen.
 
Oei ja dat zou snel zijn en weinig grappig om dat al te moeten wisselen. Maar zit die grote moer nog wel vast genoeg? Die hetr achterwiel vast houdt. Ik moet hem minstends 2x als ik hem los gehaalt heb weer op juiste spanning zetten. Raar maar waar.

kompleet herkenbaar! heb ooit met een geheel los achterwiel gereden!!! De moer zat er nog maar ander halve slag op :o :o :o :$

Vond hem toen slecht sturen, viel de bochten in en "de ketting knarste"...... :X Schrok me de %&$^%$&%^**)()^&^$%^# toen ik de moer los zag :(
Dus nu controleer ik hem net ff wat vaker.
Overigens heeft mijn ketting ook een (minimaal) strak punt en merk je dat tijdens het rijden. Is goed mee te rijden zolang je de ketting maar op spanning zet op het strakste punt!!!
 
Laatst bewerkt:
kompleet herkenbaar! heb ooit met een geheel los achterwiel gereden!!! De moer zat er nog maar ander halve slag op :o :o :o :$

Vond hem toen slecht sturen, viel de bochten in en "de ketting knarste"...... :X Schrok me de %&$^%$&%^**)()^&^$%^# toen ik de moer los zag :(
Dus nu controleer ik hem net ff wat vaker.
Overigens heeft mijn ketting ook een (minimaal) strak punt en merk je dat tijdens het rijden. Is goed mee te rijden zolang je de ketting maar op spanning zet op het strakste punt!!!
Heb jij ook een tie-wrap om de zekering van de wielmoer zitten? Of was ie ondanks de zekering toch los gegaan?

Wat merk jij van datum strakke punt tijdens het rijden?
 
Laatst bewerkt:
Oei ja dat zou snel zijn en weinig grappig om dat al te moeten wisselen. Maar zit die grote moer nog wel vast genoeg? Die hetr achterwiel vast houdt. Ik moet hem minstends 2x als ik hem los gehaalt heb weer op juiste spanning zetten. Raar maar waar.


Borging er niet meer in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan