Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hola,
Mijn CBR is weer terug van de motorzaak! Gister opgehaald en was als een kind zo blij :+ .
De motor zonet even gestript(deels) om even te kijken hoeveel ruimte er is voor een extra koel mogelijkheid, alu blok + 12V fan. Nou ruimte is er ongeveer niet dus dat wil niet. Ik wil hem dus verplaatsen naar een andere locatie. Heeft iemand dit ook gedaan? En wat zou de beste plek kunnen zijn?

De regelaar zat overigens zelfs niet eens goed vast, beetje hobbybob, zucht.. had ik het nou maar zelf gedaan :Y
 
_O-
Ik wil graag bij die club hoor, alleen nu heb ik er even niet de centen voor (iets met trouwen over een week of 3 :+ )

Gefeliciteerd alvast :) ik wil ook wel bij de ohlin club maar die prijs joh :/


Nou ik ga de bandenspanning maar eens controleren en op 2,5 en 2,3 zetten.

Zag trouwens dat mijn dot van 2013 is. Misschien toch maar ff naar een nieuw setje kijken. Tips qua merk?
 
Laatst bewerkt:
Ik reed altijd braaf volgens fabrieksopgave, 2,5 voor en 2,9 achter. Maar volgens de deskundige gaf dit het vreemde slijtagebeeld van de laatste band. "Holle" afslijting met breedte scheurtjes. Geadviseerd werd om met 2,5 achter en 2,3 voor te rijden. Dat heb ik gelijk met de laatste M&G gedaan (was die nog ergens goed voor). En het tussen de oren effect is natuurlijk duidelijk aanwezig maar ik moet zeggen, ik kreeg het gevoel dat het wel goed zat bij deze spanning.

Voor (extra)sportief gebruik werd 2,3 achter en 2,1 voor geadviseerd maar dat heb ik nog niet kunnen proberen. Ik zit hier altijd met het toeristen probleem oftewel nu teveel Moffen op de weg. Moet of vroeg uit mijn bed. :Z of 's avonds nog even een rondje doen. Meestal gaat dat laatste ook mis omdat ik nogal van een biertje of wijntje hou voor, tijdens en na het eten.. Lastig hoor die sociale verplichtingen.
 
_O-Gefeliciteerd alvast :) ik wil ook wel bij de ohlin club maar die prijs joh :/


Nou ik ga de bandenspanning maar eens controleren en op 2,5 en 2,3 zetten.

Zag trouwens dat mijn dot van 2013 is. Misschien toch maar ff naar een nieuw setje kijken. Tips qua merk?

Als de banden verder er goed uit zien (geen droogte scheurtjes etc) zal ik ze er lekker onder laten liggen. Ook zeker als je niet het maximale van je band vergt. Met de PP zal ik niet nog veel lager gaan met de bandenspanning ivm het slappere karkas. Dit is echter alleen merkbaar bij een flink hogere belasting van je band.
 
Nieuwe Blade net op de Dyno gehad, mag niet klagen :)
Dyno.jpg
 
Lekke achterband. :(

Spijker of zoiets in het profiel van de achterband, dus niet op het loopvlak.

Geen zin in een nw achterband :N , wil er gewoon een plug in. Even uitzoeken wie dat hier in de buurt wil doen.
 
Als de banden verder er goed uit zien (geen droogte scheurtjes etc) zal ik ze er lekker onder laten liggen. Ook zeker als je niet het maximale van je band vergt. Met de PP zal ik niet nog veel lager gaan met de bandenspanning ivm het slappere karkas. Dit is echter alleen merkbaar bij een flink hogere belasting van je band.


Bandje achter is wel op. Dus gelijk dan maar een setje doen.

Wat rijdt fijn met een 954?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan