MT03 tank gewisseld, start niet meer

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Beste MF-ers,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb net mijn tank verwisseld, alleen start de motor niet meer. Bij heel vaak starten pak hij hem 1 seconden op en valt dan uit. Ik heb er 3 liter benzine in gegooid, maar het benzine lampje gaat na 10 seconden constant knipperen. Normaal blijft hij branden.

- Heb ik de stekkers verkeerd om?
- Heb ik de (noem het maar 2 nipples) de verkeerde slangen op aangesloten?
- Kan er wat verkeerd zijn met de hoofdleiding?
- Moet de leiding ontlucht worden zoja, hoe?

Hoe is dit te testen?

Ik wil graag rijden en niet stil staan :] :]
 
Maar heb je nu je oude ori pomp aangesloten en alleen de sensor gewisseld of heb je de complete pomp gewisseld?

De foutmelding van 8x knipperen lijkt mij niet alleen specifiek gekoppeld aan een niveausensor maar meer algemeen aan een probleem met het brandstofsysteem. Tenzij iemand kan bevestigen dat de pomp beveiligd is tegen drooglopen en daarom niet start/loopt omdat er geen brandstofniveau bekend is zeg ik nog steeds dat de sensor 0,0 met het niet starten te maken heeft...
 
Maar heb je nu je oude ori pomp aangesloten en alleen de sensor gewisseld of heb je de complete pomp gewisseld?

De foutmelding van 8x knipperen lijkt mij niet alleen specifiek gekoppeld aan een niveausensor maar meer algemeen aan een probleem met het brandstofsysteem. Tenzij iemand kan bevestigen dat de pomp beveiligd is tegen drooglopen en daarom niet start/loopt omdat er geen brandstofniveau bekend is zeg ik nog steeds dat de sensor 0,0 met het niet starten te maken heeft...

Ik heb de complete pomp gewisseld. Morgen als laatste poging de oude pomp + nieuwe sensor aansluiten. Dit zou erg goed kunnen hoor, maar als ik de melding opzoek komt dit bij het handboek naar boven en toen ik de andere pomp aangesloten had is de melding wel weg. (met de melding/fout was de motor niet te starten) Is er een work-around beschikbaar om toch benzine in het systeem te krijgen, zonder de brandstofpomp? Puur om dingen uit te kunnen sluiten?

Nu slaat hij wel iets aan, (video) het kan toeval zijn, maar hieruit zou ik toch opmaken dat de nieuwe sensor zijn werk doet.
 
Laatst bewerkt:
Wat janbros zegt: injectie werkt met 3 bar, zonder druk geen lopende motor.

Tevens loopt je motor nu ook niet met de andere pomp anders was het topic dicht geweest ;) foutmelding is wel weg naar probleem niet. Daarom ligt het niet aan de pomp of sensor. Ga het handboek goed na hoe alles aangesloten is en controleer ook zaken waar je niet aan bent gekomen zoals losse stekkers of slangen. Geen idee hoe injectoren op 3 bar backflush reageren (verkeerd aansluiten slangen = veel meer dan 3 bar druk op de verkeerde kant van de injector) Janbros?


Ik ben bang dat je wat over het hoofd ziet wat we vanaf het forum niet op kunnen gaan lossen en moet het helaas eens zijn met zeroground.

Als je alles gedaan hebt wat er hier voorgesteld is kan je weinig anders doen. Debiet en druk meten zie ik alleen nergens terug. Je wist ook niet hoe de slangen aangesloten zaten, misschien heb je iets beschadigd door het verkeerd aansluiten. Kan ik helaas niet ruiken vanaf hier.

Brandstof er in krijgen / ontluchten doe je alleen door het contact of de dodemansknop een paar keer uit/aan te zetten. De lucht word er uiteindelijk uitgepompt doordat de brandstof doorgepompt word (en via de retour weer in de tank komt)
 
Laatst bewerkt:
Wat janbros zegt: injectie werkt met 3 bar, zonder druk geen lopende motor.

Tevens loopt je motor nu ook niet met de andere pomp anders was het topic dicht geweest ;) foutmelding is wel weg naar probleem niet. Daarom ligt het niet aan de pomp of sensor. Ga het handboek goed na hoe alles aangesloten is en controleer ook zaken waar je niet aan bent gekomen zoals losse stekkers of slangen. Geen idee hoe injectoren op 3 bar backflush reageren (verkeerd aansluiten slangen = veel meer dan 3 bar druk op de verkeerde kant van de injector) Janbros?


Ik ben bang dat je wat over het hoofd ziet wat we vanaf het forum niet op kunnen gaan lossen en moet het helaas eens zijn met zeroground.

Als je alles gedaan hebt wat er hier voorgesteld is kan je weinig anders doen. Debiet en druk meten zie ik alleen nergens terug. Je wist ook niet hoe de slangen aangesloten zaten, misschien heb je iets beschadigd door het verkeerd aansluiten. Kan ik helaas niet ruiken vanaf hier.

Brandstof er in krijgen / ontluchten doe je alleen door het contact of de dodemansknop een paar keer uit/aan te zetten. De lucht word er uiteindelijk uitgepompt doordat de brandstof doorgepompt word (en via de retour weer in de tank komt)


Handboek nagelopen qua alle aansluitingen en deze zijn ook allemaal correct. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is vuil in de injectoren? Ik heb hier wel motorflash staan, maar is er ook een manier zonder dat hij dus start?

Donderdag een diagnose laten stellen bij een motorzaak. Ik houd jullie op de hoogte en allen dank voor het uitgebreid meedenken. Kan zo'n simpel klusje als een tank wisselen, toch nog voor veel problemen zorgen.
 
Motorflush doet noppes met je injectoren.

Ik hoop eigenlijk dat er nog een expert reageert, ben wel benieued wat een injector doet met 3 bar druk op het verkeerde eind.. dus op de retour.

Het kost helaas wat geld maar een goede garage kan in ieder geval de basis uitsluiten.
 
Motorflush doet noppes met je injectoren.

Ik hoop eigenlijk dat er nog een expert reageert, ben wel benieued wat een injector doet met 3 bar druk op het verkeerde eind.. dus op de retour.

Het kost helaas wat geld maar een goede garage kan in ieder geval de basis uitsluiten.
Er zit maar één injector op.De benzineleiding is een ringleiding,dus maakt niet uit of de benzine van links of van rechts komt.
 
misschien eens stoppen met reageren en eerst eens de service manual doornemen.
kan al eens interessant zijn, dan weet je tenminste waar je over spreekt ;)

Yamaha MT-03 Service Manual (Page 289 of 400)
Sorry,je hebt gelijk.Heb zelf een Mt gehad en de tank er meermaals afgehad,maar wist blijkbaar niet goed meer hoe het zat.
Bij mijn ducati zit het iig wel zo.

Gelukkig wist ik nog wel dat er slechts één injector opzit *D
 
Het was voor mijn info, en ik heb geen idee of het een ringleiding is. Voor zover ik weet is retour lage druk, alleen bedoeld voor niet ingespoten brandstof. Je geen geen open eind hebben anders kan je nooit 3 bar druk opbouwen.
 
Handboek nagelopen qua alle aansluitingen en deze zijn ook allemaal correct. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is vuil in de injectoren? Ik heb hier wel motorflash staan, maar is er ook een manier zonder dat hij dus start?

Donderdag een diagnose laten stellen bij een motorzaak. Ik houd jullie op de hoogte en allen dank voor het uitgebreid meedenken. Kan zo'n simpel klusje als een tank wisselen, toch nog voor veel problemen zorgen.

Ben je niet gewoon een simpel stekkertje vergeten aan te sluiten?
 
Motorflush doet noppes met je injectoren.

Ik hoop eigenlijk dat er nog een expert reageert, ben wel benieued wat een injector doet met 3 bar druk op het verkeerde eind.. dus op de retour.

Het kost helaas wat geld maar een goede garage kan in ieder geval de basis uitsluiten.

Als ik het goed heb gaat de retour al voor de injector al retour,
de hogedruk (aanvoerslang/leiding) kan maar op 1 manier, eventueel de retour en de overloop vanaf de tankdop zijn misschien wel verkeerd aan te sluiten.
 
niemand die de moeite doet om even op mijn link te klikken :N

staat nogtans op de juiste pagina om al dat gezever over leidingen te doen stoppen : je kan ze onmogelijk fout aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Aan de hand van het handboek en in de tank zelf zijn er 2 overloop slangen.

Die hebben geen reet met het systeem te maken, 1 is voor regenwater, de andere voor als je knoeit met tanken.

Ik zou overigens ook de bougies eens bekijken, na al die startpogingen zouden die wel eens nat kunnen zijn en doorslaan.
Ik weet echter niet of injectie gewoon in blijft spuiten tijdens starten en niet aanslaan.

Wat ik wel weet is dat als mijn fiets 1 stekker niet goed zit, net van onder de tank vandaan, of de zekering die bij mij op de accubak zit stuk is de brandstofpomp ermee kapt en er een FI lampje gaat branden.
Ik kwam er na wat rarigheid in de Eiffel achter, de genoemde zekering niet doorgebrand maar gescheurd.
 
Slaat dat op mij?

ook ;) :

eventueel de retour en de overloop vanaf de tankdop zijn misschien wel verkeerd aan te sluiten.

er is geen retour vanaf de injector (tenzij jij iets anders bedoelde met "retour" ?). drukregelaar en retour zitten in de tank. vanaf de tank heb je zoals je later schreef inderdaad 1 benzine leiding en 2 overlopen. er valt dus niets fout aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht JanBros,

Door jouw link ook de foutmelding van die pomp gevonden:

"The fuel level warning light will flash eight
times and then go off for 3.0 seconds if the fu-
el sender circuit is interrupted or the coupler
disconnected"


Pomp dus voor niets gekocht, maargoed dat was weer leer geld.


Nog advies wat er eventueel te bekijken is?



Blijven starten met gas vol open en daarna weer starten pakt hij heel ff aan.
 
Laatst bewerkt:
Even opnieuw...
Motor loopt goed met beschadigde tank....
Dan bouw je alles over , en krijg je een waarschuwing en een niet startende motor???
Dan koop je op de gok een nieuwe pomp met niveau sensor..
Daan loopt de motor niet goed...

Ben je al eens teruggegaan naar de orginele situatie?

dus oude tank, oude pomp, oude sensor???
 
Bedankt voor je bericht JanBros,

Door jouw link ook de foutmelding van die pomp gevonden:

"The fuel level warning light will flash eight
times and then go off for 3.0 seconds if the fu-
el sender circuit is interrupted or the coupler
disconnected"


Pomp dus voor niets gekocht, maar goed dat was weer leer geld.


Nog advies wat er eventueel te bekijken is?



Blijven starten met gas vol open en daarna weer starten pakt hij heel ff aan.
Die foutmelding had je hier ook toch ook al?

Even voor mijn duidelijkheid: als je de motor nu op contact zet, draait de brandstofpomp dan?
Komt er dan een flinke hoeveelheid benzine uit?

En kunnen de groene en witte stekker hieronder echt niet andersom worden aangesloten?

Zit de snelsluiting van de benzineslag goed op de aansluiting van de tank geklikt?
afbeelding
 
Laatst bewerkt:
Die foutmelding had je hier ook toch ook al?

Even voor mijn duidelijkheid: als je de motor nu op contact zet, draait de brandstofpomp dan?
Komt er dan een flinke hoeveelheid benzine uit?

En kunnen de groene en witte stekker hieronder echt niet andersom worden aangesloten?

Zit de snelsluiting van de benzineslag goed op de aansluiting van de tank geklikt?
afbeelding


Ja, de brandstofpomp hoor je bij het contact aanzetten.
Hoeveel eruit komt weet ik niet, kan ik gewoon de kabel los halen en hem proberen te starten?

Nee stekkers kunnen niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan