Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kleppendeksel vertoont een klein olielekje ter hoogte van de linkse schroef vooraan. Ik kon de vijs vrij makkelijk iets vaster zetten. Na een klein testritje lijkt het over te zijn. Maar een langere testrit zal uitsluitsel brengen.

Om de hoeveel km moet een 2012 Speed een kleppenregeling krijgen?
Elke 20.000 km controle en evt stellen
 
Iemand een tip hoe de koplampen van mijn 2010 (ronde) speed te verwijderen?

Wil ze zwart gaan coaten met sprayplast,


Edit: echt kwestie van de 2 bouten losdraaien voor de horizontale verstelling en daarna de connector loshalen?
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook in dit topic even voorstellen. :)
Met mijn 31 lentes jong vorig jaar toch maar het papiertje behaald. Zocht een motor waarop je comfortabel (ook met 1.92m) een dagje op kan touren, maar ook een rondje om de kerk kan scheuren. Na lang zoeken deze mooie S3 tegen gekomen. Heel erg blij mee, en ben benieuwd wat voor moois op dit forum nog meer voorbij komt

full
 
Zo, ook in dit topic even voorstellen. :)
Met mijn 31 lentes jong vorig jaar toch maar het papiertje behaald. Zocht een motor waarop je comfortabel (ook met 1.92m) een dagje op kan touren, maar ook een rondje om de kerk kan scheuren. Na lang zoeken deze mooie S3 tegen gekomen. Heel erg blij mee, en ben benieuwd wat voor moois op dit forum nog meer voorbij komt

[afbeelding]

Welkom *O* *O* *O* mooie SPEED :] met bosuitlaten :}
 
Met een beetje pijn in mijn hart doe ik mijn Triumph Speed Triple in de verkoop.
Het is de rode versie met 36.000 km ervaring. '(

Mocht er iemand interesse hebben dan is hij hier te vinden.

De geplande opvolger is een heel ander type en als alles goed gaat heet deze:
KTM Super Adventure R (of S). Beetje afhankelijk de onderhandelingen. :)

Die ga je missen... :W
 
Laatst bewerkt:
Dat was zeker leuk en voor herhaling vatbaar. Er zijn daar nog genoeg onverharde wegen om met een dergelijke motor te verkennen. Moet ik wel zeggen dat daar geen "zware" motor voor nodig is. De 1290 zou ik zo snel niet in gaan zetten.

Hardlopen doe ik nog steeds. Dit jaar heb ik een loopje in de planning waarbij ik start in Innsbruck en finish op de Stubai gletcher. "Maar" 63 km en nog wat klimmen en dalen. :-)


Ha dat doe ik je niet na, als ik een paar keer een trap op en af moet met wat materiaal moet ik al uitpuffen...
 
Die kleine KTM is al een beer van een machine. Veel te zwaar en groot vind ik. Maar ja iedereen zoekt wat in een motor. Wie wil er nu 100 kg, super vering en remmen, race engine met intensieve onderhoud en een zadel waar je niet lang op kunt zitten. Daar voel ik mij op thuis. Maar op de weg gaat er niets boven mijn roulette groene maatje!:P _O-


Maar jij zit met dat ding ook meer in de lucht dan op de baan...
 
Het kleppendeksel vertoont een klein olielekje ter hoogte van de linkse schroef vooraan. Ik kon de vijs vrij makkelijk iets vaster zetten. Na een klein testritje lijkt het over te zijn. Maar een langere testrit zal uitsluitsel brengen.

Om de hoeveel km moet een 2012 Speed een kleppenregeling krijgen?


De boutjes af en toe nalopen kan geen kwaad, ook die van de carterdeksels.
 
Zo, ook in dit topic even voorstellen. :)
Met mijn 31 lentes jong vorig jaar toch maar het papiertje behaald. Zocht een motor waarop je comfortabel (ook met 1.92m) een dagje op kan touren, maar ook een rondje om de kerk kan scheuren. Na lang zoeken deze mooie S3 tegen gekomen. Heel erg blij mee, en ben benieuwd wat voor moois op dit forum nog meer voorbij komt

[afbeelding]


Gefeliciteerd! Je ziet hier voornamelijk Speed Triple's....
 
Welkom *O* *O* *O* mooie SPEED :] met bosuitlaten :}

Dankje!! Was heel blij dat die erop zaten! Vind zowel het geluid en looks toch net niveau'tje hoger dan 't origineel. Alleen als ik ze nu nog zou moeten kopen is 't toch wel een fikse investering voor een 11 a 12 jaar oude fiets.

DB-killers vinden voor deze uitlaten ging trouwens niet heel makkelijk :P.
 
Iemand een tip hoe de koplampen van mijn 2010 (ronde) speed te verwijderen?

Wil ze zwart gaan coaten met sprayplast,


Edit: echt kwestie van de 2 bouten losdraaien voor de horizontale verstelling en daarna de connector loshalen?

Volgens mij (de eerdere modellen hebben het wel in ieder geval) heeft iedere koplamp een eigen stekker.
De stekker bevind zich onder de tank. Een beetje verstopt tussen het frame en luchtfilterhuis.

Je kunt ook proberen om de bedrading uit de koplamp te halen maar volgens mij ging dat nét niet. Is wel een poging waard te proberen natuurlijk. (Even het glas eruit en even pielen..)

De koplampen kun je inderdaad tegelijk demonteren door de half rond beugel los te halen.
 
Gefeliciteerd! Je ziet hier voornamelijk Speed Triple's....


:P :P


Zo, ook in dit topic even voorstellen. :)
Met mijn 31 lentes jong vorig jaar toch maar het papiertje behaald. Zocht een motor waarop je comfortabel (ook met 1.92m) een dagje op kan touren, maar ook een rondje om de kerk kan scheuren. Na lang zoeken deze mooie S3 tegen gekomen. Heel erg blij mee, en ben benieuwd wat voor moois op dit forum nog meer voorbij komt

Dat rustig rond rijden heb ik opgegeven. Ik ben zo jalours als ik cruizer motoren langs zie ploppen met 40 kmh en compleet happy zijn. Als ik dan dan echt probeer dan ben ik het al beu in 15 seconden.

Gefeliciteerd met je rete mooie aanwinst. Gas drop das het beste. AANVALLUHHHH })
 
Vraagje over de speed. Ik weet een speed staan met bijna 40000 km van het bouwjaar 2009 voor ongeveer 6500.00 euro.standaard uitlaat is vervangen door een enkele. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten.
 
Vraagje over de speed. Ik weet een speed staan met bijna 40000 km van het bouwjaar 2009 voor ongeveer 6500.00 euro.standaard uitlaat is vervangen door een enkele. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten.


Opletten op schade, balhoofdlagers en verder de normale zaken als garantie, ketting/tandwielen banden onderhoudshistorie .... heb je deze bij een particulier zien staan, want dan is de prijs niet zo heel scherp

Tweedehands motoren| Tweedehands motoren | Triumph Sprint ST 955
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan