Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle kunstof Triumph tanks van de 509/955 series zetten uit, E10 of niet. Alleen met Premium benzines tanken verkom je het. Daar zit weinig tot geen (nog niet) ethanol in. Dus E10 tanken zou ik sowieso niet doen met de 509/955. Dat heeft een heel hoog percentage ethanol. In Belgie is al alle Euro 95 trouwens E10. Ook al staat er 95 geadverteerd. De kunstof snelsluiters worden broos, maar die kun je vervangen door RVS exemplaren van CCP. Er zijn verhalen van een lege tank de hele winter verwarmd binnen, dat die weer zou krimpen. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.....


Dat is mooi, zomer's een grote tank en 's winters een kleintje om makkelijk op te bergen!...
 
Beetje weinig ploaties de laatste tijd, ik geef even een voorzetje.
full
 
durf het bijna niet te vragen want al duizend maal besproken...maar...
mijn Speed Triple heeft ook een nieuw setje rubber nodig.
Ik rij niet veel per jaar, dus slijtage is niet allerbelangrijkst, ik zal niet op een circuit rijden, ben ook geen hooligan die een knee-down beheerst, maar wil wel goede grip ook als temperatuur wat lager is. Een super-sportband komt dan misschien te lastig op temperatuur.

Zit te denken over:
- Bridgestone T31

of als ik toch voor wat sportiever ga:
- Bridgestone S21
- Pirelli Diablo Rosso III
- Metzeler M7RR

Iemand ervaring met de T31, of de voorganger T30 EVO?
Of met een van de sportievere banden?
Alvast bedankt!


Ik zweer bij Continental Road Attacks (2 evo of 3). Direct grip vanaf het eerste moment, je hoeft ze ook niet "in te rijden". En ondanks dat de Road attack als tourband wordt verkocht heeft ie dusdanig veel grip dat ie ook op het baantje van Lelystad niet begon te smeren. Zelf ben ik geen Rossi maar ik durf te zeggen dat ik aardig doorpees met af en toe een kneedown en een wheelie ertussen :p

Heb nu net de Sport Attack 2 als voorband en de Roadattack 2 Evo nog als achterband, heeeeeeerlijke combinatie *O*

update. heb besloten om toch voor sportbanden te gaan ipv tour, gewoon voor het gevoel.

Had ook nog wat extra tests gelezen en bij de sportbanden komt de Conti SportAttack 3 er steeds als winner uit, of op 2e plek. Zowel op ciruit als op straat tests, dus die heb ik besteld :Y
Ook door prijsverschil met Pirelli Diablo Rosso III, die ook steeds op ere podium staat bij bandentesten (Conti 295 minus 20,- cashback vs 315,- voor Pirelli, terwijl S21 'slechts' voor 275-30 cashback moet kosten); ik vond 300,- voor een setje rubber wel de max.
Daarbij zou verschil Pirelli en Conti niet erg groot zijn, de Sport Attack 3 is zelfs nog beter qua opwarmen. Beide schijnen top-banden te zijn, we gaan het zien. Zaterdag gaan ze eronder.
 
Vanmorgen op de Westerscheldetunnelweg kwam mij een enthousiant zwaaiende speed/street rijder tegemoet. :W (Ik kon het niet goed zien, aangezien dit een 4 baans weg is met vangrail er tussen)
 
Ook maar een plaatje, wegens aankoop van een tiger binnenkort te koop
full
 
Laatst bewerkt:
update. heb besloten om toch voor sportbanden te gaan ipv tour, gewoon voor het gevoel.

Had ook nog wat extra tests gelezen en bij de sportbanden komt de Conti SportAttack 3 er steeds als winner uit, of op 2e plek. Zowel op ciruit als op straat tests, dus die heb ik besteld :Y
Ook door prijsverschil met Pirelli Diablo Rosso III, die ook steeds op ere podium staat bij bandentesten (Conti 295 minus 20,- cashback vs 315,- voor Pirelli, terwijl S21 'slechts' voor 275-30 cashback moet kosten); ik vond 300,- voor een setje rubber wel de max.
Daarbij zou verschil Pirelli en Conti niet erg groot zijn, de Sport Attack 3 is zelfs nog beter qua opwarmen. Beide schijnen top-banden te zijn, we gaan het zien. Zaterdag gaan ze eronder.

Omg wat een bedragen :o ....kreeg vandaag net 2 Pirelli Rosso 3 achterbanden binnen voor €240,-. :P
Besteld via internep bij bandenleader. 4 dagen geleden besteld.
Had van te voren nog bij de dealer gevraagd naar dezelfde banden....kosten hier €200 per stuk :X
Vrot ze er zelf wel op
 
Laatst bewerkt:
Omg wat een bedragen :o ....kreeg vandaag net 2 Pirelli Rosso 3 achterbanden binnen voor €240,-. :P
Besteld via internep bij bandenleader. 4 dagen geleden besteld.
Had van te voren nog bij de dealer gevraagd naar dezelfde banden....kosten hier €200 per stuk :X
Vrot ze er zelf wel op

Prijzen in mijn post zijn voor een set, dus voor- èn achterband;
240,- voor twee banden is wel erg goedkoop...(agrwanende modus aan)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Sinds 2 weken trotse eigenaar van een witte Triumph Speed Triple(2006) met carbon shark uitlaten.
Zijn er toevallig hier nog mensen met een Speed uit Rotterdam of omgeving?
 
Prijzen in mijn post zijn voor een set, dus voor- èn achterband;
240,- voor twee banden is wel erg goedkoop...(agrwanende modus aan)
Via internet is dat een hartstikke normale prijs. Ik heb in september 2015 nog een set Metzeler M7RR gekocht voor €212 incl verzendkosten.
 
Hallo allemaal!

Sinds 2 weken trotse eigenaar van een witte Triumph Speed Triple(2006) met carbon shark uitlaten.
Zijn er toevallig hier nog mensen met een Speed uit Rotterdam of omgeving?


Gefeliciteerd en welkom op het forum!
Ik heb toevallig ook een Speed en Rotterdam is niet ver weg.
 
Mijn Triumph heb ik helaas niet rechtstreeks kunnen verkopen aan een liefhebber.... ;(

Omdat de ruimte in de schuur niet genoeg is om een tweede motor te stallen bleef de keuze van een handelaar over. Vanmorgen nog een laatste blik op de motor geworpen en afscheid (tijdelijk?)genomen van 10 jaar Speed Triple rijden.



Vanmiddag de opvolger ophalen... *D :]
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan