Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bagage mee op de speed triple. Ik ga binnenkort richting Duitsland en er moet wat bagage mee. Oa een tent en wat kleren.
Hoe doen jullie dat en mischien heeft er iemand hier iets te koop. Linkje ook best.

Ik heb tassen van Kriga gekocht voor de Speed, verschillende maten tassen kan je allemaal aan elkaar koppelen en zijn waterdicht.
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!
Ik rij al een tijdje met S20 evo voor en T30 evo achter. Dit gaat heel goed, ook omdat beide banden dezelfde bolling hebben. Ik rij redelijk wat woon-werk dus is een achterband die wat minder hard slijt wel handig. :]
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!

Ik was verstokte MPP2 CT liefhebber, maar ik rij nu al een tijdje met de M7RR, en ik ben er super tevreden over. Hebben me nog nooit in de steek gelaten.
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!

Michelin Road 5 ;)
 
Vermoedelijk grotendeels wilde indianenverhalen. Af en toe E10 moet kunnen. In Euro95 zit ook 5% ethanol.
Wordt het stelselmatig en vertrouw je het niet dan moet je 98 of V Power of iets dergelijks tanken.
Helaas geen indianen verhaal. Kunstof tank zet uit van de ethanol. Ook rubber pakkingen en benzine slangen kunnen gaan lekken.
Inderdaad de eur95 bevat ook ethanol , 5%. Dus ook vermijden. De europeeche specificaties vereisen die 5% ethanol in eu95. Dus het is beter om supers of Vpower te tanken. Hierin zit geen ethanol.
Zelf heb jammer genoeg de ervaring met een Aprilia Tuono opgedaan. De tank was uitgezet. Zodanig dat hij niet zonder beschadigen kon scharnieren. Voorzijde raakte de stuur risers.
Op het Aprilia forum melde diverse personen met lekke benzine slangen .....
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!

Ik zweer bij Continental Road Attacks (2 evo of 3). Direct grip vanaf het eerste moment, je hoeft ze ook niet "in te rijden". En ondanks dat de Road attack als tourband wordt verkocht heeft ie dusdanig veel grip dat ie ook op het baantje van Lelystad niet begon te smeren. Zelf ben ik geen Rossi maar ik durf te zeggen dat ik aardig doorpees met af en toe een kneedown en een wheelie ertussen :p

Heb nu net de Sport Attack 2 als voorband en de Roadattack 2 Evo nog als achterband, heeeeeeerlijke combinatie *O*
 
Helaas geen indianen verhaal. Kunstof tank zet uit van de ethanol. Ook rubber pakkingen en benzine slangen kunnen gaan lekken.
Inderdaad de eur95 bevat ook ethanol , 5%. Dus ook vermijden. De europeeche specificaties vereisen die 5% ethanol in eu95. Dus het is beter om supers of Vpower te tanken. Hierin zit geen ethanol.
Zelf heb jammer genoeg de ervaring met een Aprilia Tuono opgedaan. De tank was uitgezet. Zodanig dat hij niet zonder beschadigen kon scharnieren. Voorzijde raakte de stuur risers.
Op het Aprilia forum melde diverse personen met lekke benzine slangen .....
En tot welk bouwjaar treden deze problemen op?

Wat ik gehoord heb is dat moderne(re) auto's zo gebouwd zijn dat alle slangen e.d. geen last ondervinden van E10 of Euro95.
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!
M'n KTM Super Duke GT is afgeleverd met Pirelli Angel GT.
Tot nu toe kan ik zeggen dat die prima sturen en (voor een sporttourband) meer dan voldoende grip geven. Ik had binnen de eerste 100 km geen schaamrandjes meer, dus je kunt er goed sportief mee rijden zullen we maar zeggen ;) O-)


Ik zie hier een review uit 2014, ik weet alleen niet of sindsdien de GT alweer een update heeft gehad.
Motorshopper: Test: Pirelli Angel GT door DucBMW
 
Laatst bewerkt:
Mijn 955i heeft een kunstof tank en naar wat ik lees is die geen vrienden met de E10 die tegenwoordig in de meeste benzines zit. Krijg ik meteen problemen als ik een keer benzine met E10 tank? Of pas naar x dagen/weken? Het kan een zoektocht worden om altijd benzine zonder E10 te tanken lijkt me.

Graag jullie ervaringen
Alle kunstof Triumph tanks van de 509/955 series zetten uit, E10 of niet. Alleen met Premium benzines tanken verkom je het. Daar zit weinig tot geen (nog niet) ethanol in. Dus E10 tanken zou ik sowieso niet doen met de 509/955. Dat heeft een heel hoog percentage ethanol. In Belgie is al alle Euro 95 trouwens E10. Ook al staat er 95 geadverteerd. De kunstof snelsluiters worden broos, maar die kun je vervangen door RVS exemplaren van CCP. Er zijn verhalen van een lege tank de hele winter verwarmd binnen, dat die weer zou krimpen. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.....
 
Alle kunstof Triumph tanks van de 509/955 series zetten uit, E10 of niet. Alleen met Premium benzines tanken verkom je het. Daar zit weinig tot geen (nog niet) ethanol in. Dus E10 tanken zou ik sowieso niet doen met de 509/955. Dat heeft een heel hoog percentage ethanol. In Belgie is al alle Euro 95 trouwens E10. Ook al staat er 95 geadverteerd. De kunstof snelsluiters worden broos, maar die kun je vervangen door RVS exemplaren van CCP. Er zijn verhalen van een lege tank de hele winter verwarmd binnen, dat die weer zou krimpen. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.....
Heel hoog? De 10 in E10 staat voor 10% ;)

Drag racers rijden op pure (m)ethanol. Dus het kán voor flinke vermogens zorgen :+
 
En tot welk bouwjaar treden deze problemen op?

Wat ik gehoord heb is dat moderne(re) auto's zo gebouwd zijn dat alle slangen e.d. geen last ondervinden van E10 of Euro95.

Mijn Tuono was bj 2008 .

Auto fabrikanten geven aan dat de moderne motoren geen problemen hebben met ethanol. De gebruikte rubber onderdelen zijnhiervoor geschikt.
Maar bijkomend nadeel van ethanol is dat het vocht aantrekt. Of te wel water verzameld onder in je tank. Hier zal je met dagelijks gebruik minder last van hebben. Maar bij winterstalling of beperkt gebruik kan dit nadelig zijn.
 
Mijn Tuono was bj 2008 .

Auto fabrikanten geven aan dat de moderne motoren geen problemen hebben met ethanol. De gebruikte rubber onderdelen zijnhiervoor geschikt.
Maar bijkomend nadeel van ethanol is dat het vocht aantrekt. Of te wel water verzameld onder in je tank. Hier zal je met dagelijks gebruik minder last van hebben. Maar bij winterstalling of beperkt gebruik kan dit nadelig zijn.
Ik tank in Duitsland gewoon Euro98. Al zit het tussen de oren, hij rijdt er gewoon beter op. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan