Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net thuis gekomen van het ophalen van mijn nieuwe aanwinst.
Ben nu eindelijk een gelukkig eigenaar van deze Speed Triple!

qpgsqh.jpg
 
Hoi

mijn remschijven zijn krom... (zo als bij de meeste triples)
nu wil ik andere rem schijven (wave disks) waar hebben jullie goede ervaring mee?

grt Bart


Ik had mijn speed ge upgraded met mooie LSL wave dingen voor een kapitaal. Stond erg mooi en remde als een beest. Totdat ik in een keer beestachtig moest remmen...

2015-11-03%2016.57.47_zpsjyngiuxh.jpg


Daar moet wel wat bij het verhaal. Ik reed erg enthousiast naar huis na werk. Was een geweldige weg met twee spring bulten erin. Ja speeds wil defy gravity, just ad speed. Na de eerste jump werd ik gewaarschuwd door een auto om langzamer te gaan rijden. Deed dat ook voor een paar kms. Zag niets dus snelheid liep weer op. Kwam ik semi sportief over de twede bult ligt daar een auto op zun dak dwars op de weg en allemaal mensen er omheen, dit was net onder aan de helling. Ik zag het pas toen ik over de top kwam met het voorwiel los :') Dus gelijk vol in de ankers, wielen blokkeerden direct, voorwiel stond al stil voordat die de grond raakte. Gelukkig stapte er iemand aan de kant, zodat ik de remmen los kon laten en tussen die kijkende lamzakken door kon rijden. De volgende dag toen ik thuis kwam brak die toen ik hard voor het hek, thuis, remde. Ik had al een rot gevoel in de rem maar wist niet waar dat weg kwam. Toen wel.

Sua maakt alles kapot ;(


Wil (in)ruilen tegen een Dorsoduro 750 of KTM SM-t (R) 950 - 990.
Heb er nog een honda XR 600 bij voor de blubber dus voor korte ritjes gebruik ik die lekker in de winter :]

Ik merk dat ik meer rij op dat soort motoren dan dat ik een rit maak op de speed. Ik zoekt toch wat meer "uitdaging" in een motor :+ _O- *D (de speed geeft me die zeker wel hoor :Y :Y :Y *O* ) maar wil diversiteit 8-) . Speed is me zeker goed bevallen de afgelopen jaren!! maar met een supermoto heb ik meer schik. Wil dus een lange afstand supermoto proberen (iets meer snelweg/ dijkjes en vakanties in Duitsland, stukje zand-bospad, lekker raggen in de stad).

Ah okee. Ik ben zelf ook crossmotor gek, maar ben erg blij als ik er na 15 - 20 minuten weer af kan. Dus ja voor op de weg wat meer comfie is te snappen. Maar een XR 600 in de blubbert? Whohahahah daar gebruik ik toch liever mijn crossert voor. Een eind lichter, sterker, wendbaarder. Maar blubber is gaaf ongeacht welke motor :}


:W
 
In de 5 jaar tijd dat ik mijn Speed 08 had (van 2012 t/m 2017) heb ik gelukkig geen kromme schijven gehad. Ik heb echter geen flauw idee of de vorige eigenaar dat wel heeft gehad.

Misschien dat je anders een anker kunt meenemen? En voor extra zekerheid een parachute dragen? :+
Was dacht ik juist een probleem per 2011 versies of 2012? Op mijn speed 2008 ook geen kromme schijven gehad.
 
Mijn 2013 Tiger heeft ook wat setjes versleten. Alle onder garantie en ook nog eens een nieuw voorwiel ingezet -O- De 2006 Daytona 955 i nooit iets mee gehad :]
Fijn die reparatie onder garantie maar jammer dat men gewoon weer die flutschijven monteert dan. Ben benieuwd op mijn street het bespaard blijft. De eerste 1300kms zijn nog probleemloos :P al moet ik de achtervering nog bijstellen. Staat op standje amerikaanse sloep...
 
Fijn die reparatie onder garantie maar jammer dat men gewoon weer die flutschijven monteert dan. Ben benieuwd op mijn street het bespaard blijft. De eerste 1300kms zijn nog probleemloos :P al moet ik de achtervering nog bijstellen. Staat op standje amerikaanse sloep...

JA, ging echter niet zonder slag of stoot ;) Maar dat is met alles, voor de keuken even een nieuw handgreepje besteld. Die zijn dus ook niet meer massief. Was 10 jaar geleden anders :P
 
JA, ging echter niet zonder slag of stoot ;) Maar dat is met alles, voor de keuken even een nieuw handgreepje besteld. Die zijn dus ook niet meer massief. Was 10 jaar geleden anders :P
Pfff inderdaad. Tegenwoordig vragen ze al flink geld voor meubels enzo van waaibomenhout. Wil je echte kwaliteit dan moet je nóg dieper in de buidel tasten :/
In het geval van keukens kan ik je aanraden om ervoor naar Duitsland te rijden en iets te kopen van een echt Duits merk (dus niet iets dat inmiddels door Mandemakers is overgenomen). Dan krijg je duidelijk betere kwaliteit voor minder geld dan wat ze je hier in Nederland proberen aan te smeren :Y
 
Ja tien jaar geleden was ik ook nog anders...
Hoelang moeten ze spullen voor jou in voorraad houden?
misschien weten de monteurs het hier beter, maar ik geloof dat de Europese wettelijke norm voor het in magazijn houden van cruciale reserveonderdelen minimaal 10 jaar is nadat de laatste auto/motor van dat specifieke type van de fabriek uit is gerold.
 
Ja tien jaar geleden was ik ook nog anders...
Hoelang moeten ze spullen voor jou in voorraad houden?

Dat van de voorraad kan ik me voorstellen. Maar het alternatief is gewoon hol ;) Zit er op en doet het prima. Maar is niet zo onverslijtbaar, als wat dezelfde leverancier er 10 jaar geleden opgeschroefd heeft ;)

Beetje off topic en zonder moralistisch te willen overkomen, er zit in mijn optiek iets anders achter. Spullen gaan anno nu minder lang mee. Eigenlijk net zo als met die remschijven van Triumph.

Leuke docu daarover:

De prijsvechter

[/moraalridermodus] :W
 
Laatst bewerkt:
Pfff inderdaad. Tegenwoordig vragen ze al flink geld voor meubels enzo van waaibomenhout. Wil je echte kwaliteit dan moet je nóg dieper in de buidel tasten :/
In het geval van keukens kan ik je aanraden om ervoor naar Duitsland te rijden en iets te kopen van een echt Duits merk (dus niet iets dat inmiddels door Mandemakers is overgenomen). Dan krijg je duidelijk betere kwaliteit voor minder geld dan wat ze je hier in Nederland proberen aan te smeren :Y

Ze doen daar in ieder geval wat langer met het spul. gezien de paars, oranje bruine kleurstelling in het gemiddeld bikerhotel en de all time topper, wijn uit deze glazen:

274410722-vintage-kristal-wijnglazen-roemers-retro-glazen-groene-voet.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan