Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je klappen van Hilda hebt gekregen kan het alleen maar lekker zijn. :+
Krijg elke keer klappen van Hilda. Komt omdat ik haar steeds wil kussen (waar Kees bijstaat natuurlijk) of als ze op de motor zit ik heel hard HILDA roep. In de line up moet ik ook altijd tegen haar achterwiel aanrijden. Trapt er elke keert weer in. _O-
Maar heb nog steeds je naam niet dus kan ook niet zeggen de groeten van "Naam". Blijft dan maar bij Midlifecrisis. Motorrijder die hielp bij ongeluk op rotonde Bataviastad helpt ook niet. :+
 
bij de 929 helaas wel, er is geen scharnier bij de accu bak...
OK. Dus toch anders dan de 954.
Is de manual ook anders? Heb wel een 954Manual maar natuurlijk niet voor de 929.
Als er niet meer anders is dan kan ik die doorsturen naar onze nieuwe vriend als hij zijn mailadres geeft.
 
Top bedankt man! Nope geen schadefiets geweest, alles goed bekeken een uur op gereden (was een monteur mee die ik ken)

Tevens nog een werkplaats handboek in PDF formaat van de 929? Of ben ik beter af met een Haynes handboek?

En weet iemand waar ik een Duozit cover kan kopen, kan ze niet zo snel vinden, bij MLM is er een aftermarket versie maar die kost snel even 120 euro voor een stukje plastic, een tweedehands vind ik geen probleem heb de rood/wit/paarse kleurstelling. dus qua kleur is er veel ruimte.

Ga er zeker vele mooie kilometers op genieten! *O*
Kijk ook mijn reactie naar srad.
Mocht de tank eraf moeten zit je met de benzineleiding en de elektrische bedrading naar de brandstofpomp. Wordt dan even zoeken naar het kleine stekkertje van de bedrading. De benzineleiding moet je dan afknellen om leeglopen van je tank te voorkomen. Kan ook leiding met pomp demonteren en die laten hangen. Heb je geen enkele ervaring dan zou ik het laten doen.
 
Denk dat de manual anders is bij de 929. Zal zelf wel even rondkijken. Motor staat in de garage, zal vrijdag even foto's maken, vandaag niet gelukt en morgen zal het weer niet echt meewerken haha.

Denk inderdaad dat ik het even laat doen bij een lokale motorboer.

Ben blij met mijn blade!
 
Krijg elke keer klappen van Hilda. Komt omdat ik haar steeds wil kussen (waar Kees bijstaat natuurlijk) of als ze op de motor zit ik heel hard HILDA roep. In de line up moet ik ook altijd tegen haar achterwiel aanrijden. Trapt er elke keert weer in. _O-
Maar heb nog steeds je naam niet dus kan ook niet zeggen de groeten van "Naam". Blijft dan maar bij Midlifecrisis. Motorrijder die hielp bij ongeluk op rotonde Bataviastad helpt ook niet. :+

Mijn naam staat in mijn profiel ;
Aris, nu hoef je niet te zoeken. :+

Ze komen beiden uit Enkhuizen en ken ze al sinds 1980 of zo. Later zijn ze uit het oog verloren(naar Lelystad verhuist) maar toen ik een keer met mijn zwager een middagje bij jullie gestunteld heb ben ik ze weer tegen gekomen. *O*
Vroeger reden we altijd in een groep van rond de 6/7 man, vrouwen/vriendinnen achterop en zo hard mogelijk van A naar B rijden. _O-
Als het maar wel rechtuit ging. :X
 
Denk dat de manual anders is bij de 929. Zal zelf wel even rondkijken. Motor staat in de garage, zal vrijdag even foto's maken, vandaag niet gelukt en morgen zal het weer niet echt meewerken haha.

Denk inderdaad dat ik het even laat doen bij een lokale motorboer.

Ben blij met mijn blade!


Ik ken dat,
toen ik weer heropgestapt ben, op een fireblade sc28, heb ik hem in de tuin in het zonnetje gezet,ben ik op een stoel gaan zitten kijken.
Ik geloof dat ik wel 100 keer gezegd heb: Wat een ding he?, mijn vrouw werd knettergek van me. _O- _O-
En om de 5 minuten weer op mijn knieën ernaast om alles nog eens te bewonderen. :} :}
 
Thanks *O* , 24 uur wachten nu, zit alleen maar het inernet af te gaan voor leuke poespas en informatie over mijn nieuwe motor, moest ik maar werken vandaag ging de tijd wat sneller haha.

Ga niet circuit rijden (nog niet), maar beetje her en der gelezen dat een stuurdemper wel een leuke en waardevolle toevoeging kan zijn voor het 2000 model, iemand ervaring mee?

En is het makkelijk om het luchtfilter te vervangen? Ben een aardige leek als het op sleutelen aankomt (komt wel een werkplaats handboek z.s.m.) ergens gezien dat de tank er af moest.

Anders laat ik het even bij Barbier of Ten Kate doen, is in de buurt, maar ja kost wat meer........


Gefeliciteerd! Lees ik het goed nog een tukker in het groepje? Ik voel een meet in Twente aankomen 😊
 
:Y
Ik ken dat,
toen ik weer heropgestapt ben, op een fireblade sc28, heb ik hem in de tuin in het zonnetje gezet,ben ik op een stoel gaan zitten kijken.
Ik geloof dat ik wel 100 keer gezegd heb: Wat een ding he?, mijn vrouw werd knettergek van me. _O- _O-
En om de 5 minuten weer op mijn knieën ernaast om alles nog eens te bewonderen. :} :}

:Y Zeker weten! Morgen alle lampen veranderen voor LED, voor de rest is alles voor nu wel naar smaak.

De LeoVince die erop op zit is wel een beetje tam in de lage toeren (was wel te verwachten vergeleken met een Fazer 1000)

Misschien die ooit bij achterlaten en wat halen met een iets diepere toon ook op lage toeren bij Pajic ( of de katalysator er onderuit halen bij hem). Maardan zit ik echt te muggenziften.

En dan voor een carbon look gaan (nu is het titanium) aangezien er al veel carbon onderdelen opzitten. Misschien toch weer een Bos?

Maar dat is pas over een tijdje denk ik. Voor de Leo kan ik misschien nog wel een leuk prijsje krijgen op MP. Eerst maar lekker rijden :] :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn naam staat in mijn profiel ;
Aris, nu hoef je niet te zoeken. :+

Ze komen beiden uit Enkhuizen en ken ze al sinds 1980 of zo. Later zijn ze uit het oog verloren(naar Lelystad verhuist) maar toen ik een keer met mijn zwager een middagje bij jullie gestunteld heb ben ik ze weer tegen gekomen. *O*
Vroeger reden we altijd in een groep van rond de 6/7 man, vrouwen/vriendinnen achterop en zo hard mogelijk van A naar B rijden. _O-
Als het maar wel rechtuit ging. :X
Dank je voor het delen. Zullen ze leuk vinden als ik nu nog een keer de groeten doe. :t
 
Ik ken dat,
toen ik weer heropgestapt ben, op een fireblade sc28, heb ik hem in de tuin in het zonnetje gezet,ben ik op een stoel gaan zitten kijken.
Ik geloof dat ik wel 100 keer gezegd heb: Wat een ding he?, mijn vrouw werd knettergek van me. _O- _O-
En om de 5 minuten weer op mijn knieën ernaast om alles nog eens te bewonderen. :} :}
_O-

Nou vooruit, mijn verhaal.
Was al jaren gek op de blade. Tijdens een judo toernooi in Dalfsen kwamen wij langs Oomen motoren. Was zoeken om er te komen want zat achter de brandweerkazerne. Eindelijk binnen met de jongste maar er stond niets. Toen er gevraagd werd wat ik zocht en zei dat ik een Fireblade zocht werd gezegd dat hij een bod had gedaan op een gestolen en teruggevonden blade bij de verzekering. Hij zou bellen als hij gewonnen had. Terug in de auto kreeg ik van ega te horen dat ik gek was om zo'n ding te kopen. Er werd gebeld later en ik heen voor een proefrit. Reed naar huis dat een uurtje duurde. Bij thuiskomst was de reactie van de jongens "Je hebt je Blade!!" waarop ik ja zei. Ega draaide zich woest om en heeft toen een week niet gesproken. Vond ik wel rustig. ;)
Na die week kwam eruit dat ik nooit de jongens erop mee mocht nemen wat ik vertaalde als koop gesloten. Zei dat de motor al gekocht was en ik hem de volgende dag kon halen. Later Oomen gebeld en koop gesloten. Dat was mijn eerste Blade. De koop van de huidige ging anders. Proefrit mee naar huis. Motor werd goed bekeken en reactie was "Wat een kleintje". Toen ik zei dat het een proefrit was was het geen probleem om te kopen. Ze had inmiddels de ervaring dat ik het toch zou kopen immers. _O-
 
:Y:Y Zeker weten! Morgen alle lampen veranderen voor LED, voor de rest is alles voor nu wel naar smaak.

De LeoVince die erop op zit is wel een beetje tam in de lage toeren (was wel te verwachten vergeleken met een Fazer 1000)

Misschien die ooit bij achterlaten en wat halen met een iets diepere toon ook op lage toeren bij Pajic ( of de katalysator er onderuit halen bij hem). Maardan zit ik echt te muggenziften.

En dan voor een carbon look gaan (nu is het titanium) aangezien er al veel carbon onderdelen opzitten. Misschien toch weer een Bos?

Maar dat is pas over een tijdje denk ik. Voor de Leo kan ik misschien nog wel een leuk prijsje krijgen op MP. Eerst maar lekker rijden :] :]

Dat komt waarschijnlijk door de klep in de uitlaat, als je deze vastzet in de open stand zal er meer herrie uit komen maar het nadeel ervan is (naar horen zeggen) dat de motor op lage toeren niet zo lekker meer oppakt.
 
Dat komt waarschijnlijk door de klep in de uitlaat, als je deze vastzet in de open stand zal er meer herrie uit komen maar het nadeel ervan is (naar horen zeggen) dat de motor op lage toeren niet zo lekker meer oppakt.

Klep? Kan ik zo niet zien op eerste zicht.

Db killer is er al wel uit. Heb je een link met een voorbeeld ben wel benieuwd. Zal het niet doen denk ik aangezien ik power in lage toeren wat belangrijker vind dat een beetje meer geluid :p
 
Klep? Kan ik zo niet zien op eerste zicht.

Db killer is er al wel uit. Heb je een link met een voorbeeld ben wel benieuwd. Zal het niet doen denk ik aangezien ik power in lage toeren wat belangrijker vind dat een beetje meer geluid :p

Dat snap ik, daarom heb ik bij mijn motor daar ook niks aan veranderd.

De klep is makkelijk te vinden: als je vanaf je demper de pijp naar beneden volgt zal deze als alles goed is uitkomen op een zwart deel, deze zit tussen het spruitstuk en de pijp naar de demper.

Hierin zit een trommel met diverse openingen er in welke d.m.v. een setje kabels aangestuurd wordt. Afhankelijk van hoeveel toeren je motor maakt gaat deze klep verder open of dicht.

EDIT: Dit is de klep in kwestie, HTEV wordt deze genoemd bij Honda:

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ah, nooit geweten, leuk om te zien. Kan er wel een keertje mee klooien aangezien je het zo aan kan draaien.
 
gewoon open zetten, andere uitlaat/filter ( bmc is de beste vind ik ) powercommander en dan laten afstellen.

Meer heb je niet nodig :+
 
gewoon open zetten, andere uitlaat/filter ( bmc is de beste vind ik ) powercommander en dan laten afstellen.

Meer heb je niet nodig :+

Gaat morgen een K&N luchtfilter in, powercommander komt er misschien nog wel een keer in. En laat misschien de KAt verwijderen bij Pajic en een katvervanger eronder zetten.
 
Gaat morgen een K&N luchtfilter in, powercommander komt er misschien nog wel een keer in. En laat misschien de KAt verwijderen bij Pajic en een katvervanger eronder zetten.
ik had hem zelf verwijderd en zo gelaten, toen alles erop zat wat erop moest voor de performance ging die de dyno op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan