Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag ff lekker gereden. Viel me op toen ik thuis kwam dat ik een tikje hoor links voor in het blok. (Koppelingshendel kant)

Weet wel dat dit een vage omschrijving is. Maar is dit de kant van de naks? Of is het wat anders.
 
Weet je zeker dat het een tik in het blok betreft en niet bijvoorbeeld je ketting? Dacht dat de naks rechts zat, maar zeker weten doe ik dat niet...
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook naar gekeken voor de nieuwe blade, ziet er toch net wat strakker uit :)

Nette fiets :)
Vandaag ermee naar het werk gereden, echt een funbike zeg. :]

Denk dat als ik klaar ben met de SP, die maar opgebokt in de huiskamer zet als kunstwerk en ook maar voor zo'n MT ga kijken om lekker mee te spielerijen :P :+
 
Laatst bewerkt:
Oh ok, toen bij mijn Blade de naks wijlen was en ik in zijn neutraal wat hoger in toeren ging met de koppeling uit en ik liet het gas los, ging bij mij ging de naks harder ratelen. Trok ik de koppelingshendel in, was de ratel weg. Wellicht een optie om ook even te proberen?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff lekker gereden. Viel me op toen ik thuis kwam dat ik een tikje hoor links voor in het blok. (Koppelingshendel kant)

Weet wel dat dit een vage omschrijving is. Maar is dit de kant van de naks? Of is het wat anders.

De naks zit aan de andere kant van het blok.
 
Oh ok, toen bij mijn Blade de naks wijlen was en ik in zijn neutraal wat hoger in toeren ging met de koppeling uit en ik liet het gas los, ging bij mij ging de naks harder ratelen. Trok ik de koppelingshendel in, was de ratel weg. Wellicht een optie om ook even te proberen?


Geprobeerd heeft geen effect. Ben er wel Achter dat de naks rechts zit. Geluid komt bij mij echt van links. Filmpje met het geluid:

https://youtu.be/C4MlbHGVO-g

Hoop stiekem dat het een normaal geluidje is. Wil geen gezeik.
 
Nou ik ben bang voor je dat dit een duur geluidje is... klinkt als een big-end lager die aan z'n eind is. :/ (of een klep)

:/ nou lekker dan... morgen ff mee naar de motorzaak om ff naar te laten luisteren.. wat zou zo'n geintje kosten? Kleppen stellen weet ik eigenlijk niet of is gebeurd maar moet om de 24000 dus lijkt me dat hij dat toch heeft gehad.
En een volgend lager klinkt wel erg duur was zou dat kosten?
 
Geprobeerd heeft geen effect. Ben er wel Achter dat de naks rechts zit. Geluid komt bij mij echt van links. Filmpje met het geluid:

https://youtu.be/C4MlbHGVO-g

Hoop stiekem dat het een normaal geluidje is. Wil geen gezeik.
Alsjebieft niet meer starten!


Wat Rob zegt zou heel goed kunnen!

mijne lagen er ook uit, ik schakelde terug van 6 naar 3 en wilde volgas geven en was ineens ratelderatel en voila bigend lager eruit, gelukkig niet de drijfstangen door het blok heen.

( wil niet met 100% zeggen dat dat het is, maar dit klinktoverduidelijk niet als een blade )
 
:/ nou lekker dan... morgen ff mee naar de motorzaak om ff naar te laten luisteren.. wat zou zo'n geintje kosten? Kleppen stellen weet ik eigenlijk niet of is gebeurd maar moet om de 24000 dus lijkt me dat hij dat toch heeft gehad.
En een volgend lager klinkt wel erg duur was zou dat kosten?
blok splitsen en hopen dat meevalt, maar reken maar dan op uren, want ik was zelf niet veel kwijt aangezien maatje toen kon sluetelen en ik een goede assistent was.
 
blok splitsen en hopen dat meevalt, maar reken maar dan op uren, want ik was zelf niet veel kwijt aangezien maatje toen kon sluetelen en ik een goede assistent was.


Nou lekker dan... ik sleutel zelf niet.. tenminste niet zo diepgaand. Wel erg kloten. :(
 
Als dat zo is, zuigt dat behoorlijk zeg :/


Idd. Lees wel dat bij een big end probleem je vermogen wegvalt. Hier heb ik geen last van gehad ook oliedruk en temperatuur blijven prims En zie veel filmpjes op YouTube met hetzelfde tikje.
Maar morgen maar eens ff de expert laten luisteren.
 
Heb hetzelfde gehad bij mijn cb750... lekkere tik in het blok maar in het begin geen vermogenverlies. Dat komt wel als je er mee door rijdt (tik wordt dan ook luider vanwege speling toename)
 
WTF :X Ik hoop toch van niet Spree.. motor had toch ook nog een lage kmstand ed?! Kan toch niet zomaar.... mijn motor heeft zoveel blokgeluid dat ik niet zonder oordoppen rijdt, dito voor die van m'n vader. En ze gaan beiden al heel lang heel hard :+
 
WTF :X Ik hoop toch van niet Spree.. motor had toch ook nog een lage kmstand ed?! Kan toch niet zomaar.... mijn motor heeft zoveel blokgeluid dat ik niet zonder oordoppen rijdt, dito voor die van m'n vader. En ze gaan beiden al heel lang heel hard :+

Honda 900 / 1000 blokken zijn redelijk rumoerige blokken (= lees koppeling korf / nokken as ketting), maar het geluid in het Youtube filmpje klonk niet heel gezond
 
blok splitsen en hopen dat meevalt, maar reken maar dan op uren, want ik was zelf niet veel kwijt aangezien maatje toen kon sluetelen en ik een goede assistent was.

:^

Vooral bij dit soort reparaties gaat er erg veel tijd in zitten dus dan lopen de kosten snel hoog op als je alles moet laten doen.

Bij mijn reparatie van de versnellingsbak was ik in totaal iets van 100 euro kwijt aan de materialen en heb ik ongeveer 1,5 week elke avond in de garage doorgebracht...
 
:^

Vooral bij dit soort reparaties gaat er erg veel tijd in zitten dus dan lopen de kosten snel hoog op als je alles moet laten doen.

Bij mijn reparatie van de versnellingsbak was ik in totaal iets van 100 euro kwijt aan de materialen en heb ik ongeveer 1,5 week elke avond in de garage doorgebracht...


Nou ben bij de motorzaak geweest. Misschien dat het geluid op het filmpje wat harder klonk ofzo. Maar volgens de monteur weinig aan de hand. Hij hoorde dit geluidje wel vaker bij deze bladen aldus hem. wel wat Olie bij op gedaan (0,8 liter) en het advies het oliepeil en het tikken in de gaten te houden. Vervolgens maar een stuk gereden (ik heb toch vakantie) conclusie na een rit van 100km geluid blijft hetzelfde temperatuur blijft goed. Oliedruk is goed. Dus ik ben gerustgesteld voor nu. *D
 
Nou ben bij de motorzaak geweest. Misschien dat het geluid op het filmpje wat harder klonk ofzo. Maar volgens de monteur weinig aan de hand. Hij hoorde dit geluidje wel vaker bij deze bladen aldus hem. wel wat Olie bij op gedaan (0,8 liter) en het advies het oliepeil en het tikken in de gaten te houden. Vervolgens maar een stuk gereden (ik heb toch vakantie) conclusie na een rit van 100km geluid blijft hetzelfde temperatuur blijft goed. Oliedruk is goed. Dus ik ben gerustgesteld voor nu. *D
Als er bijna een liter bij in mag moet je wel opletten hoor _O- Mijn blade verbruikt echt geen druppel :N Zelfs niet na een dagje Assen :9
Misschien moest ik eens meer gas geven -O-
 
Nou ben bij de motorzaak geweest. Misschien dat het geluid op het filmpje wat harder klonk ofzo. Maar volgens de monteur weinig aan de hand. Hij hoorde dit geluidje wel vaker bij deze bladen aldus hem. wel wat Olie bij op gedaan (0,8 liter) en het advies het oliepeil en het tikken in de gaten te houden. Vervolgens maar een stuk gereden (ik heb toch vakantie) conclusie na een rit van 100km geluid blijft hetzelfde temperatuur blijft goed. Oliedruk is goed. Dus ik ben gerustgesteld voor nu. *D

Sorry maar ik vind het een bijzonder verhaal. :)
Als er 0,8lt bij moest, en je hebt dit niet zelf in de gaten gehad, zou ik er toch iets voorzichtiger mee omgaan als ik jou was.. temperatuur en oliedruk hebben namelijk 0,0 met uitgelopen lagers te maken. Te weinig olie daarintegen wel.
En ga niet blind op een mening van een ander uit, hoe lullig dat misschien klinkt :Y
 
Laatst bewerkt:
Als er bijna een liter bij in mag moet je wel opletten hoor _O- Mijn blade verbruikt echt geen druppel :N Zelfs niet na een dagje Assen :9
Misschien moest ik eens meer gas geven -O-

Die van mij ook niet na een dag trappen op Assen.

Daaruit valt te concluderen dat mijn blade ook geen olie verbruikt, of dat ik ook eens gas moet gaan geven :P
(Laten we het maar op eerste houden dan O-) )
 
Verder ben ik het eens met bovenstaande posters, 0,8 liter is wel veel :Y

Heb je wel goed gepeild en bijgevuld?
 
Als er bijna een liter bij in mag moet je wel opletten hoor _O- Mijn blade verbruikt echt geen druppel :N Zelfs niet na een dagje Assen :9
Misschien moest ik eens meer gas geven -O-

Die van mij ook niet na een dag trappen op Assen.

Daaruit valt te concluderen dat mijn blade ook geen olie verbruikt, of dat ik ook eens gas moet gaan geven :P
(Laten we het maar op eerste houden dan O-) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan