Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat maakt tegenwoordig echt niet veel meer uit hoor, ook die hebben zeker voor het huis en tuin gebruik power zat! :t
 
Welke hoogte heeft die 180 achterband bij jou?

Ik heb voor op het circuit een 190/55 achterband maar Pirelli heeft deze alleen in de SC2 compound. Ik wil eigenlijk weleens een keer een SC1 proberen maar moet dan een 180 gaan monteren maar weet niet hoe dat past/rijd.

*ik bedenk me net dat ik in de kelder bij mijn moeder nog een stapel supercorsa's heb liggen in de maat 180, misschien binnenkort deze eens ophalen en eronder gooien om te kijken hoe het rijd...

Heb 180 op de Firestorm laten zetten, op de blade ook supercorsa's.... welke compound durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen. Wel 180-60-17 8-)
 
Waar zou je op de motor de slagschroevendraaier voor willen gebruiken dan?

Voor het losdraaien gaat het prima maar bij het vastdraaien gaat het vaak te snel en te vast en heb je dus alsnog een ratel en/of momentsleutel nodig.

Het enige waar ze handig voor zijn is voor het losrammelen van het voortandwiel en de koppelingskorf maar daar is slagschroevendraaier niet geschikt voor.

@Perry: Dat is een mooi setje hoor, dat klust een stuk lekkerder zo! 8-)
Zeker die slagschroevendraaier is een fijn ding, lekker licht en handzaam maar wel met lekker veel power om ook flinke schroeven met gemak er in te draaien :Y

Die Makita's zijn met de knop op toeren te regelen hoor. ;)
En idd handig voor dingen die zo lekker vast kunnen zitten op de motor maar ook handig om weer vast te zetten zo.
 
Die Makita's zijn met de knop op toeren te regelen hoor. ;)
En idd handig voor dingen die zo lekker vast kunnen zitten op de motor maar ook handig om weer vast te zetten zo.

Dat ze in toerental te regelen zijn weet ik, ik heb zelf ook een slagschroevendraaier van Makita ;)

Laat ik het erop houden dat ik geen fan ben van het monteren van dit soort zaken met een slagschroevendraaier, je hebt namelijk geen gevoel hoe vast iets gedraaid wordt. Sterker nog: het is al erg lastig om gewoon met een ratel een boutje een beetje op het juiste moment vast te draaien.

De remklauwbouten moeten bijvoorbeeld aangedraaid worden met 30 Nm en de boutjes die de AS in de voorvork zitten met 22 Nm vast. Bijna iedereen die die dingen zonder momentsleutel aandraait, draait deze te strak aan ondanks dat wel duidelijk is dat 30 of 22 Nm helemaal niet veel is.
 
Dat ze in toerental te regelen zijn weet ik, ik heb zelf ook een slagschroevendraaier van Makita ;)

Laat ik het erop houden dat ik geen fan ben van het monteren van dit soort zaken met een slagschroevendraaier, je hebt namelijk geen gevoel hoe vast iets gedraaid wordt. Sterker nog: het is al erg lastig om gewoon met een ratel een boutje een beetje op het juiste moment vast te draaien.

De remklauwbouten moeten bijvoorbeeld aangedraaid worden met 30 Nm en de boutjes die de AS in de voorvork zitten met 22 Nm vast. Bijna iedereen die die dingen zonder momentsleutel aandraait, draait deze te strak aan ondanks dat wel duidelijk is dat 30 of 22 Nm helemaal niet veel is.
Ze zijn niet voor de motor. Vanaf de 26e geen tijd voor.
 
sjonge jonge!

ik maar denken dat jullie niks spammen, vond het al stil in mijn favorietenlijst.

blijkt dat ik dit deeltje niet opgeslagen had _O-

nja heb ik in ieder geval wat bij te lezen :+
 
Morgen vers rubber voor mn blade.


Uiteindelijk voor pipo 3 gekozen. Setje inclusief montage zit op 300 euro met nieuwe ventielen. :/ wel wat anders dan de prijs die ik gewend was Maarja.


Andere motorzaak vroeg 280 maar deze zaak heeft bij de aanschaf van mijn motor hem gratis gekeurd dus toch maar daar laten doen.
 
Morgen vers rubber voor mn blade.


Uiteindelijk voor pipo 3 gekozen. Setje inclusief montage zit op 300 euro met nieuwe ventielen. :/ wel wat anders dan de prijs die ik gewend was Maarja.


Andere motorzaak vroeg 280 maar deze zaak heeft bij de aanschaf van mijn motor hem gratis gekeurd dus toch maar daar laten doen.
Motor brengen of losse velgen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan