Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
@spree ja groen is aarde. Als je led knippers hebt dan doen ze het gewoon niet als ze verkeerd om zitten, maar bij sommige led knippers moet je er ook een weerstand tussen monteren. Maar die zijn dan 99% van de tijd bijgeleverd en bij 99% van de knippers zitten ze al ingebouwd in het lampje.

Heb je de oude stekkertjes wel laten zitten (die blauwe aan de ene kant en een andere kleur (ff vergeten) aan de andere kant? zo ja, ff beide lostrekken, testen, eentje aansluiten, testen, etc. Even uitsluiten waar de kortsluiting precies zit. als hij aan beide kanten zit dan kan het toch het weerstandje zijn. Als hij aan 1 kant zit dan is het even kijken wat er precies mis gegaan is.

Ik ben iig ook lekker bezig geweest met mijn electra. Alle kroonsteentjes er uit, en alle gare zooi opnieuw aangesloten. Bleek een kabelbreuk in de aarde van de hoofd kabelboom te zitten, dus een nieuwe aarde getrokken en alle lampjes werken weer.

Handvat verwarming en een mooie usb en 12V aansluiting onder zadel aangesloten en ik kan er weer tegenaan. Ook doordraaiende benzinepomp is opgelost met de aardedraad.

De servo is door zijn tandwielen geschoten en de klep zit vast, dus die heb ik even ontkoppeld om verdere schade te voorkomen en dan binnenkort eens uit elkaar halen en eventueel andere tandwielen plaatsen en klep weer gangbaar maken.

Ketting nog even afgesteld... ik ben weer klaar om te gassen ;)


Mn geïntegreerde knippers met losse weerstanden deden het tot nu toe gewoon..
De voorste knippers heb ik er nu bij aangesloten.. (netjes op de oranje en blauwe originele aansluiting)
Ik zie wel dat er in de nieuwe voorste knippers ook iets van een weerstand zit... zou dat het probleem kunnen zijn?

En zouden de achterste geïntegreerde led knippers zonder de voorste aan gesloten moeten werken?

Blij dat je er wat vanaf weet want ik als leek kom er zo niet uit....
 
Weerstand is goed. beter te veel dan te weinig. (worst case is geen licht)

Maar ja voor en achter kunnen onafhankelijk van elkaar functioneren. Alleen heb je kans dat ze sneller knipperen. Stap 1 is nu echt even die oranje en blauwe stekkers los halen en een voor een proberen of het aan beide kanten zit of aan 1. Vanaf daar kunnen we weer verder gaan met bepalen wat precies het probleem is. (of als je in de buurt van rotterdam woont kom je maar op de koffie :P )
 
~
Weerstand is goed. beter te veel dan te weinig. (worst case is geen licht)

Maar ja voor en achter kunnen onafhankelijk van elkaar functioneren. Alleen heb je kans dat ze sneller knipperen. Stap 1 is nu echt even die oranje en blauwe stekkers los halen en een voor een proberen of het aan beide kanten zit of aan 1. Vanaf daar kunnen we weer verder gaan met bepalen wat precies het probleem is. (of als je in de buurt van rotterdam woont kom je maar op de koffie :P )[/quote


Nou de storing is eruit nu ik de voorste knippers heb afgekoppeld... achter heb ik ook niks meer dit zat ff voor tijdelijk vast met van die auto koppelingetjes daar nu lekker in aan het trekken geweest en gevolg is dat daar nu niks meer werkt. Heb ook geen stroom meer en op het dashboard doet het lampje van de knippers ook niet....

Ik denk dat dit een enkeltje motorzaak wordt.. en dan maar hopen dat het achterlicht niet kapot is ....
 
Laatst bewerkt:
Opzich ben je al een sta verder ;) de zekering klapt er niet meer uit.

Aan de achterkant goed kijken naar alle stekkertjes en draadjes, zal gewoon wat los hangen. (overigens nooit aan draadjes trekken als je niet weet wat ze doen ;) ) Beste is nog even met een multimeter aan de gang maar weet niet of je die hebt en/of weet hoe het werkt.

Aan de voorkant kan je kijken of hij het met een van de knippers wel doet, af anders wel met de andere. Als hij het met een van de 2 wel doet dan is de ander gaar/verkeerd aangesloten. doen ze het beide niet dan heb je waarschijnlijk toch een extra weerstand nodig.
 
Opzich ben je al een sta verder ;) de zekering klapt er niet meer uit.

Aan de achterkant goed kijken naar alle stekkertjes en draadjes, zal gewoon wat los hangen. (overigens nooit aan draadjes trekken als je niet weet wat ze doen ;) ) Beste is nog even met een multimeter aan de gang maar weet niet of je die hebt en/of weet hoe het werkt.

Aan de voorkant kan je kijken of hij het met een van de knippers wel doet, af anders wel met de andere. Als hij het met een van de 2 wel doet dan is de ander gaar/verkeerd aangesloten. doen ze het beide niet dan heb je waarschijnlijk toch een extra weerstand nodig.

Of terug gaan naar oude situatie toen alles het wel deed. Doen die knippers het niet dan heb je bij demontage sluiting gemaakt. Draadbreuk en/of zekering stuk. Doen de knippers het wel dan nieuwe knippers aansluiten. Niet? Dan lampje controleren en/of aansluiting omdraaien. Nog niet? Dan bedrading knipper bekijken/doormeten. Zijn die goed dan zekering aanpassen.
 
Of terug gaan naar oude situatie toen alles het wel deed. Doen die knippers het niet dan heb je bij demontage sluiting gemaakt. Draadbreuk en/of zekering stuk. Doen de knippers het wel dan nieuwe knippers aansluiten. Niet? Dan lampje controleren en/of aansluiting omdraaien. Nog niet? Dan bedrading knipper bekijken/doormeten. Zijn die goed dan zekering aanpassen.



Stand zoals nu is: zekering is goed getest en voor zekerheid nogmaals gewisseld voor een nieuwe dus dat is zeker.. ik heb nu op alle 4 punten geen stroom.... gemeten met een multimeterpen die ook 12 volt meet..

verlichting werkt verder wel.

Ik krijg bijna het gevoel dat ik een andere zekering over het hoofd zie? Of dat ik iets kapot heb gemaakt? Ik hoop in elk geval niet dat het het relais is want die zit op de printplaat bij dit type...
 
Laatst bewerkt:
Deze was het mooiste 😠

full
 
Stand zoals nu is: zekering is goed getest en voor zekerheid nogmaals gewisseld voor een nieuwe dus dat is zeker.. ik heb nu op alle 4 punten geen stroom.... gemeten met een multimeterpen die ook 12 volt meet..

verlichting werkt verder wel.

Ik krijg bijna het gevoel dat ik een andere zekering over het hoofd zie? Of dat ik iets kapot heb gemaakt? Ik hoop in elk geval niet dat het het relais is want die zit op de printplaat bij dit type...
Heb je wel een knippergeluid van je relais? en branden de knipperlichten op je dashboard nog wel?
 
Dat komt denk ik door een slecht massa contact.

Nouja ik denk dat dit een gevalletje leergeld wordt.. ik kan beter niet meer zelf aan Mn motor prutsen |(

Ik laat het nu door de motor zaak oplossen en dan mogen ze hem met goede knippers weer afleveren. En nu maar hopen dat de prijs dan niet te gek is. :X
 
Helemaal mee eens!, maar dit is ook geen 929rr ;)
Het is dat ik van Roy hou anders had ik wel een opmerking geplaatst. Iets met mooi en betrouwbaar of dat anderen het ook erg mooi vonden. Maar wil geen zout in de wonde strooien dus hou mijn kop dicht. :+ 8-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Heb een fireblade sc28 uit 1992.
Iemand enig idee hoelang de koppelingsveren standaard zijn?
En op welk koppel de bouten van de koppelingsveren moeten?

Staat helaas niet in mijn haynes werkplaatshandboek.
 
Het is dat ik van Roy hou anders had ik wel een opmerking geplaatst. Iets met mooi en betrouwbaar of dat anderen het ook erg mooi vonden. Maar wil geen zout in de wonde strooien dus hou mijn kop dicht. :+ 8-) O-)
Mooi was die zeker, maar betrouwbaar? :N

Een regelrechte bitch was het die alleen maar tegensputterde 😃 Maar ze reedt wel lekker.

Beetje zout kan ik wel hebben hoor schatje :j
 
Hoi. Heb een fireblade sc28 uit 1992.
Iemand enig idee hoelang de koppelingsveren standaard zijn?
En op welk koppel de bouten van de koppelingsveren moeten?

Staat helaas niet in mijn haynes werkplaatshandboek.
ik ook

ik dacht 10Nm, kijk vanavond wel in mijn boek

en welkom :W

foto's?

ik zie dat je in 2015 ook eens hier wat getikt hebt
 
Laatst bewerkt:
Het is dat ik van Roy hou anders had ik wel een opmerking geplaatst. Iets met mooi en betrouwbaar of dat anderen het ook erg mooi vonden. Maar wil geen zout in de wonde strooien dus hou mijn kop dicht. :+ 8-) O-)

Het is altijd klote als een ander er met je liefje vandoor gaat! :+


O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan